Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva gjør man når venner og andre forsvinner ut av livet?

Anbefalte innlegg

Fins det noen der ute man virkelig kan stole på? Jeg hadde en kjæreste hvor det ble slutt for et halvt år siden, fordi han ikke var som jeg trodde. Greit nok - jeg er bare 21 år.

Men så begynner plutselig venner og vise seg fra en side jeg ikke liker. Virker som at alle en eller annen gang viser seg som søppel det ikke er verdt å samle på...

Hva gjør man når venner forsvinner? Hvor finner man nye, gode venner når man er 21 år?

Jeg er student på sisteåret, og gruer meg litt for å jobbe. De siste månedene har jeg tenkt at jeg er redd jeg skal bli ensom hvis jeg begynner å jobbe. Jeg har mange hobbyer, men jeg trenger allikvel å snakke med andre.

Noen råd om hvordan man fyller tomrommet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får venner på jobben. Du kan gå ut og skaffe deg venner. du kan skaffe deg venner over nettet. Er veldig lett å bli venner med noen.

Bare å innvistere en liten innsats i personene du vil bli venner med så ser du at de tar kontakt etterhvert.

Det viktigste er at du godtar folk som de er, og ikke kaller dem søppel for en side av dem du ikke liker. Skjer det ofte kan det jo være at det er du som får fram denne siden ved folk?

Lenke til kommentar
Gjest Gutt21

Er i relativt lik situasjon som deg. Student 21 år (ferdig til sommeren) = snart ut i jobb. Har for tiden relativt få venner (lang historie som jeg ikke tar her). Dama dumpa meg for 3 uker siden (etter 1,5 år sammen). Det er ikke noe problem å snakke med andre nå som vi har så god tilgang på sosiale nettverk med Facebook, msn etc. Men det er nok ikke det du tenkte på. På jobben kan du få nye venner, men en del vil bare være kolleger. Det blir til hva du gjør ut av det. Skal en på jobben ha fest og inviterer deg så bli med.

Akkurat for tiden er jeg vel litt ensom selv siden den eneste jeg likte å tilbringe tid med ikke er en del av livet mitt lenger, men forhåpentligvis snur ting. Det jeg vil frem til er at det ikke er umulig å få nye venner når man er 21 år eller eldre. Men det er også opp til hva du selv vil.

Så mitt råd er: Si ja, til de mulighetene du får. Du vil nok noen dager føle deg litt ensom, men det trenger ikke være en dum ting. Du trenger kanskje litt tid for deg selv for å få perspektiv på ting.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Stålsett deg. Venner og andre personer kommer og går i livet, slipp dem ikke for nærme så blir du ikke såret..

Lenke til kommentar

Det viktigste er at du godtar folk som de er, og ikke kaller dem søppel for en side av dem du ikke liker. Skjer det ofte kan det jo være at det er du som får fram denne siden ved folk?

Jeg godtar folk som de er, men når venner jeg har hatt i mange år plutselig snur helt rundt og nærmest dolker meg i ryggen. Da blir jeg skuffet. Jeg føler ikke at jeg er med på å få frem denne siden ved folk, men det virker som at alle en eller annen gang viser seg å være noen de egentlig ikke var; at de bare spilte et spill. Da er det vanskelig å være meg, som bare er seg selv.

Takk til dere to andre. Mange gode råd :) Det blir nesten som et nytt liv hvis jeg skal begynne å jobbe. Vurderer å studere litt til bare for å utsette problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...