Csvk! Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Hei alle der ute! Har hatt denne pcn i over 4 år snart, og har ikke hatt særlig med problemer. Men i det siste har jeg opplevd noe underlig mens spill som COD:MW2 eller L4D er oppe å går. Det er akkurat som skjermkortet trenger en pause iblant: Med faste mellomrom begynner spillet (som normalt går heilt reint) å lagge en viss tid, før spillet går reint igjen, og holder på sånn hele tida. Dette problemet oppstod nylig når jeg begynte å spille COD:MW2. Jeg trodde det kunne ha noe med RAMen i skjermkorte å gjøre, men til og med på lavest mulig grafikk opplever jeg den samme merkelige laggen. Og det ser ut til at periodelaggen har smittet over til andre spill. L4D, som pcn i alle år har drevet helt plettfritt, lagger nå også i perioder. Har sjekket tempen på skjermkorte mitt (som forøvrig er Gigabyte Nvidia 7900GT), og det ser ut til at den har fått en slags feber: 71-74 grader på idle. Hjelpe meg, hva skal en stakkars spillentustiast gjøre i en sånn situasjon? Lenke til kommentar
Csvk! Skrevet 27. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2010 Aiai, ser ut til at jeg fant problemet. Det kan se ut til at vifta har stoppet å gå. Den rikker seg ikke engang når jeg spiller tunge spill. Med mindre noen har et forslag om hvordan jeg kan fikse vifta, må jeg nok dessverre dra ut pluggen; Jeg har ikke hjerte til å se skjermkortet mitt lide mer. Du har vært en trofast grafikkfremviser for meg i alle år, og det er ikke en eneste gang du har sviktet meg. Jeg har opplevd mange minneverdige stunder takket være deg, Nvidia 7900GT. Hvil i fred... Hmm, på tide å kjøpe nytt kanskje? Lenke til kommentar
ElderScrollsinisten Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Aiai, ser ut til at jeg fant problemet. Det kan se ut til at vifta har stoppet å gå. Den rikker seg ikke engang når jeg spiller tunge spill. Med mindre noen har et forslag om hvordan jeg kan fikse vifta, må jeg nok dessverre dra ut pluggen; Jeg har ikke hjerte til å se skjermkortet mitt lide mer. Du har vært en trofast grafikkfremviser for meg i alle år, og det er ikke en eneste gang du har sviktet meg. Jeg har opplevd mange minneverdige stunder takket være deg, Nvidia 7900GT. Hvil i fred... Hmm, på tide å kjøpe nytt kanskje? Er viften ødelagt er det nok like greit å kjøpe et nytt kort. Det er vel tross alt på tide med en oppgradering, hvis du ikke har noe i mot at jeg sier det? Før du pensjonerer det kan du jo se om du får fart på viften manuellt via f.eks RivaTuner og/eller oppdatere drivere, rense den for støv som evt. kunne holde den igjen etc. Liten sannsynlighet for at det har noen effekt, men alltids verdt å et forsøk. Lenke til kommentar
Demonican Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Eller så kan du reklamere på det, mener du skal ha 5 års reklamasjonsrett på skjermkort, og da kan det være de enten fikser det, eller så gir de deg et nytt skjermkort. Tror sistnevnte er mest sannsynlig i dette tilfellet da det er lenge siden 7900 gt var i produksjon. verdt et forsøk. Lenke til kommentar
ElderScrollsinisten Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Eller så kan du reklamere på det, mener du skal ha 5 års reklamasjonsrett på skjermkort, og da kan det være de enten fikser det, eller så gir de deg et nytt skjermkort. Tror sistnevnte er mest sannsynlig i dette tilfellet da det er lenge siden 7900 gt var i produksjon. verdt et forsøk. Så sant så sant. Hvis dette fortsatt er mulig hadde det jo vært optimalt. Gjorde det selv med et X1900 GT som tok kvelden etter et års bruk engang i tiden og fikk igjen ca 2200kr. Tilfredstillende alternativ om det er mulig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå