Gjest Slettet-aabLQt Skrevet 31. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 31. desember 2010 Joda SLI funket Nesten 11k med to stk 580 og en overklokket 920.. Blir overklokking av 580ene ganske snart ser jeg Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. januar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. januar 2011 Nvidia GTX 570 Tri Sli Performance Review Ser jo ut som SLI skalerer ganske bra http://benchmarkextreme.com/Articles/GTX%20570/P21.html Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 1. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2011 Nice! Men syns de kunne lagt inn diagrammene med tester av andre kort.. Blir liksom ikke så stort poeng når en ikke har noe å sammenligne mot :], men i dette tilfellet så var det nå bare trisli delen og økningen som de skulle ta for seg.. Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 1. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2011 Jeg skaffet meg Asus GTX 580 for noen dager siden og jeg må si jeg er veldig fornøyd med kjøpet. Selv om jeg hadde lest en del omtaler der støynivået ble beskrevet som betydelig lavere enn på GTX 480, så var jeg litt skeptisk. Jeg har en ganske stillegående PC, og det er viktig for meg at skjermkortet ikke bråker for mye, særlig når jeg ikke spiller (idle). Tidligere i år byttet jeg ut GTX 480 med GTX 460, som jeg var veldig fornøyd med (GTX 480 bråkte altfor mye). Men jeg måtte lage en vifteprofil for kortet for å få ned støynivået littegrann i idle-modus, siden kortet ikke klokkes ned når man har koblet til to skjermer med ulik oppløsning. Det ironiske er at GTX 580-kortet ikke bråker mer enn GTX 460-kortet jeg hadde, samtidig som at idle-temperaturen er mye lavere. Grunnen til dette er at jeg nå bruker to skjermer med samme oppløsning. Da klokkes nemlig kortet helt ned (Core=50,6 Mhz, Memory=67,5 Mhz, Shader=101 Mhz), som om man bare har en skjerm. Når jeg spiller øker naturligvis viftestøyen, men støyen er ikke på langt nær så innpåtrengende som på f.eks. GTX 480. Støynivået er ikke bare lavere, men viften har en annen, mer dempet lydkarakteristikk som er langt mindre sjenerende. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. januar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. januar 2011 Jeg skaffet meg Asus GTX 580 for noen dager siden og jeg må si jeg er veldig fornøyd med kjøpet. Selv om jeg hadde lest en del omtaler der støynivået ble beskrevet som betydelig lavere enn på GTX 480, så var jeg litt skeptisk. Jeg har en ganske stillegående PC, og det er viktig for meg at skjermkortet ikke bråker for mye, særlig når jeg ikke spiller (idle). Tidligere i år byttet jeg ut GTX 480 med GTX 460, som jeg var veldig fornøyd med (GTX 480 bråkte altfor mye). Men jeg måtte lage en vifteprofil for kortet for å få ned støynivået littegrann i idle-modus, siden kortet ikke klokkes ned når man har koblet til to skjermer med ulik oppløsning. Det ironiske er at GTX 580-kortet ikke bråker mer enn GTX 460-kortet jeg hadde, samtidig som at idle-temperaturen er mye lavere. Grunnen til dette er at jeg nå bruker to skjermer med samme oppløsning. Da klokkes nemlig kortet helt ned (Core=50,6 Mhz, Memory=67,5 Mhz, Shader=101 Mhz), som om man bare har en skjerm. Når jeg spiller øker naturligvis viftestøyen, men støyen er ikke på langt nær så innpåtrengende som på f.eks. GTX 480. Støynivået er ikke bare lavere, men viften har en annen, mer dempet lydkarakteristikk som er langt mindre sjenerende. Dette var en bra forklaring og review! Opplever noe av det samme at gtx580 er veldig still idle og har en god kjøler. Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 1. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2011 Dette var en bra forklaring og review! Det var egentlig bare ment som et lite innspill (ingen omtale) omkring det relativt lave støynivået til GTX 580, men kjekt at du likte innlegget allikevel (Det er kanskje ikke så mange som er klar over at kortet ikke klokkes ned dersom man har flere skjermer med ulike oppløsninger). Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. januar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. januar 2011 hal9k: Gidder du å sjekke med nyeste MSI Afterburner og det overklokkingsprogrammet til Asus om man kan stille volt til minnet på gtx 580 kortet? Eventuelt hvor langt klarer du å kjøre minnet opp? Lest litt at Asus 580 har litt høyere volt til minnet slik at det kan klokkes ganske høyt Jeg klarer vel å få mitt minne opp til ca 2250-2300mhz Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt Skrevet 1. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2011 http://3dmark.com/3dm11/161433 Må si det var en ganske SICK score ! Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. januar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. januar 2011 http://3dmark.com/3dm11/161433 Må si det var en ganske SICK score ! Syke mann! Det må jo være k|ngp|n eller.no JEg blir jo latterliggjort når jeg tar en "compare" mellom mitt og hansitt resultat http://3dmark.com/compare/3dm11/161433/3dm11/67679 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 1. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2011 Ikke så rart du blir knust da kompis..er jo 4 kort som er brukt:P Er ikke dårlig score du har med 2 kort da..men få på vann og klokk 980en mer samt korta dine VANN NIZZEN:D Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 1. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2011 Gidder du å sjekke med nyeste MSI Afterburner og det overklokkingsprogrammet til Asus om man kan stille volt til minnet på gtx 580 kortet? Eventuelt hvor langt klarer du å kjøre minnet opp? Lest litt at Asus 580 har litt høyere volt til minnet slik at det kan klokkes ganske høyt Jeg klarer vel å få mitt minne opp til ca 2250-2300mhz Kan dessverre ikke dele noen personlige erfaringer med deg, da jeg ikke bruker ASUS Smart Doctor (Kjører standard klokk; ASUS-kortet er imidlertid overklokket littegrann fra fabrikk). Mine dager som ivrig tweaker/benchmarker/mod'er/overklokker er dessverre fordi. Jeg tror imidlertid (utifra de omtalene jeg har lest) at det bare er vCore som kan endres. I denne omtalen har de overklokket kortet til 962/1924/1140 Mhz, men såvidt jeg kan forstå har de bare fiklet med vCore: Overclocking the GTX 580 from ASUS is a little different than the reference card because of the inclusion of voltage tweaking in ASUS's Smart Doctor utility. What a difference a little voltage tweaking makes in the overall clock speed increases. By pushing the voltage, the card responded well all the way up to 962MHz with the maximum allowable voltage of 1.213v applied in the Smart Doctor Utility. That's a 180MHz jump over the factory clock speed for the CUDA cores. The reference design card used in OverclockersClub's NVIDIA GTX 580 review used without voltage tweaking limited the card to a meager 56MHz increase. Kilde: http://www.overclockersclub.com/reviews/asus_gtx580_review/4.htm Lenke til kommentar
jajamensen Skrevet 2. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2011 Kanskje en smule off topic, men når kan vi forvente at GTX6x0 ligger i butikkene? Og er det en nyere driver til GTX 460 enn 260.99? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 2. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2011 (endret) I slutten av 2011... Med mindre de rebrander 5xx serien da, men ny serie kommer 2H. Dual GPU kort er ventet i Q1. Se på Nvidia.com for drivere... De har vært skremmende trege med drivere de siste månedene. Endret 2. januar 2011 av Kakeshoma Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt Skrevet 2. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2011 Flere som har problemer med BC2 med den nyeste driveren (266.44) ? Har skjedd to ganger nå at spillet minimeres, viftene på gpuene roer seg ned så kommer spillet tilbake men bare med en hvit skjerm ikke noe grafikk... Må avslutte spillet i task manager for å få det bort. Både mafia 2 og Black ops funker fint så tror det må være driveren.. Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 2. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2011 Flere som har problemer med BC2 med den nyeste driveren (266.44) ? Har skjedd to ganger nå at spillet minimeres, viftene på gpuene roer seg ned så kommer spillet tilbake men bare med en hvit skjerm ikke noe grafikk... Må avslutte spillet i task manager for å få det bort. Både mafia 2 og Black ops funker fint så tror det må være driveren.. mange på guru3d forumet sliter med den driveren, meg inkludert så har gått tilbake til 265.90. den fungerer strålende. men hadde vært knall med en ny driver med litt ytelsesøkning snart. er jo godt over 2 mnd siden siste offisielle driver for 4xx serien. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. januar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. januar 2011 (endret) Halleluja Endelig tilbake fra ferie slik at jeg kunne teste denne 266.44 driveren. Får 95% på begge gpuene i BC2 vietnam! Det var bedre enn jeg fikk før. Quadro Driver 265.90 fikk jeg bare ca 70% på¨begge gpuene, men 99% på en gpu da. Så nå ligger jeg opp mot 200 fps hele tiden Bc2 har ikkje klikket enda heldigvis Men i vanlig bc2 er det 65% load nå! på begge gpuene... Forstå det de som kan.... Heldigvis spiller jeg mest vietnam nå Endret 2. januar 2011 av Nizzen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt Skrevet 3. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2011 Jeg har Vsync aktivert så får ikke mer en 60fps uansett Gpuene ligger da på rundt 25-30% load Skal prøve å deaktivere Vsync å se hva som skjer da, men syns kortene blir så varme da Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 3. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2011 Halleluja Endelig tilbake fra ferie slik at jeg kunne teste denne 266.44 driveren. Får 95% på begge gpuene i BC2 vietnam! Det var bedre enn jeg fikk før. Quadro Driver 265.90 fikk jeg bare ca 70% på¨begge gpuene, men 99% på en gpu da. Så nå ligger jeg opp mot 200 fps hele tiden Bc2 har ikkje klikket enda heldigvis Men i vanlig bc2 er det 65% load nå! på begge gpuene... Forstå det de som kan.... Heldigvis spiller jeg mest vietnam nå er ikke 2 580 litt overkill for bf vietnam Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 3. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2011 Jeg vet ikke helt, jeg. Jeg sitter og ser på anmeldelser av 580 og ett kort alene er ofte nede i 35-40 minimum fps. 60 fps minimum hadde vært å foretrekke og da må man jo nesten ha 2 kort om man ikke har en blodoverklokket cpu og skjermkort. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 3. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2011 Det er så vakkert. EVGA GTX 580 FTW Hydro Copper 2 Tri SLI Maxishine Xtreme PC http://www.youtube.com/watch?v=_9zI1nyv9Dk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå