efikkan Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 PCen som også automatisk lager frokost eller middag kan ikke komme for tidlig. Det burde være muligheter for å koke kaffe, steke vafler, bacon, pannekaker, egg osv., og selvsagt styrt fra maskinvaren. </spøk> Spøk og spøk Herr Blom hehe, det er faktisk tilfelle at mye styres av hussentraler i mange hjem i dag. Ergo kan du stå opp til fersk trakta kaffe osv. Er fullstendig klar over det, jeg tenkte mer på å utnytte varmen til noe "fornuftig". Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 (endret) Jeg holdt meg varm store deler av vinteren fordi f@h gjorde det godt og lunt under pulten Har ikke hatt noen form for fyring på hjemmekontoret i vinter selv med årets sprengkulde samt litt gamle og dårlig vindu og verandadør til samme rom hehe. Og jeg bruker vel omtrent nesten all tiden jeg er hjemme på hjemmekontoret :S Endret 31. mars 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Merkelig HW anbefaler varmeelementet mens andre nettsteder slakter kortet Selvom kortet er varmt, stort og ikke SÅÅÅ mye bedre enn 5870 som man hadde håpet betyr ikke det at kortet er dårlig. Virker som det er mange sm tror det... Dessuten har det bare kjørt på betadrivere, og 480 CC... Blir bra når de kan sende med alle 512 CC enabled. Lenke til kommentar
Agrophel Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 GTX 480 Load GTX 470 Load HD 5870 Load HD 4870 Load full test http://translate.google.com/translate?js=y&prev=_t&hl=fr&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.hardware.fr%2Farticles%2F747-1%2Fmaj-dossier-cartes-graphiques-degagement-thermique.html&sl=auto&tl=en Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Fikk ikke noe fart i den linken der så ga opp. Det jeg lurte mest på var støynivå på kortene under testingen over?. For det har også mye å si hvor fort viften går... Om feks 5870 som her holder seg en del kaldere går på 50% vifte hastighet men 480 gtx på load her går på 90% å bråker noe J.. er det et hav av forskjell. slik sett forteller bare bildene i seg selv ingenting. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Liker best HIS 4890'n min jeg. 5% viftehastighet konstant og aldri over 70C... Lenke til kommentar
Dudeson Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Liker best HIS 4890'n min jeg. 5% viftehastighet konstant og aldri over 70C... 5%?går det og ha så lav viftehastighet da Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Liker best HIS 4890'n min jeg. 5% viftehastighet konstant og aldri over 70C... 5%?går det og ha så lav viftehastighet da den kjører 5% urørt (viser det i ATI overdrive). Skal jeg sette opp er minimum 20% og når den går automatisk bråker den aldri så mye. Så da vet jeg jo at den aldri går over 15% ihvertfall... Lenke til kommentar
Millha Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 ENdelig... MEN.... prisen suger... Jeg vet med sikkerhet at Nvidia blir mitt neste kort. Men ser nå at det ikke blir med det første. Har et kick ass ATi kort idag som er x2. Men spillene bruker kun den ene halvparten =( Lenke til kommentar
ElderScrollsinisten Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 ENdelig... MEN.... prisen suger... Jeg vet med sikkerhet at Nvidia blir mitt neste kort. Men ser nå at det ikke blir med det første. Har et kick ass ATi kort idag som er x2. Men spillene bruker kun den ene halvparten =( Noen spesiell grunn til at du absolutt må ha et nvidiakort neste gang? Er det ikke bedre å satse på kortet som gir mest for pengene og passer ditt bruk best uavhengig av om det er Nvidia eller ATI? On topic: Selv med en konkurransedyktig pris vil jeg være tilbakeholden med å kjøpe kortet pga. av varmeutviklingen. Tør ikke tenke på hvor varmt det ville bli i et tettpakket system etter noen måneder/år med nedstøving og slepphendt renhold. Håper neste serie kort fra nvidia "fortsatt basert på Fermi?" blir mer konkurransedyktig slik at vi kan se litt krass priskniving mellom ATI og Nvidia og få grafikksnadder til en billig penge! Lenke til kommentar
genesis Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 (endret) Denne testen er ikke å finne når man klikker seg inn på "tester --> skjermkort"Hverken på toppen av listen, eller når man velger "GTX 480" ifra listen til venstre. Endret 7. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Hei. Er enig med ditt innlegg.. er selv veldig usikker på om jeg skal kjøpe gtx 470. dette er på grunn av varmeutviklingen og at det ikke er så stor ytelsesforskjell til 5870. Så er jeg usikker på 5870 på grunn av driverproblemer som jeg hører så mye om.. Da står igjen spørsmålet, hva skal vi som har lyst til å oppgradere velge...? Ps: liker godt heatpipeløsningen til MSI Syntes det ikkre har vært så mye å skryte av designen til GeForce på lenge. Ser ut som en fystikkeske med noen hull i. nærmeste er MSI GeForce GTX 285 som er fin, men det er bare directx 10.. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Hei. Er enig med ditt innlegg.. klipp er det noen på forumet her som kaller seg "ditt innlegg"? Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 hei. Jeg mente selvfølgelig ElderScrollsinisten sitt innlegg om at det viktigste er å se på: "Noen spesiell grunn til at du absolutt må ha et nvidiakort neste gang? Er det ikke bedre å satse på kortet som gir mest for pengene og passer ditt bruk best uavhengig av om det er Nvidia eller ATI? On topic: Selv med en konkurransedyktig pris vil jeg være tilbakeholden med å kjøpe kortet pga. av varmeutviklingen. Tør ikke tenke på hvor varmt det ville bli i et tettpakket system etter noen måneder/år med nedstøving og slepphendt renhold. Håper neste serie kort fra nvidia "fortsatt basert på Fermi?" blir mer konkurransedyktig slik at vi kan se litt krass priskniving mellom ATI og Nvidia og få grafikksnadder til en billig penge!" Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 5870 e6 2GB er jo kommet i test nå, virker som 2GB ram hjelper på i høy oppløsning. Hadde vært gøy å sett 2 slike 2GB kort i CF i 2560x1600 oppløsning. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 (endret) Vannkjøling.. Blir ikke folk snart lei bråkete vifter. Og det kan mer enn halvere varmeutviklingen på sommeren. Syntes det ikkre har vært så mye å skryte av designen til GeForce på lenge. Ser ut som en fystikkeske med noen hull i. nærmeste er MSI GeForce GTX 285 som er fin, men det er bare directx 10.. Jeg har det kortet og det er fint det men piper noe innmari, særlig i reklamen når man starter spill eller i menyene. Merkelig nok blir det stillere når det kjører spill. Endret 4. april 2010 av Slettet+513 Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Ja klart, vannkj0ling er jo et veldig godt argument for aa bagatellisere varmeutviklingen paa kortet. Vannkj0ling koster et hav av penger. Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 (endret) Så er jeg usikker på 5870 på grunn av driverproblemer som jeg hører så mye om.. ? Endret 6. april 2010 av Core2Dude Lenke til kommentar
jajamensen Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Enig.. driverproblemer ??????!? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 (endret) Stort sett 5970 som har blitt rammet av Driver problemer, kortet har for lave settings i 2d profilen slik at man ofte opplever at systemet fryser på div måter (vertikale striper, driver stopped working, svart skjerm, frys med skurre lyd) AMD harnå adressert det og lover og fikse dette i 10.4 . Edit: Svarte S... glemte jeg snusen som jeg kjøpte i sted på jobben og må ned å kjøpe ny Endret 6. april 2010 av simalarion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå