Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva gjør man når venner og andre forsvinner ut av livet?

Anbefalte innlegg

Fins det noen der ute man virkelig kan stole på? Jeg hadde en kjæreste hvor det ble slutt for et halvt år siden, fordi han ikke var som jeg trodde. Greit nok - jeg er bare 21 år.

Men så begynner plutselig venner og vise seg fra en side jeg ikke liker. Virker som at alle en eller annen gang viser seg som søppel det ikke er verdt å samle på...

Hva gjør man når venner forsvinner? Hvor finner man nye, gode venner når man er 21 år?

Jeg er student på sisteåret, og gruer meg litt for å jobbe. De siste månedene har jeg tenkt at jeg er redd jeg skal bli ensom hvis jeg begynner å jobbe. Jeg har mange hobbyer, men jeg trenger allikvel å snakke med andre.

Noen råd om hvordan man fyller tomrommet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får venner på jobben. Du kan gå ut og skaffe deg venner. du kan skaffe deg venner over nettet. Er veldig lett å bli venner med noen.

Bare å innvistere en liten innsats i personene du vil bli venner med så ser du at de tar kontakt etterhvert.

Det viktigste er at du godtar folk som de er, og ikke kaller dem søppel for en side av dem du ikke liker. Skjer det ofte kan det jo være at det er du som får fram denne siden ved folk?

Lenke til kommentar
Gjest Gutt21

Er i relativt lik situasjon som deg. Student 21 år (ferdig til sommeren) = snart ut i jobb. Har for tiden relativt få venner (lang historie som jeg ikke tar her). Dama dumpa meg for 3 uker siden (etter 1,5 år sammen). Det er ikke noe problem å snakke med andre nå som vi har så god tilgang på sosiale nettverk med Facebook, msn etc. Men det er nok ikke det du tenkte på. På jobben kan du få nye venner, men en del vil bare være kolleger. Det blir til hva du gjør ut av det. Skal en på jobben ha fest og inviterer deg så bli med.