RandiA Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Flotte bilder over there også, likte spesielt godt flyvingen over fjellene.. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Meget bra det siste der. Hadde ikke blitt det samme uten joggeren. Flott fanget Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 (endret) 20. - Stilig! Fjelltoppene gjorde virkelig mye for bildet. 21. - Er kameraet ditt vanntett? Det ser hvertfall ut som det er farlig nærme å bli gjennomvått av den spruten. 23. - Flott soloppgangsbilde! Endret 25. april 2010 av iamluka Lenke til kommentar
Anew Skrevet 26. april 2010 Forfatter Del Skrevet 26. april 2010 21. - Er kameraet ditt vanntett? Det ser hvertfall ut som det er farlig nærme å bli gjennomvått av den spruten. Min holdning til kamerautstyr er at bildene er viktigst. Om noe skulle bli ødelagt i prosessen, så kan det erstattes. Så langt har jeg ikke klart å ødelegge noe annet enn en Sigma-blits Det kom nok litt saltvann på kameraet, men ikke mer enn jeg har fått mange, mange ganger før. (og denne holdningen er grunnen til at jeg "trenger" en D300/700). Ellers så er det litt vanskelig å være veldig kreativ når man er på familieferie. Enkelte dager, som etter å ha vært hele dagen i Disney World, så er det vanskelig (for ikke å si umulig) å være spesielt kreativ: 23. april 50mm, f/2, 1/60, iso 7200 Lenke til kommentar
Anew Skrevet 26. april 2010 Forfatter Del Skrevet 26. april 2010 (endret) Litt usikker på om jeg kommer med noe bilde fra 24. april, men i kveld klarte jeg å komme meg ut etter barnas leggetid for å ta et bilde. Hadde sett meg ut et tomt forretningsbygg tvers over veien, som jeg håpet å få noe ut av siden det har en litt artig arkitektur - spesielt i forbindelse med at et heidundrende tordenvær passerte nord for oss. Imidlertid var det for langt nord: Thanks, George W. Bush (For the Economic Stimulus Check) Tamrons 17-35/2.8-4 er skarp, billig, plastikk de-luxe, og liker ikke motlys. 17mm, f/22, 270 sekunder. Forøvrig er noen av lysene i dette bildet "courtesy of the Brevard County Sheriff's Office". Det var vel sånn passe mistenkelig med en fyr som sto og loket utenfor dette bygget i ruskeværet, så en politibil kjørte inn på parkeringsplassen sånn ca 1/3 inn i eksponeringen, og sto der med lysene rett mot meg under resten av eksponeringen. Jeg ruslet litt rundt, og til slutt kom bilen trillende bort, og en forbløffende trivlig politimann spurte om jeg var ute og fotograferte, før han trillet videre etter å ha vist meg et radarbilde av den passerende stormen på iPhonen sin. Det slår meg at i dette landet, hvor alle mener at de er så fantastisk frie, så kryper og kravler det med politi på alle bauger og kanter. Hjemme i Norge føler jeg meg fri fordi jeg kan gjøre praktisk talt hva jeg vil, og så lenge jeg ikke plager noen, så kommer ingen til å legge seg opp i hva jeg driver med. Sånn er det altså ikke her. Dagens låt: The Ultra Right Wing Conservatives - Thanks, George W. Bush (For the Economic Stimulus Check) (fantastisk morsom skive - bør høres av folk som syns amerikansk politikk er morsomt, eller bare syns John Stuart er sjef) Endret 26. april 2010 av Anew Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 23. april Oi, for noen farger! Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Pent som vanlig. Det bygget var så malplassert at det nesten ser photoshoppet ut. Du får meg til å lengte etter nye steder å fotografere. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Morsom historie - spennende bygg.. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Det der trigget svakt minne om en tekststrofe fra tidlig nittitall med "Tre små kinesere", om et piano som svirret rundt i melkeveien. Pussig at det ramlet ned i Florida - også så digert da Lenke til kommentar
Anew Skrevet 27. april 2010 Forfatter Del Skrevet 27. april 2010 (endret) Randi: fargene kommer av noe blacklight-opplegg Morsomt sett med pianoet a_aa. I kveld var fargene på himmelen så flotte at jeg fikk lyst til å gjøre noe ut av palmene som stikker opp utenfor døren vår: 26. april 17mm, f/11, 150 sek ...sliter med å venne meg til Bibble 5 - tilsynelatende er det litt tilløp til posterisering, som burde være helt unødvendig. Jeg har ikke dratt spesielt mye i spakene. Dagens låt: Jimi Hendrix - The Wind Cries Mary http://www.youtube.com/watch?v=rf-Mtd2A1DI&fmt=18 Endret 27. april 2010 av Anew Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 (endret) ..men dette er da Fraggler! Edit: Teite mobilbrowser - lot meg ikke redigere og legge til spoiler. Endret 27. april 2010 av Trondster Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 ..men dette er da Fraggler! :!: :!: fantastisk var det i hvert fall Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Stilige fraggle-palmer. Jeg er enig at det ble en flott farge på himmelen. Når det gjelder Bibble 5 - har du satt working space til Pro Photo? Det hjalp veldig for min del. Så satte jeg color space til sRBG spesifikt i output-køen. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 28. april 2010 Forfatter Del Skrevet 28. april 2010 (endret) Fragler!? Når det gjelder Bibble 5 - har du satt working space til Pro Photo? Hm. Hvor setter jeg det? Uansett - her er et bilde for 24. april: Surf Rider Dagens låt: The Lively Ones - Surf Rider http://www.youtube.com/watch?v=VXi3mCfv15k Endret 28. april 2010 av Anew Lenke til kommentar
Anew Skrevet 28. april 2010 Forfatter Del Skrevet 28. april 2010 (endret) 27- april Epcot i går, med en del fine bilder, men dette var så inmari ut-i-det-blå at jeg bare måtte bruke det: Jesus Dagens låt: Doctor & The Medics - Spirit in the Sky http://www.youtube.com/watch?v=9X2fdGEWOhA Endret 28. april 2010 av Anew Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Når det gjelder Bibble 5 - har du satt working space til Pro Photo? Hm. Hvor setter jeg det? Den nederste blokken i "Color" sidepanelet heter "Color Mangement" - der har jeg valgt Pro Photo RGB. I JPEG konverterings jobben (Output Batch), så har jeg satt ouput color space til sRGB. Og image sizing til Normal, ikke Proof. "Jesus" - du er tross alt i Amerika, er det noe annet å vente Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Utrolig flotte bilder igjen Lenke til kommentar
Anew Skrevet 29. april 2010 Forfatter Del Skrevet 29. april 2010 Den nederste blokken i "Color" sidepanelet heter "Color Mangement" - der har jeg valgt Pro Photo RGB. Det ser ut til å ha gjort susen ja! Det var satt til aRGB. (ikke output da) I dag snublet vi over denne krabaten på stranden: Sand Crab 17mm, f/11 Dagens låt: The Volcanos - Sand Crab Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Det siste der var fantastisk! På toppen av det får det meg til å lengte etter sommer, sol og sjø, mens jeg sitter her i gråværet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå