Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sliter litt med oppstart etter vinteren - tips?

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen.

Har lest noen tidligere tråder fra dette og andre forum om dette med å få i gang scootere etter vinteren igjen. Da min har stått ute her i Bergen fra ca. oktober 2009 til for noen dager siden.

Jeg har nå ladet opp batteriet mitt slik at lyset for svakt batteri på dashbordet ikke blinker lenger. Blinklys, langlys og annet elektrisk ser ut til å virke greit. Men når jeg prøver å starte den (har bare el-start) så kommer bare en slags svak lyd på den, som om den ikke får noe gnist eller noe nedi der. Høres at noe som går rundt og det kommer litt lyd, men starter altså ikke.

Da har jeg tenkt å skifte tennplugger på den da jeg har lest at dette lett kan bli dårlig. Problemet er at jeg ikke helt vet hvor tennpluggene på sykkelen min. Har en Gilera Runner PureJet 50 2004 mod. Noen som vet hvor de er? Trenger jeg noe spesielle typer tennplugger for denne scooteren?

Tenkte også å kjøpe kondenfjerner. Skal dette helles rett i bensinen? Og hvor mye?

Hvis det er noen andre som kunne kommet på ting jeg kan gjøre med den nå, så er det bare å spytte ut.

Tusen takk for alle svar.

Mvh Aleksander.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være kondens i bensinen, så kjøp kondensfjerner :) står vell bakpå flasken hvor mye som skal oppi? :)

Tennpluggen står ut av sylinderen, sier deg kansje ikke så mye? :) fra motoren et sted står det en tutt opp med en hette oppå som deg går en ledning fra. Ta av hetta og skru ut den tutten (tutten er av metall), det du da har i hånda er tennpluggen :D Ta med pluggen til en bensinstasjon og kjøp en som er lik :) står noen tall og bokstaver på den hvite delen av pluggen, dette er navnet på plugge. kjøp en plugg med samme navn :)*

Tennplugg

post-152957-1270079974,0143_thumb.jpg

Metall delen står inn i motoren, og på den hvite delen står hetta som det går ledning fra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...