Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Grillsesongen er i gang, valg av grill!

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Nå begynner jeg å kjenne vårfølelsen i meg og det betyr naturligvis grilling. Men i år så skal jeg spandere på meg en ny grill, men er veldig usikker på valget.

Av merker så tar vi inn 3 forskjellige på jobben, Weber, Landmann og Nordic Season.

Siden jeg jobber på Lefdal så har jeg sett meg ut et par alternativer derfra, som er i min prisklasse:

Nordic Season

Landmann 1

Landmann 2

Weber E-210

Vet at nesten alle her inne kommer til å si Weber og er klar over at det er det beste merket, er bare litt bekymret for grillarealet på Weberen. Nordic Season grillen er vel den jeg har mest lyst på, men har ingen erfaring med det merket og finner heller ingenting på nettet.

Eneste jeg vet at er man skikkelig mann må man ha en skikkelig grill! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg har en Landmann som ligner på din nr 1, bare med annen farge på understellet. Støpejernsbrennerne tetter seg fort til (gasshullene), slik at du må bore opp alle hullene hver vår. Og det er mange..... Etter mindre enn 2 år sluttet tenneren å virke. Støpejernsbrennerne ruster, og jeg prøvde å børste bort rust, ved først å løsne flakene ved å banke lett med en liten hammer, og den ene brenneren gikk tvert av. Tre-understellet er så ustøtt, du må stramme skruene et par ganger i sesongen for at ikke alt skal klappe sammen. Grillristene er av støpejern, relativt holdbare, men ruster som bare fy.

Min forrige grill var en CharBroil, omtrent som Weber i kvalitet. Hadde den i over 10 år før jeg kastet den. CharBroil-grillen hadde opprustede brennere og dårlig emalje på grillristene da jeg kastet den, og jeg skjønte for sent at jeg burde beholdt den, og byttet rister og brennere. Landmanngrillen blir 3 år i år, men kommer til å bli erstattet før sesongen starter. ... og det blir ikke en ny Landmann eller noe annet billig dritt.

Lenke til kommentar

Takk for svar zanta!

Sitter med en følelse av at det kommer til å bli Weber eller annen grill av samme kvalitet, så er jeg sikret grill i alle fall 10år, mest sannsynlig lengre. Liksomgreit å legge i litt mer penger med en gang.

Lenke til kommentar

Takk for svar zanta!

Sitter med en følelse av at det kommer til å bli Weber eller annen grill av samme kvalitet, så er jeg sikret grill i alle fall 10år, mest sannsynlig lengre. Liksomgreit å legge i litt mer penger med en gang.

Jeg har denne og har vel hatt den i 3 eller 4 år og er godt fornøyd.

Ellers kan du lese hele testen av gassgriller her

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hva er egentlig den platen til?

Ser at fler og fler nye griller kommer med litt under halve risten byttet ut med en stekeplate. Hva er egentlig formålet med dette?

Skal kjøpe grill nå og lurer på om det er noe vits i å kjøpe en grill med slik plate eller prioritere større ristareal.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Stekeplate er fint, det gir mer "stekepanne-effekt" enn grillen, altså mer indirekte varme. Større kjøttstykker synes jeg blir bedre når jeg griller litt på rist først, og deretter flytter dem over på stekeplaten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...