Hskaug Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Jeg kjøpte meg et sett med OCZ Platinum EB XTC 4GB Kit DDR3 PC3-12800 den 13.10.2008. Disse kostet 1948kr da jeg kjøpte dem. Etter et år uten problemer begynte pcen og få random BSD. Etter endel feilsøking fant jeg ut at det var den ene av minne modulene som skapte problemer. Jeg kontaktet nettbutikken som solgte meg disse og fikk beskjed om å sende dem inn til vurdering. Etter noen dager fikk jeg svar fra dem, de hadde da sendt dem inn til distributøren, og lurte på om jeg ønsket kredit eller vare tilbake. Jeg vurderte kredit, men da jeg hørte at minne ville bli kreditert til dagens verdi som var på 1006kr, kunne jeg heller ta "vare" istedet. Da jeg sa jeg ville ha vare istedet, fikk jeg beskjed om at de brikkene jeg hadde opprinnelig ikke lenger var å oppdrive. Så dem tilbød disse istedet: OCZ Gold Dual Channel Kit Dette syntes jeg var en veldig dårlig deal ettersom timingen på det minnet jeg hadde var mye bedre og at den hadde 1.95V EVP. Jeg påpekte dette og fikk da et nytt forslag til minne:Kingston HyperX Minne De påpekte at disse hadde samme volt som de jeg hadde. Men jeg syntes at timing er altfor dårlig i forhold til det jeg hadde. Har ikke svart på denne mailen enda ettersom jeg lurer på hvor jeg står hen her. Har jeg rett til å heve kjøpet og få hele kjøpe summen tilbake? Hvilken rett har jeg når dem ikke klarer å tilby meg lik vare? Det står på OCZ minne jeg hadde at det er "Lifetime Warranty", men hjelper det meg her? Burde jeg ta til takke med det minne dem tilbyr eller er 1006kr en fair sum og få tilbake? Håper på hjelp fra noen som kan forbrukerloven bedre enn meg. Takk for svar Lenke til kommentar
Nator Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 (endret) Du har krav på tilsvarende vare, dvs samme specs, eller heve kjøpet. Ved heving av kjøpet kan verdien avskrives noe per år, men du kan legge til renter. Vanligvis vil dette komme ut til ca samme pris som opprinnelig kjøpsverdi. Kanskje ikke i dette tilfellet, siden minneprisene har gått ned ganske mye de siste par årene. Du kan forresten kontakte OCZ direkte angående deres Lifetime Warranty. Hvis de kan tilby deg nye brikker gratis er det kanskje en grei deal? Å erstatte noen defekte brikker fra eller til for dem spiller neppe noen rolle, verdt et forsøk. Endret 26. mars 2010 av Nator Lenke til kommentar
Hskaug Skrevet 28. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2010 Hvordan regner man egentlig ut hva man kan få for minnet ved å heve kjøpet? Og skal man da regne fra man fikk problemer eller fra man leverte dem inn til nettbutikken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå