Aksel114 Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 ja, altså.. lurer på ett par ting angående kampsport og fystisk nødvendige erfaringer. har egentlig ganske lyst og begynne på en eller annen form for kampsport, men vet ikke helt om jeg har det som skal til. Er 14(snart 15) år gammel,181 høy, og veier ca 75 kilo. trener en god del med vekter,og har forhåndsvis stor kropp. tar kroppsvekta mi i benk. jeg har drevet med parkour og freerunning en stund, men dette tok slutt pga foten min. har plattfot og kan ikke løpe mer enn 100 meter. kondisjon, spenst og balanse er ikke mine sterke side. er jeg ok til og begynne på en eller annen kampsport? vilken sport anbefaler dere? Lenke til kommentar
#Kroenkeout Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 såklart har du det som skal til. Hvilken kampsport vil du holde på med da? hadde vært kjekt å vite hvor du hva i fra så jeg kunne sjekke hvilken alternativer du har... angrep eller forsvar? link til de ulike sportene i norge Lenke til kommentar
andi_c Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Såklart du kan begynne på kampsport! Som karen over her sa, sjekk ut hva slags tilbud det er i området der du bor. Vil du trene mest slag og spark, kan du ta en titt på karate, kickboxing, boksing, thaiboxing, taekwondo. Vil du heller trene mer kamp på bakken, kasteteknikker, låseteknikker osv, kan du ta en titt på judo, jiu jitsu og brasiliansk jiu jitsu. Du kan og ta en titt på krav maga og keysi fighting method, som er mer gatekamp fokuserte kampsporter. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 1: Jeg vil tro at du bør vente med progresjon på vekter til du er ferdig utvokst. Kjedelig med bøyde knokler. 2: Er plattfot selv, men mistenker at det å løpe barfot kan hjelpe (Er "litt" større enn deg, 1.93 og 105~ kg). 3: Har du trøbbel med foten eller ledd i beinet, bør du unngå "klassiske" stilarter med mye sparking. Har selv litt trøbbel med et kne etter at jeg konsekvent ikke klarte å rotere skikkelig i TKD. Tren NinJitsu, så får du jobbet på kondis, spenst og balanse =P Lenke til kommentar
weebl Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 krever ingenting for å starte å trene kampsport, armer, bein og et hode som er riktig påskrudd er foretrukket da. jeg trente selv judo i 6 år før jeg slutta pga en kneskade, ligger til slekta mi med dårlige knær. judo er en fantastisk morsom sport og involverer mye mer enn lemping og "knusing" noe mange ser det som, og enda bedre, man starter med kast og holdegrep på hverandre fra første dag men regn med å få en god del juling i starten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå