Gå til innhold

Test: Nvidia Gefore GTX 480

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Sjekka litt rundt på nettet og endte opp på en amerikansk nettbutikk. De koster GTX 470 det samme som HD 5850 og GTX 480 det samme som HD 5870. Kan det være noen noen som har blandet $ og £ her siden de i Europa koster 1000 kr mer...? Sjekk f.eks. her på EVGA sin hjemmeside: http://www.evga.com/products/prodlist.asp?family=GeForce+400+Series+Family

Husk: Mva og moms

Ja, men hva med HD 5850 da? Er jo mva og moms på dem og...

mente bare Mva, men HD 5850 er kjørt i norske prise og har allerede Mva på seg. For og finne riktig pris på en import vare over 200kroner må du regne med 25% av prisen. Altså ikke $349.99 men $436.99

Tror poenget her var at prisen i butikken der var det samme for ATI / Nividia kortene, ikke 1000kr forskjell slik som folk her opererer med. Det kan bety at prisen her til lands vil være det samme også.

Når det gjelder det nye kortet viser det skuffende lav ytelse på gamle spill, men jeg tror at vi vil se en større forskjell på de nye spillene som kommer ut fremover.

Ette det nvidia har sagt så skal styrken på den nye arkitekturen være på punkter som spill vil ta i bruk fremover (DX11), og ser ikke bort ifra at nvidia vinner over ati etterhvert pga det. Dagens ATI kort er konge på ytelse akkurat nå, men det betyr ikke nødvendigvis at den arkitekturen duger like bra til fremtidens spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Per i dag virker GTX 480 som et direkte dårlig kjøp (til spilling). Men vær klar over at det kan bli et bedre kjøp med tida. Lavere priser, bedre drivere og flere Dx11-spill kan gjøre den til et godt kjøp f.eks til høsten når det begynner å bli kjølig innendørs igjen. Når er det AMD skal komme med nye toppmodeller? Radeon 6xxx eller hva det nå blir?

Til andre ting enn spilling kan det derimot virke som GTX 480 er et godt kjøp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Pris er ikke viktig for meg. Det er teknologien som er viktig for meg og da særlig fysikk prossesering. Men hvis ATI startet å støtte PhysX ville jeg ha kjøpt en ATI 5970 så snart som mulig.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Folkens... det er jo ikke i tvil om hvilket kort som er best. gtx 480 er mye kraftigere enn 5870, men det finnes ingen spill som er optimalisert for saa kraftige kort som dette enda. I raa tester laget for di to kortene ville vi sett stor forskjell paa de to tror jeg. Mens naatidens spill og tester er laget for 8000 og 9000 serien, noen 200 serien. 480 er kortet for fremtiden og vill bare dra fra naar tiden gaar. PS! har ikke aa paa tastaturet hehe

Man kjøper vel ikke et dyrt kort nå i håp om at det skal sparke fra seg rundt juletider,

og kun på nye spill. Jeg vil ha ytelse nå.

Er enig i det paa bakgrunn av av varme og stoy problemene, men jeg tror vi vil se en markant ytelsesforskjell i kommende spill p`grunn av optimaliseringer og nye drivere. Men for folk flest saa betyr hva man faar der og da mest naturligvis, men jeg beholder mitt standpunkt over hvilket kort som er raskest. Men det kommer jo paa en bekostning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

HURRA!!! Bare 851W ved full load i et normalt Intel 1366 oppsett :tease:

22207.png

Ved bruk av SLI ja. Hvor mange har råd til det?

Lenke til kommentar

Vites det om GTX 470 og 480 har 1/2 DP-ytelse (relativt til SP-ytelse altså), eller er DP-ytelsen begrenset på forbrukermodellen som noen rykter skulle ha det til, slik at kun Fermi (dvs. proff-kort) har 1/2 DP-ytelse?

I følge en random slashdot kommentar så var visst DP nerfet til 1/4 av maks kapasitet. Ganske så skuffende, egentlig.

Lenke til kommentar

Synes GTX 480 ble skrytt vel opp i skyene her. Det er jo både skamvarmt, strømslukende og 1000 kroner dyrere enn 5870 som tross alt sitter på en ganske sammenlignbar ytelse. Med skarpere prissetting kunne dette blitt en konkurrent.

Og likevel får den stempelet "anbefalt" av Hardware.no.

Jeg vet jeg gjentar meg selv, men syns dette er drøyt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...