molland Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 (endret) Heisann Jeg står litt her i villrede.. er litt usikker på hva jeg skal velge. Har fått ubuntu server on air før, men nå har den kræsja litt så jeg klarer ikke helt å fikse den. Noen sier jeg bør prøve andre linux varianter til os for server, og andre sier jeg bør heller prøve win med xampp. Dette er noen år gammel dell pc, er usikker på modell type akkurat nå. Har mest erfaring med win, og noe med linux. Gjerne råd for og i mot begge OS'ene Frode EDIT : skal brukes til hjemmesider(blogg) og ftp server for meg selv. evt mail server. Kanskje også flere domener mot denne serveren Endret 27. mars 2010 av molland Lenke til kommentar
jonol Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Av egne erfaringer er ubuntu server edition mer stabilt enn win xp. Win xp kræsjer gjerne/ blir fort sirup på gammel maskinvare når det skal stå på 24/7. Jeg vil anbefale ubuntu med f.eks lampp (samme som xampp). Minuset med ubuntuen er at det er mer knotete og gjøre ting for de som er uvant med terminalen i linux. Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Om du legger inn ubuntu-server får du spørsmål under installasjon om du ønsker LAMP forhonds installert There you go. Lenke til kommentar
molland Skrevet 28. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2010 Hei Da ble det igjen ubuntu Serveren er oppe å går den nå. Det var hdd kræsj som gjorde att den gikk ut sist Frode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå