Gå til innhold

Norton Ghost finner ingen disker?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg tenkte å prøve Windows 7 på min bærbare. Har nå Vista og plages litt. Hadde vært greit med en clean maskin. Men er redd ting kan bli verre. Ønsker derfor å kopiere hele c-partisjon, slik at jeg kan gå tilbake hvis Windows 7 ikke fungerer skikkelig her. Jeg leste en guide om dette på nettet, og fant ut at Norton Ghost var det jeg trengte. Kjøpte programmet, og lastet det ned. Nå virker det som Norton ikke finner noen disker. Er inni i define backup wizard, og skal velge disker som jeg skal ta backup av, men listen over disken er helt blank.

Håper noen kan hjelpe. Synd å ha betalt over 500 kr for et program som ikke fungerer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du en boot cd/dvd med ghost ?

Problemet kan sannsymligvis være at disk kontrolleren på din maskin står i AHCI mode.

Du kan prøve å komme rundt dette ved å :

1) Ha i Ghost boot CD

2) Start maskinen og gå straks inn i BIOS/CMOS setup

3) Endre AHCI mode til "native/compability/ide" ( det som listes som alternativ til AHCI)

4) Lagre

5) La maskin boote fra Ghost CD

Du skal nå kunne se disker og partisjoner

6) Gjennomfør backupen

7) Tilbakestill til AHCI setting i BIOS/CMOS setup føre du booter til Windows.

Lenke til kommentar

Dette er kanskje et litt dumt spørsmål, men hvordan kommer jeg inn i bios? Det står at jeg skal trykke F2. Å trykke F2, hjelper ikke. Maskinen starter opp og går rett inn i windows. Prøvde å holde inn F2 en stund, og da kom jeg inn i bios et par ganger. Men nå holder jeg inne F2 til maskinen begynner å pipe som gal, deretter starter windows opp. Så irriterende. Er lei av å sitte å restarte maskinen hele tiden for å prøve å komme inn i bios. Maskinen er en Fujitsu Siemens Amilo Xa 3530.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...