Gå til innhold

Sliter med server eller ruter.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et STORT problem.

Jeg har en musikkserver (vortexbox) som jeg har strekt kabel fra den til min trådløse ruter, fra den så går signalet trådløst til min sqeezebox.

Ok, over til problemet, nå har plutselig denne ruteren forsvunnet fra nettet, den dukker ikke opp på pc'n, ei heller finner jeg dets nettverksadresse når jeg skriver ipconfig på cmd. Ruteren fungerer bra ellers, så det jeg lurer på kan det være ruteren som er feilen her? Jeg koblet opp serveren med en pc-skjerm for å se om det var den som ikke fungerte, men den fikk bare opp en feil og det var at den ikke var koblet til noe nettverk.

Kan det være at en ruter kan fungere bra på det meste, men ikke på en slik ting som å dele ut adresse til min server? og hvordan kan jeg få sjekket dette på en bedre måte? Finnes det noen måte å "overstyre" ruteren på, nå deler den nok ut adresse automatisk.

Takker for hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men ruteren virker på alt annet, den stasjonære, bærbare og mobilen. Det er bare serveren den ikke får kontakt med, så det jeg lurer på er : kan det være at ruteren fungerer bra på noen ting, men fungerer ikke i det hele tatt på andre, jeg kommer på internett, men den vil ikke gi serveren min noe adresse.. synes det er rart jeg.

Lenke til kommentar

Regner mead at du har utelukket kabler, porter og nettverkskort.

Jeg har utelukket kabler, det kan være nettverkskortet også er litt usikker, har heller ikke nok peil til å søke slikt opp på linux-vortexbox systemet, men det kommer en venn i dag som skal se på problemet.

Uansett så kommer jeg til å kjøpe meg en ny ruter, skal få kjøpe en d-link med tre antenner for en grei pris, som sikkert er bedre en min zyxel p2602hwt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...