Binders' Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Hei. Jeg har en SSD disk hvor jeg har os og jeg tenkte å legge inn BC2 på den også. Problemet er at jeg har kjøpt BC2 via Steam. jeg har lest litt på nettet og funnet ut at jeg kan bruke "mklink" i cmd. Og jeg tror jeg har fått det til å virke, men loading gikk liksom ikke raskere :/ Slik ser commanden min ut: C:\Users\****>mklink /J "E:\Programs\Steam\steamapps\common\battlefield bad company 2" "C:\Battlefield BC2\battlefield bad company2" Da får jeg "junction created".Da er vel det rett? Så skulle jeg flytte bc2 content fila med denne commanden: C:\Users\****>mklink /H "E:\Programs\Steam\steamapps\battlefield_bc2_content.ncf" "C:\Battlefield BC2\battlefield_bc2_content.ncf" Da får jeg "The system cannot move the file to a different disk drive". har jeg gjort noe feil? Må jeg flytte content fila for at jeg skal få rask loading? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 - Flytt mappa fra der den ligger, til SSD disken - Deretter legger du inn en symlink til mappa på SSD disken (jeg ville trodd /D var riktig switch, men mulig jeg tar feil. Jeg har ikke satt meg godt inn i symlinks) Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 27. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2010 - Flytt mappa fra der den ligger, til SSD disken - Deretter legger du inn en symlink til mappa på SSD disken (jeg ville trodd /D var riktig switch, men mulig jeg tar feil. Jeg har ikke satt meg godt inn i symlinks) Ok, prøver det Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Helt eksempelvis: C:\Spill\Steam\Content>mklink min_mappe [sSD]:\Spill\min_mappe /D Da skal det ligge en symlink i steam mappen. min_mappe er BC2 mappen din Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 27. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2010 Det gikk ikke, tror jeg. Altså den lager linken som den skal, men når jeg starter spillet går ikke loadinga fortere :/ Her ( ) er en random som har hvertfall 2x raskere loading enn meg og jeg har ikke like høye settings som han engang (pc'en min er helt ny med topp hardware). Må jeg ikke flytte content fila, hvordan i så fall? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Idéen er at filene flyttes til SSD disken, så lager du en symolsk fil/mappe der filen skal opprinnelig ligge. Så flytt all content til SSD disken, og gjør dem tilgjengelig fra utgangspunktet med symlinks. Hvis loading fortsatt ikke går raskere, kan det være andre grunner til det. Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 27. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2010 Idéen er at filene flyttes til SSD disken, så lager du en symolsk fil/mappe der filen skal opprinnelig ligge. Så flytt all content til SSD disken, og gjør dem tilgjengelig fra utgangspunktet med symlinks. Hvis loading fortsatt ikke går raskere, kan det være andre grunner til det. Kan du ikke lage commandsa til meg? skjønner ikke helt :/ Du klarer sikkert å finne ut hvilke mapper osv ut fra første post? Ville vært svært takknemlig Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Ok, for half-life 2 (ettersom jeg ikke har Bad Company) La oss si at SSD disken er Z: og har mappene Spill\HL2 og steam ligger under C:\Program Files\Steam Vi starter cmd.exe som administrator og den vil starte på C:\Windows\System32 cd \ cd "Program Files\Steam\Steamapps" move hl2.gcf Z:\Spill\HL2 mklink hl2.gcf Z:\Spill\HL2\hl2.gcf Hos meg blir symlinken 0 byte stor, men jeg vet ikke om det spiller noen rolle. Jeg har ikke rotet så mye med symlinks før. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Vil bare legge med at om du kjører Battlefield Bad Company 2 i DX10 eller høyere med skjermkort fra ATI, så vil du få treg loading. Kjører selv BC2 på Intel SSD, men merker ikke at jeg kommer inn på mapsa så veldig mye fortere enn andre Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 21. april 2010 Forfatter Del Skrevet 21. april 2010 Vil bare legge med at om du kjører Battlefield Bad Company 2 i DX10 eller høyere med skjermkort fra ATI, så vil du få treg loading. Kjører selv BC2 på Intel SSD, men merker ikke at jeg kommer inn på mapsa så veldig mye fortere enn andre Var det jeg fant ut litt senere også Men nå har jeg nye drivere til GPU og lagt det inn på SSD så nå er jeg inn først neeesten hver gang tar rundt 10 sec å loade Har ikke tatt tiden så er ikke helt sikker, men så lenge jeg er først, eller en av de raskeste inn på serveren er jeg fornøyd Lenke til kommentar
Merko Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Vil bare legge med at om du kjører Battlefield Bad Company 2 i DX10 eller høyere med skjermkort fra ATI, så vil du få treg loading. Kjører selv BC2 på Intel SSD, men merker ikke at jeg kommer inn på mapsa så veldig mye fortere enn andre Var det jeg fant ut litt senere også Men nå har jeg nye drivere til GPU og lagt det inn på SSD så nå er jeg inn først neeesten hver gang tar rundt 10 sec å loade Har ikke tatt tiden så er ikke helt sikker, men så lenge jeg er først, eller en av de raskeste inn på serveren er jeg fornøyd Jepp er slik for meg også med nyeste driverene til ATI. Men nå har selvsagt DICE oppdatert spillet, sånn at de som kommer først inn må vente 10-15 sekunder før runda starter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå