Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...

Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men spillytelsen er vel ikke helt optimal med Quadro-drivere?

Mer enn optimal vil jeg si.

Nvidias neste Geforce driver vil være essentially samme som Quadro drivern.

Tidligere har disse driverne ikke vært ideelle til spilling, men det er gledelig at dette har endret seg, siden disse driverne gjerne har et bra fokus på stabilitet.
Lenke til kommentar

260.99 driveren gir altså ikke fungerende SLi under 3DMark11? Har bare load på ett kort her i alle fall. Du snakket noe om å gå ned til en lavere driverversjon, Nizzen?

Quadro driveren   :thumbup: Og den er nyeste virker det som. Quadro Driver 265.90

http://forums.guru3d...d.php?t=333572 

http://downloads.gur...nload-2612.html For å sjekke "VID"  Altså default volt på standard clock. Jeg har:

1.00v virker det som.

post-42975-0-56908300-1291755486_thumb.png

GTX 580 har iallefall ett ess i ermet at det overklokker ganske bra :D Skal nok flashe dem til ASUS bios etterhvert for å overklokke minnet til h..... :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Takk takk Nizzen :)

Jeg ser mange andre hos Futuremark som har brukt 260.99 driveren og allikevel har dem SLi: OK med 2 og 3 kort. Men hos meg får jeg bare brukt ett enkelt kort med samme driver.. 265.90 driveren er "ikke godkjent" og dermed vil jeg anta at det skal være mulig å få det til med 260.99 også.

Andre som har fått det til?

EDIT: Quadro driveren ville ikke la seg installere hos meg. Men så har jeg "bare" 480 GTX også så ;)

EDIT2: Dumme meg.. Må ha andre inf-filer. Orker ikke styre med dette nå. Vi får se om en godkjent utgave kommer en av dagene. P5250 akkurat nå med cpu stock og ett 480 GTX uten OC.

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar

Dette er et svar fra Futuremark

This is NVIDIA driver issue. Reportedly leaked 265.xx Quadro drivers with modified inf does work in SLI but there are currently no official ones. This is NVIDIA issue, we don't make the drivers. NVIDIA has had access to 3DMark 11 builds for quite a while through BDP.

Geforce driver kommer få dager.

Lenke til kommentar

http://3dmark.com/3dm11/26084

Kjapp overklokk jeg gjorde :)

Har du endret noe på volt for å kjøre på 900Mhz nizzen ? Du kjører fortsatt med stock kjøler også ?

Har lyst til å klokke mer på mine 580, kjørte bare på 800 core på den siste testen.

Jeg satt volten til 1138 som er max i msi afterburner og satt den direkte på 900 :p 2200 på minnet..

Så lenge det er stabilt i spill og 3dmarks så er det stabilt nok for meg. Flere steder har jeg sett at nesten alle kort klarer 950 med 1138 volt. Det skal visst klare ca 2300 på minnet. Men det skal jeg teste etterhvert. Nå må jeg ta noen runder med bc2 igjen! Det går flytende med alt på, 1080p 16AF og 4x AA. GPU load er bare ca 50%  :ohmy:

Tror det er noe potensiale i nye drivere  :dribble:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Ja hyper threading er aktivert. :)

Nizzen: Wow sick ! Tror du kansje det er mulig for meg å bare kaste de innstillingene på mine 580 og satse på at de funker ? :D

Blir uansett imorgen 6 timer til jeg skal opp så.. :]

Endret av Slettet-aabLQt
Lenke til kommentar

Ja hyper threading er aktivert. :)

Da har jeg også vellykket aktivert HT, tester i morgen.

Tempen går litt amok da... Hopper oppi 67 i blandt med vanlige programmer...

OT: Gidder du å teste Hyper PI på 1M 1CPU? Hadde vært flott.

Må sjekke at ikke CPUen min har fått hikke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...