Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

misandri, eksisterer dette i Norge ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fullt av weasel words. Etter min mening fortjener slike artikler å bli slettet, eller i alle fall å ligge brakk inntil noen klarer å lage en skikkelig artikkel ut av det.

Og nei, jeg tviler på at det er så mye mannehat i Norge, og i den grad det finnes urettferdig behandling av menn, så er det neppe hat for kjønnet deres som er årsaken. Derimot er det mange som (neppe på bakgrunn av rent hat) liker å fremstille menn som simple, uempatiske, voldelige, farlige, dumme, osv. Det gjelder også menn. Jeg tror ikke slike stereotyper er verre enn alt det som sies om kvinner.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fullt av weasel words. Etter min mening fortjener slike artikler å bli slettet, eller i alle fall å ligge brakk inntil noen klarer å lage en skikkelig artikkel ut av det.

Og nei, jeg tviler på at det er så mye mannehat i Norge, og i den grad det finnes urettferdig behandling av menn, så er det neppe hat for kjønnet deres som er årsaken. Derimot er det mange som (neppe på bakgrunn av rent hat) liker å fremstille menn som simple, uempatiske, voldelige, farlige, dumme, osv. Det gjelder også menn. Jeg tror ikke slike stereotyper er verre enn alt det som sies om kvinner.

Å? Svarer den kanskje ikke godt nok til folk som bare er nyskjerrige på å vite hva dette gjelder? Hvis ingen andre vill lage artikkel om dette så bør den få stå. Og Weasel words, kanskje en ide med norsk forklaring...

Lenke til kommentar

Som wikipedia sier, weasel words (jeg kjenner ikke til noen norsk betegnelse på dette) er ord og uttrykk som gir inntrykk av å si noe spesifikt og godt underbygd, når de i virkeligheten sier noe vagt og dårlig underbygd. Slike ting som "visse mener", "andre tenker", "det blir sagt", uten noen form for referanse til hvem disse ubestemte skikkelsene skulle være, er gode eksempler på weasel words.

Og nei, jeg mener ikke det er noen god artikkel for folk som er nysgjerrige på hva misandri er. En leksikonartikkel skal være faglig, nøytral, og godt underbygd. Din er ingen av delene. De to første setningene er de eneste som er i nærheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...