Kea Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 (endret) Her om dagen satt jeg på dataen på kurs og hørte på musikk. Jeg hadde med meg mine egne hodetelefoner, som jeg kobla på PCen. Etter en stund kom en av de andre bort og spurte om det var meg musikken kom fra. Jeg hadde jo headsetet på, så jeg skjønte ikke åssen de kunne høre det. Så tok jeg dem av, og ganske riktig - musikken hørtes klart og tydelig "utenfor" hodetelefonene. Jeg trodde da det var noe galt med PCen jeg satt på, så jeg tok dem av, slo av musikken og tenkte ikke noe mer på det. Så i dag satt jeg og spilte et spill på PCen min med lyd på mens jeg hadde headsetet på. Jeg tok dem av da jeg begynte å få hodepine - og da hørte jeg plutselig musikken i spillet helt tydelig. Jeg trodde det kom fra høyttalerene (headsetet var direkte koblet til dem) så jeg slo dem av. Musikken kunne fortsatt høres. Jeg koblet ut headsetet, da ble det stilt. Da trodde jeg kanskje det var noe galt med en kabel en plass. Jeg slo på høyttalerene og spilte litt musikk for å se om de fungerte som de skulle. Joda, ikke noe galt der. Så kobla jeg headsetet på lydkortet (eksternt) og spilte musikken igjen. Jeg kunne høre den like tydelig selv om headsetet var kobla til. Da trodde jeg det var headsetet det var noe galt med. Jeg koblet til (både høyttaler- og lydkortinngangen) og testet to andre headset, og der hørte jeg også musikken helt tydelig uten å ta dem på, akkurat som jeg hadde høyttalere tilkoblet. Jeg skjønner ikke hva dette kan være for noe? Det er da ikke normalt? Vanligvis når man kobler til headset skal det jo ikke være mulig å høre musikken så godt uten å ha dem på, det er jo liksom poenget med hodetelefoner - at man skal kunne høre på musikk uten å forstyrre andre. Kan det være at det er lydinngangen på lydkortet det er noe galt med (jeg sjekket forresten at alt var skikkelig tilkoblet, ingen løse kabler eller noe)? Endret 7. april 2010 av Therawyn 1 Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Først av alt, hvilke hodetelefoner er det du har? Du må også huske at åpne hodetelefoner som eksempelvis de populære Koss Porta-Pro smitter mye lyd. Dette er normalt for den type hodetelefoner. Lukkede hodetelefoner smitter der imot langt mindre, men man kan også finne slike halvåpne hodetelefoner som følgelig lekker lyd. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 27. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2010 Jeg har et par Sennheiser HD 205 hodetelefoner, som egentlig burde være lukkede hodetelefoner. 1 Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Hmm, dette er jo lukkede hodetelefoner. Ved mindre du spiller musikk usedvanlig høyt så skal lyden knapt være hørbart for andre folk. Er ikke helt sikker på hva dette skyldes, men det finnes innstillinger som gjør det mulig å spille av lyder på både høytaler og headphone samtidig. Her må du da krysse av at du kun ønsker lyd gjennom headphone. Dersom dette feiler, så må en annen svare på spørsmålet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå