Nilladilla Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 PC1 og PC2 er på samme nettverk, som består av en dlink-router (og et bkk-modem). Den ene PCen er koblet til trådløs, mens den andre er kablet. Har kopiert masse store filer mellom de og alltid hatt fart på ca 11mb/s. I går kvittet jeg med kabelen og kjørte begge trådløs. Hastigheten mellom de sank nå til 1-2 mb/s. Greit nok, trådløse nettverk har vi vel alle slitt litt med. Største problemet nå er at selv om jeg bruker kabel slik som tidligere, er farten fortsatt treig! What gives? - alt av nettverkskort er oppdatert, router like så - “Remote Differential Compression” er av på begge maskinene Lenke til kommentar
myhken Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Jeg pleier å slå av det trådløse når jeg kobler til kabelen, for Windows kan finne på å kjøre all trafikken på det kortet som var først påkoblet ett nett.. Ellers høres 11MB/s på kabel helt greit ut, om du ikke har gigabit ruter, nettkort og kabler da. 1-2 MB/s høres ikke like greit ut, men ikke så langt fra da. Jeg ligger vel på 2.4 MB/s eller noe slikt her hjemme. Lenke til kommentar
Nilladilla Skrevet 27. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2010 Ja, har alltid slått av det nettverkskortet som ikke er i bruk. 11 MB/s er flott det, hadde jeg bare fått tilbake det hadde jeg blitt glad. Nå ligger farten stabil på 100 kb/s i tillegg. Tror jeg blir sprø. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå