Gå til innhold

[Løst] strøm fra avslått psu


Anbefalte innlegg

heisann

 

jeg legger merke til at hovedkortet har en liten led lampe som lyser når pc'n er avslått, jeg vil gjerne ha strøm fra psu selv om pc er slått hvis dette er mulig til en led pære til. er det strøm i noen av koblingene på psu selv om det er skrudd av? i så fall hvilken pin er dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takk for tilbakemeldinger, regner med jeg kan benytte meg av 5v sb delen.

 

men det er pinne 14+15 som går til av og på knappen ? kortslutting av disse starter hvertfall en psu. trodde hovedkortet bare var avhengig av 5v sb spenning for å starte, men den benyttes vel ikke til start/stop funksjon.

Lenke til kommentar

nei, psu var avslått, ikke brutt strømmen, jeg er klar over at psu ikke er en egendrevet kraftstasjon og den vil jo selvfølgelig ikke kunne levere strøm uten at det er koblet til strøm, så du kan da umulig mene det du sier? det gir jo ingen mening overhode

 

EDIT: jeg setter pris på tilbakemelding, og jeg har fått svar på det jeg trengte og det var at 5vsb gir spenning selv om psu er avslått, at man bryter strømmen til psu ser jeg på som selvsagt at ingen tror at noen tror at vil gi spenning til noe som helst.

Endret av opticus
Lenke til kommentar

... men det er pinne 14+15 som går til av og på knappen ?

Nei, av/på knappen er ikke koblet til PSU. PS_ON er koblet til en krets på hovedkortet (Super I/O). Av/på knappen er også koblet til denne kretsen.

Det er mange kretser som er koblet til 5VSB.

Her må en virkelig være forsiktig med hva en skriver ellers kommer han her og får oppklart det som ikke trenger oppklaring.

Lenke til kommentar

Ikke kjør PSU for lenge uten noen last, de fleste må ha en minimumslast ellers ødelegges de.

Dette har jeg aldri hørt om, har selv kjørt PSU lenge med ubetydelig last over lengere tid(her snakker vi mA). Har du en kilde å vise til eller er det noe "alle" vet?

Les hva det står: "de fleste må ha en minimumslast ellers ødelegges de". Det er ikke det samme som å si at det kommer til å skje, dessuten sier trådstarter ingenting om hvor gammelt det er. Du er vel så pass kjent med hans strømforsyningen at du vet den ikke behøver ekstern last.

Tråden har kommet helt bort fra det den startet med, om du følger den virket det som om trådstarter var fornøyd med svarene han hadde fått helt til en ved navn Hårek som ikke ser ut til å ha lest de foregående innleggene for å "oppklare" en ting som ikke var del av det opprinnelige spørsmålet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...