Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...

Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1,1 volt (1100 Mv) skal være trygt, men dette er selvsagt på eget ansvar.

Kjører selv 831/1662/1980 stabilt (kort testing i Furmark og Vantage) uten økning i spenningen. Har prøvd meg på 850/1700/2000 på 1100 Mv men det ble ikke stabilt. Temperaturene er fine hele veien hvis man setter opp viftehastigheten en god del.

Du bør kunne oppnå bedre enn 800/1600/1950. Prøv med 1080 Mv f.eks.

Har ikke lagt så stor innsats i å finne max clock enda, men det bør vel snart være på tide å finne ut av hvis man vil optimalisere Furmark-oppvarming av huset i disse kalde tider ;)

Tror jeg har en del å gå på minnefrekvensene ut i fra hva andre har oppnådd.

Edit: En kjapp test i Furmark og 3DMark 11 med 844/1688/2103 virker uten artifacts på 1,1 volt.

Får teste mer i morgen kanskje.

Endret av Blackey
Lenke til kommentar

Ser ut til at de har et pr versjoner som har byttet ut stock-kjøler, så for meg er det bestandig inressant når jeg finner nye produsenter. Ja til og med klistremerke og stil som du nevner (nå er det få jeg har sett som ikke har sine "spesial" kort men)er intressant for meg, og trolig et pr til, derfor skrev jeg innlegget.

De har feks en slik versjon, dette er Artic Cooling Accelero XTREME på et "gammelt" 480gtx kort, men det betyr at det fort kan komme en 580 gtx versjon.

http://www.kfa2.com/gtx480ltdocanarchy.html

edit

Forstår forøvrig hvorfor du svarer meg som jeg aldrig skulle ha sett et skjermkort før

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Som jeg skriver så vet jeg hvor du vill, at det er mye likt og det er ikke så spennendet selv om man finner en produsent man ikke har sett før. Men det synes jeg, tross de små variasjonene på fabrikk OC, vannkjøling og bytte av stock kjøler så synes jeg det er artig å se på hva de forskjellige produsentene gjør og har, derfor innlegget mitt over.

I enkelte tilfeller (sjeldent) har jeg også opplevd at "spesial" utgavene har håndplukketdet gpuer som klokker bedre.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Venter fremdeles på mitt Asus GeForce GTX580 :(

Virker som leveringen av Asus kort til Norge i startfasen er utrolig dårlig, de var ufattelig trege ved GTX480 release også.. Alle var jo egentlig trege med GTX480 men Asus var tregere enn alle andre og historien ser ut til å gjenta seg og det virker som det er Gainward og EVGA som det er enklest å få tak i, bare synd at vi ikke fører disse på jobben lengre thumbdown.gif

Et alternativ er Gigabyte.. Men de ser ut til å ha forsvunnet fra jordens overflate de også!

Lenke til kommentar

@Simalarion

Jeg linket til denne testen en stund tilbake: http://www.guru3d.com/article/kfa2-geforce-gtx-480-ltd-oc-anarchy-review/

Svært god kjøling, støynivå og overklokkingsegenskaper.

Men om denne kjøleren er forenelig med denne "damp-teknologien" som kom med 580 vet jeg ikke. Det er vel den beste kjøleren til GTX 480 man kan få så vidt jeg vet.

Endret av Blackey
Lenke til kommentar

Virker som leveringen av Asus kort til Norge i startfasen er utrolig dårlig, de var ufattelig trege ved GTX480 release også.. Alle var jo egentlig trege med GTX480 men Asus var tregere enn alle andre og historien ser ut til å gjenta seg og det virker som det er Gainward og EVGA som det er enklest å få tak i, bare synd at vi ikke fører disse på jobben lengre thumbdown.gif

Et alternativ er Gigabyte.. Men de ser ut til å ha forsvunnet fra jordens overflate de også!

Jeg fikk tak i 2 gigabyte kort. Jeg var første som bestillte fra ps.no og de sa at det var evig mange som hadde bestillt gtx 580 derfra, En grunn er nok for at de har vært blandt de billigste.

Lenke til kommentar

Plukket dette opp på et annet forum, som kanskje forklarer hvorfor Asus 580 drøyer, de sitter i utvisnings boksen ser det ut til:

ASUS this time really piss nVidia off a lot, they leak out GTX 580 way too early than it should be, that is why you don't see much ASUS GTX 580 in market, or almost none exist when launch.

Etc.....

Editerte bort det som ikke hadde med nV å gjøre...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...