Gå til innhold

Øltråden - Kjappe anmeldelser av all verdens øl

Anbefalte innlegg

Overskriften sier vel det meste?

Her er min første:

Seidel Pilsner - UNIL

Brygget av Aass bryggerier på oppdrag fra Norgesgruppen.

Vurdering: nupe2.gif ... Minner mer om leskedrikk enn pils. Virker tynn og utvannet. Svært lys. Her må det være spart på det meste. Lett å drikke, det skal den ha. Fungerer sikkert fint som rein tørsteslukker i sommervarmen. Men en halvliter vann er jo billigere da...

post-69150-1269629931,7247_thumb.jpg

Endret av Lidskjalv
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Frydenlund Pilsner

Mange kjenner nok fatølet. For de fleste assosieres det med kvalitet. Et meget godt og fyldig øl av pilsnertype med en noe avgrenset bitterhet.

Frydenlund Pilsner stod opp fra de døde i vinter etter å ha tilbragt 4 år i alle ølkjenneres mausoleum. Pilsneren er noe lettere i fisken enn fatølet. Ikke fullt så fyldig (men fyldigere enn sine konkurenter) og hakket mindre bittert. Det fremstår som friskere og er et mer allsidig øl enn Frydenlund fatøl. Spesielt for årstidene vi når går inn i.

Det har etter relansering blitt mitt nye førstevalg, med Hansa Premium og Frydenlund Fatøl nedrykket til en delt andreplass.

6/6

post-41747-1269632273,0138_thumb.jpg

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Lysholmer Double ICE - Ringnes.

Fruktig er bare forbokstaven. Som alle ICE typer er denne og lett og ledig.

Det første som slår meg når jeg smaker er eple.

Siden jeg har en forkjærilghet for lyst øl liker jeg selfølgelig denne og.

Helt grei.smile.gif

post-69150-1269641664,3946_thumb.jpg

Endret av Lidskjalv
Lenke til kommentar

Tuborg Pils - Ringnes (lisens)

Hmmm hva skal man mene om denne da? Først og fremst kan jeg minne om hvorfor jeg foretrekker denne fremfor Hansa pils, som jeg som god patriot burde "elske" men ikke gjør. Og det er den klare friskheten, syrligheten og "lave bitterhet" som gjør Tuborg til en smakfull pilsner. Jeg minnes jeg instinktivt likte smaken første gang jeg smakte Tuborg. Pilsen skiller seg klart ut fra de vanligste norske pilsnerene.

Konklusjon: En av mine favoritter. Kunne vært interessant med noe mer maltsmak.

post-69150-1270067406,3798_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tuborg Lime Cut

Det var med stor skepsis jeg kjøpte inn dette ølet, i det jeg bestemte meg for å hamstre inn diverse sommerøl som Meny kunne tilby. Dessverre ga ikke ølet meg noen positive overaskelser. Snarere negative, tross mine allerede lunkne forhåpninger.

I korte trekk har man her fjernet så og si all humlebitterheten som overhodet er igjen i en vanlig Tuborg og erstattet denne med litt lime. Jeg visste at ølet kom til å slite med å tilfredsstille mine smaksløker, men ikke så til de grader. Det smaker direkte fælt.

1/6

post-41747-1274654910,1373_thumb.jpg

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Tuborg Lime Cut

Stiller meg bak dette jeg og. Det smakker vassen Corona som har fått en alt for stor limebåt dyttet helt ned i flasken og så blitt stående et par timer. Smaker hverken øl, eller lime, men noe merkelig halvsøtt skvip. Aromaen minner så smått om tuborg når man lukter på flasken, men når man først får det i munnen vet man egentlig ikke hva det var som rant inn. Smaker ikke noe utpreget i munnen og har nesten ingen ettersmak bortsett fra at leppene smaker søtt etterpå.

Jeg tror dog den har potensiale hos det motsatte kjønn eller som en "inngangsbillett" til de som ikke egentlig liker øl, men har har lyst til å like det, men igjen så er nok den originale Coronaen med limebåt i halsen et bedre alternativ der og.

Eneste plusset med dette ølet var korken som var enkel å åpne. Ikke at det er vanskelig å åpne de vanlige korkene, men praktiske løsninger er alltid et pluss.

Endret av Feh
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...