Bjarnemann Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Den kursen og avkastningen du ser er etter at kostnadene er trukket fra. Jeg er mest interessert i min avkastning, så får heller Skagen ta de 3,26% (i 2009) for jobben. Forresten så ville 2000 i måneden i 17 år gitt adskillig mer enn 500k i saldo. Så den avkastningen skagenfondene.no viser meg, det er min avkastning, etter at deres provisjon er trukket fra? Altså den merverdien jeg får på mine penger? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Ja. What you see is what you get. Lenke til kommentar
tommy18 Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Nå er det gått over 4 år siden sist. Folk er fortsatt fornøyd? Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Tjente 20.000 på noen måneder i Kon-Tiki og Global. Kan ikke klage. Lenke til kommentar
tommy18 Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Aksjemarkedet har vært veldig bra den siste tiden, og Skagen-fondene Global, Vekst og Kon-Tikier vel alle "all time high" nå. Har penger i banken og har lyst til å investere i aksjefond, men er redd for å gå inn før en eventuell korreksjon. Lenke til kommentar
Titanic Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Å starte månedlig spareavtale er aldri feil. Nedenfor ser du hvordan det ville gått med en person som begynte månedlig sparing i NASDAQ-indeksfond på høyden av dot com-boblen. Dvs rett før indeksen kollapset 80% på to år: http://dqydj.net/dollar-cost-averaging-the-nasdaqs-wild-ride-since-99/ De som begynte på toppen av den boblen, er i dag kraftig i pluss. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Nå er det gått over 4 år siden sist. Folk er fortsatt fornøyd? Skagen har ikke vært særlig bra de siste årene, men i det siste har de tatt seg bra opp. Jeg sparer ikke i Skagen lenger, men i noen indeksfond. Innestående i Skagen har jeg stående til jeg trenger pengene da det vanligvis ikke er særlig smart å bytte fond når man har et brukbart overskudd som må beskattes om man bytter. Lenke til kommentar
tommy18 Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Nå er det gått over 4 år siden sist. Folk er fortsatt fornøyd? Skagen har ikke vært særlig bra de siste årene, men i det siste har de tatt seg bra opp. Jeg sparer ikke i Skagen lenger, men i noen indeksfond. Innestående i Skagen har jeg stående til jeg trenger pengene da det vanligvis ikke er særlig smart å bytte fond når man har et brukbart overskudd som må beskattes om man bytter. Både Skagen Vekst, Global og Kon-Tiki har vel en annualisert avkastning de siste 3 årene på godt over 10%? Har du vurdert Nordnet Zero? Men da går man vel glipp av skjermingsfradrag Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Jeg vurderer stadig å spare i andre fond. Nordnet Superfondet er et av de jeg vurderer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå