toro6 Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Muligens sant, men alle hadde gjort det samme.. Tvilsomt. De færreste hadde dessuten pult på seg et barn de får se minimalt av i oppveksten pga. at de må sitte i Boliviansk fengsel. Som jeg sa litt ovenfor, å få et barn bare for å slippe ut av fengsel er drøyt, men å bruke et barn man av en eller annen grunn allerede har er ikke like ille.. Ingen vil sitte mange år i et "utenlandsk" fengsel, og ingen vil ha problemer med å spille på våre følelser for å slippe dette. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Hva med at hun hadde sex, uten prevensjon? Hoppet av i svingen. Eller glemte pillen. Sist jeg sjekket så er det ganske mange som blir foreldre nettopp slik. Det burde i hvertfall være et alternativ. Ikke alltid folk er så "utspekulert". Ofte er det å være 19, dum og kåt nok. Du har rett, det er ganske mange som blir forelre slik. Men, det er ikke ganske mange som velger å ha ubeskyttet sex når de sitter i et Boliviansk fengsel med en mulig dom på over 20 år foran seg. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Hva med at hun hadde sex, uten prevensjon? Hoppet av i svingen. Eller glemte pillen. Sist jeg sjekket så er det ganske mange som blir foreldre nettopp slik. Det burde i hvertfall være et alternativ. Ikke alltid folk er så "utspekulert". Ofte er det å være 19, dum og kåt nok. *kremt* Nuvel. Det er en tese jeg ikke tror noe på i denne sammenheng. Hadde dette dreid seg om en "vanlig" 19år gammel jente som bodde i Norge, så kunne jeg sett denne forklaringen høyst troverdig, men ikke i vedkommende sin situasjon. Jeg står ved at dette er et spill, med levende brikker. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Jeg står ved at dette er et spill, med levende brikker. Altså, at ungen ble til for at hun skulle komme ut? Det er en skremmende tanke, men godt mulig. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Ja, indirekte. Vedkommende spiller på følelser hos oss som leser dette å tenker "stakkars, hun må vi få hjem igjen", samt rettigheter som blir forandret og forsterket ved at hun blir mor. Det har tidligere vært flerfoldige løgner og annet skittent spill fra disse. I starten hadde de jo ikke gjort noe og bare blitt lurt, så plutselig var de ikke så uskyldige likevel. Disse _vet_ hva de driver med. Har selvsagt ingen beviser for dette, men tiden vil vise. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Kan skjønne det hadde appellert til "stakkars genet" om det viste seg at hun var gravid når hun ble fengslet. Men når hun blir gravid under oppholdet så minker vel dette betraktelig? For da tenker folk automatisk at hun har blitt gravid for å slippe ut, som ikke er noe bra. Eller at hun er ekstremt dum som har blitt gravid med uhell eller med vilje i en slik situasjon. Så hvem hun kan hente sympati oss skjønner ikke jeg. Feilslått taktikk Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Men det er uansett en plan som har blitt klekket ut i Norge av foreldrene. De har ikke noe valg.. Alle foreldre ville ha gjort alt i sin makt for å få hjem sin kjære datter, for de har det ingenting å si hvor dum hun er, og ingen plan er for frekk. Helt naturlig og forståelig, spør du meg. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 ahh, så du mener etter hun har sluppet ut av fengselet da? hun risikerer 25 års fengsel, omsorgsretten for ett 25 år gammelt barn er vel ikke en sak i det hele tatt... om hun f.eks må sitte i 6 mnd er jeg enig at hun bør få omsorgsretten. Vel, blir hun sittende så lenge er det jo ikke noe mer å diskutere. Men om hun kan komme seg ut på noen måte så er ikke denne forbrytelsen grunn til at hun skulle miste omsorgsretten. Glimti: Du stiller spørsmålstegn ved alvorlighetsgraden ved denne forbrytelsen. De norske jentene smuglet 22.4 kilo kokain i Sør-Amerikas fattigste land. Det straffes veldig hardt med narkosmuggling akkurat i dette landet og de kan risikere 20 års fengsel. Tenkte ikke nødvendigvis på at det var i det landet. Jeg tenkte på forbrytelsen i seg selv. Ja, folk som smugler/distribuerer dop og som dermed indirekte gjør at karteller/mafiar får enormt sterke økonomiske midler gjør egentlig ikke noe som er særlig alvorlig. Ikke er de også medvirkende OG vel vitende om at det de gjør ødlegger livet til jævelig mange, pluss at en god del dør som følge av det de gjør. For min del så håper jeg at hun blir sittende i det lille hullet av en celle hun har der i 20 år. At hun i tillegg klarer å bli gravid mens hun har en 20 års dom hengende over seg er helt utrolig. Jeg har absolutt ingen sympati for henne, eller noen av de andre jentene i denne saken. Eller andre som prøver å tjene lette på denne måten. Heldigvis ble de tatt i Bolivia hvor straffen for dette er passende, istedenfor i Norge hvor de sikkert bare hadde fått 2-3 år. -wamp Lenke til kommentar
Strongbow Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Nå ser det ikke ut til å være så veldig forferdelig der nede da. På det nye bildet ser jeg to stabler med dvd-filmer og på det forrige hadde hun en levende katt på fanget. Det er litt morsomt det nye bildet. Babyklærne er lagt så fint foran kameraet. Bare sann helt tilfeldig. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 28. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2010 http://www.dagbladet.no/2010/03/28/nyheter/utenriks/bolivia_and_kokain/stina_brendemo_hagen_and_lillegard/11054071/ Hun vil altså heller at barnet skal vokse opp i fengselet blant andre innsatte som har mishandlet eller drept barna sine. Fra en tidligere artikkel: Nå frykter hun at babyen hennes må vokse opp i fengselet hvis ikke norske myndigheter griper inn. I fengselet sitter flere kvinner som er dømt for å ha mishandlet eller drept barna sine. - Jeg vil ikke at ungen min skal vokse opp her. Men jeg kan heller ikke sende hun eller ham fra meg. Babyen min skal være hos mammaen sin, sier Brendemo Hagen til Dagbladet. Det er ikke noen tvil om at Stina anser barnet som sin billett ut i fra varetekt. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Så det der i dagens Dagbladet. Blir kvalm av hele greia. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Det er ikke noen tvil om at Stina anser barnet som sin billett ut i fra varetekt. Den dagen jeg baserer min skråsikkerhet på et par tabloidoppslag kan dere få lov å skru av lyset. Det er ingen ting med denne saken som er utvilsomt. Tråder som dette er som å spille bingo, ledetrådene kommer underveis, men kupongen har mange av dere fylt ut på forhånd. Geir Lenke til kommentar
nomore Skrevet 28. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2010 Joda. Enig med deg der. Eg har ingen tabloidtvil Lenke til kommentar
Frosten Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 For meg så virker det som hun prøver å bruke det som en unnskyldning for å komme tilbake til norge. Tenkte akkurat det samme med en gang jeg leste nyheten. Blir kvalm. Hun som flyktet til Norge burde forøvrig blitt sendt rett tilbake til Bolivia. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 (endret) Tilbake on topic: ... Burde ikke pappaen få foreldrerettet dersom han er boliviansk? Endret 28. mars 2010 av Jarmo Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Ja, alle som bruker kokain får ødelagt livet sitt, så enkelt er det.. Det værste er at dopet antageligvis skulle til Norge! Hadde disse udyrene lyktes med sin onde plan, ville kanskje naboen din dødd en grusom død, eller kanskje faren din. En gang i tiden sniffet jeg en halv stipe cola, jeg skulle vært død, flaks ass.. Hun vil altså heller at barnet skal vokse opp i fengselet blant andre innsatte som har mishandlet eller drept barna sine. Nei, det er det ingen som kan være sikker på. Hun sier dette for å få komme hjem. Jeg trodde dette var klart nå.. Barnet har ikke vokst opp i fengselet enda. Lenke til kommentar
coyoteulf Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Mange som synes Stina er dum som et brød. Og det stemmer nok, men i dette tilfellet har hun vært smart. Hun har skaffa seg et ufødt lite gissel som gjør at den allmektige feministbevegelsen vil arbeide for henne. Feministblekka Dagbladet har allerede begynt lobbyvirksomheten. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Flere poster med avsporing og OT slettet. Vennligst hold dere til topicen. Mvh Jarmo Lenke til kommentar
Vice Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Jeg humret hvertfall godt da jeg leste nyheten. Kanskje gikk ikke planen helt som planlagt da det ble kjent at evt. bare barnet vil bli sendt hjem til Norge. Samtidig mistet jeg siste rest av evt. sympati jeg hadde for denne kjerringa. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Man kan ikke miste resten av noe eventuelt, bare av noe faktisk. Med mindre du kan vise til en post der du uttrykker sympati for jentas situasjon må vi anta at den resten var lik null i utgangspunktet. Det er bare en talemåte for å si at "Jeg er istand til å føle sympati, men det er ingen som fortjener det..." Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå