Sterbai Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Hei. Har kjøpt en Aspire One 751h til kona, men finner ikke det trådløse nettverket. (Finner naboens og andres nettverk.) Mitt eget trådløse nettverk er tilgjengelig ettersom jeg skriver dette på min egen PC (Aspire 5610z) og jeg finner nettverket med denne. Forstår det slik at begge PC'er også har det samme nettverkskortet, Broadcom 802.11g. Har koblet tre andre pc'er (også Acer-maskiner) til dette nettverket uten problem. Derfor er det litt irriterende at oppdatering av nettverkslista kun viser nettverk utenfor husets vegger på Aspire One. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Bare et tips men kan det være at du kan ha skrudd av Broadcast av SSID på routeren? Da vil det ofte kun komme opp ett antennesymbol uten noen navnebeskrivelse av nettet når du søker etter tilgjengelige nettverk. Lenke til kommentar
Sterbai Skrevet 28. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2010 Takk for tipset, men det var ikke løsningen. Dessverre. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 (endret) Hvilken trådløs router har du? Enkelte trådløse routere søker selv etter kanaler å sende på, og velger da helst en kanal det ikke går trafikk på fra før. På trådløse routere med europeisk standard kan dette gjerne ende opp med kanal 12 eller 13. Hvis da denne spesifikke PCen ikke får trådløst nett, kan den ha et trådløst kort som følger amerikansk trådløs standard, som bare søker i kanalområde 1-11, og den vil ikke finne ditt trådløse nett. I så fall må du inn i innstillingene på routeren din og velge bort autosøk til fordel for en fast sendekanal mellom 1-11. Jeg vet ikke om dette er problemet ditt, men det er ihvertfall en plass å begynne. Lykke til EDIT: Velkommen til forumet forresten.. Endret 28. mars 2010 av JacEr Lenke til kommentar
Sterbai Skrevet 28. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2010 EDIT: Velkommen til forumet forresten.. Takk for det Og takk for svar. Routeren heter "Belkin wireless G plus". Fikk den fra Get for "lenge siden". Husker ikke helt hvordan jeg satte opp denne, og dermed ikke hvordan man endrer innstillinger på routeren. Men i alle tilfelle så var ikke kona fornøyd med størrelsen på nettboka (skjermen). Hun bør få seg briller Skal bytte til noe større hos Lefdal i morgen. Satser på at den finner nettverket enklere Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 (endret) Ifølge belkin sine sider kommer man inn på innstillingene ved å skrive 192.168.2.1 som URL i browseren din. Om det er brukernavn eller passord vet jeg ikke, men dette bør Get kunne hjelpe deg med. En eller annen plass bør det være en meny som heter "LAN", "Wireless settings" eller tilsvarende, og innenfor dette menyvalget skal man kunne stille inn hvilken kanal routeren skal sende på. EDIT: Fant en link som kanskje kan hjelpe deg på vei... EDIT2: Bedre link Endret 28. mars 2010 av JacEr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå