koker12312312 Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Jeg har laget en Form som sender variablen i tekstboksen til login2.php hvis tekstboksen er lik username går den til game.php. men i game.php hvordan kan jeg vise f.eks hello $user ? Lenke til kommentar
zipzor Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Kan prøve med å lagre username variabelen i en session f.eks? session_start(); $_SESSION['username'] = $_POST['usernamefield']; echo "Hello " . $_SESSION['username']; Dunno om det er en god løsning... Lenke til kommentar
koker12312312 Skrevet 27. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2010 Kan prøve med å lagre username variabelen i en session f.eks? session_start(); $_SESSION['username'] = $_POST['usernamefield']; echo "Hello " . $_SESSION['username']; Dunno om det er en god løsning... det er sikkert bra, men jeg har allerede en session ,går det ann med to? Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Så lenge de har forskjellig navn, ja. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 (endret) $_SESSION er en array, så det er bare å bruke en multi dimensjonal struktur (se eksempel 7), hvis man trenger å lagre forskjellige ting i $_SESSION avhengig av hvilken side brukeren besøker. f.eks $_SESSION['side1']['bruker']='test'; $_SESSION['side1']['yyy']='aaa'; $_SESSION['side2']['bruker']='test2'; $_SESSION['side2']['aaa']='bbb'; Ellers så skal session_start() hente samme session variabel på alle sider for samme bruke, så det er aldri mer enn en pr bruker (om man da ikke kan gjøre noe med session cookien som endrer på dette?). Endret 28. mars 2010 av Crowly Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå