Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...


Nizzen

Anbefalte innlegg

Bildag i dag ) . Kjøpte f1 2010 som var på tilbud denne helgen på steam man det var skuffendet, på samme måte som Shift var overaskendet bra og mye mer Simulator en jeg drømte om (ja om man slår av all hjelp). Gammle Race07 er fett, men ser ikke så fett ut lenger hehe. 1900 x 1200 alt på fult på begge som før, flott fps hele veien (er med på bildene)

post-24830-0-54910700-1289763836_thumb.jpg

post-24830-0-02992800-1289763848_thumb.jpg

post-24830-0-35318300-1289763856_thumb.jpg

post-24830-0-74552500-1289763867_thumb.jpg

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Shift må jeg si at som simulator var direkte skuffende, har ikke testet F1 2010 selv da, ikke grunnet manglende hw men heller Windows Live søppel, fikk nok etter DiRT 2.

Race 07 er ikke så dårlig, men personlig må jeg si at jeg holder min knapp på rFactor som simulator, og en enda større knapp på rFactor 2, etter screenshotene som kommer så ser det ut til at det kan bli ett benchmark spill, pre alpha testen Inside sim racing fikk demonstrere live var heller ikke så dårlig.

 

rFactor 2 blir nok nytt bilsimulator navn i bransjen vil jeg anta.

Lenke til kommentar

hehe joda men nå forventet jeg ikke så mye simulator ang Shift, drift modusen er forøvrig j... vansklig uten assist, om man er vant til det vanlig need for speed Arcade driftinga for man seg en overaskelse her ). EA f1 2010 ser bra ut og spiller helt greit, men fartsfølelse er det helt blottet for så man blir aldrig skikkelig engasjert, så føles det litt for mye Arcade, men forventet heller ikke noe annet siden det først og fremst er laget til konsoll, sier seg selv da. Grand prix legend er også et bra spill men det er altfor utdadert nå selv om det er tonnvis med fan patcher som oppgraderer div ting, må innrømme at jeg enda ikke har klart å komme meg på pallen på det spillet, der var det vansklig nok å gjennomføre et løp.

 

Det nye du snakke rom her ser heftig ut ja, det må sjekkes ut, ser ut som skjermkortet kan få noe å bryne seg på.

 

edit

Det som er noe j.. dritt for min del på både nye codemaster spill og need for speed er MTV (flashing, masse lydefekter osv osv) aktive meny systemet de pomper ut slit at du aldrig kommer i gang med spillet eller menyen man ønsker, får nært vondt i hodet av det og iriterer meg grenseløst.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

:dribble: :dribble: :dribble: Å fy da Haakon dette så lekkert ut :D :D

 

Skal du teste dette i kveld?:roll:

 

får ikke testet før om en uke ca, biosene på 580 kortene må flashes.

 

 

:( Synd det da.

 

Gleder meg til å se resultatene du får til da :D

 

Klarer du 70K i vantage?

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Litt offtopic. Irriterende at alle spille kommer med så dårlig grafikk for tiden. Eneste grunnen til å oppgradere fra f.eks 480 til 580 må jo være syntetiske tester med mindre en spiller i ekstreme oppløsninger /3D. Rart å tenke at denne grafikken er over 3 år gammel(tweaket med mods):

 

http://www.youtube.com/watch?v=4JsqNtcXQFc

 

 

Jeg skylder på Xbox og ps3, føler at de fleste spillene mine på datamaskinen er som å kjøre emulator av konsoll, f.eks gta/red faction, lost planet etc.

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig i at det er en stund siden det kom spill som imponerte på grafikkfronten. Jeg er litt spent på hvor bra grafisk spillet Oil Rush fra Unigine blir, men jeg vet ikke hvor mye grafikken er vektlagt i utviklingen der. Uansett så er dagens spill ganske dårlige til å utnytte dagens GPUer. Det er helt enormt hvor mange triangler f.eks. Fermi-GPUer klarer å rendre, men likevel ser vi lite av dette i spill. En stor begrensning for dagens GPUer er minnestørrelse, men dette kan i stor grad løses med gode LoD-algoritmer. Utrolig nok har det vært minimalt med fokus på slikt de siste årene, sammenlignet med rundt 6-10 år siden da CPU-baserte algoritmer som ROAM o.l. var ganske vanlige og nyttige for å få best mulig grafikkytelse. Med tekonolgier som OpenCL, CUDA og DirectCompute og etter hvert nå veldig kraftig tessellation i maskinvare var det første som slo meg avanserte LoD-algoritmer i GPU som genererer ferdige meshes som GPUen så kan rendre uten unødvendige detaljer. Det vi har sett til nå er bare en smakebit på hva SM5-maskinvare er i stand til, strengt tatt kan alt som eksisterende DirectX 11-spill gjør i dag gjennomføres på SM4. Jeg vil tro at innen 2-3 år vil vi virkelig se spill som utnytter dette, men det er trist at så få fokuserer på god grafikk for PC.

Lenke til kommentar

Klart at med dagens filosofi rundt det å utvikle til konsoll --> portere til PC så sitter vi jo i steinalderen fremdeles..

Her har vi jo prakteksemplet på at hadde det ikke vært for PC-spilling så hadde ikke konsollene vært i nærheten av hva de er i dag, utviklingen hadde gått MYE tregere.

 

Men det viser seg jo dessverre sånn at det er penger som rår og at spillutviklere driter i progresjon og tenker bare profitt, derfor blir det færre og færre spill som i utgangspunktet optimaliseres for PC og derfor er det ingenting som "pusher" lengre, vi har heller situasjonen hvor ting kodes såpass dårlig på PC at det ikke går tregt på grunn av at skjermkortet ikke takler det, men fordi spillet ikke klarer å utnytte en brøkdel av kraften til skjermkortet og dette er til å bli kvalm av!

 

 

Selv CryTek ser jo ut til å ha konsollfokus med CryEngine2? Virker som de gjør hva de kan for å tweake motoren til å fungere på konsoll fremfor å faktisk optimalisere og gjøre den bedre på PC.. Overrasker meg ikke om Crysis2 med CryEngine2 faktisk vil ha dårligere grafikk enn Crysis som et resultat at de skulle ha Crysis2 fungerende på konsoll i tillegg til PC.. Blir nok samtidig mye bedre optimalisert og derfor kjøre mye lettere på PC-er også, men på bekostning av det visuelle.

Lenke til kommentar

Selv CryTek ser jo ut til å ha konsollfokus med CryEngine2? Virker som de gjør hva de kan for å tweake motoren til å fungere på konsoll fremfor å faktisk optimalisere og gjøre den bedre på PC.. Overrasker meg ikke om Crysis2 med CryEngine2 faktisk vil ha dårligere grafikk enn Crysis som et resultat at de skulle ha Crysis2 fungerende på konsoll i tillegg til PC.. Blir nok samtidig mye bedre optimalisert og derfor kjøre mye lettere på PC-er også, men på bekostning av det visuelle.

 

CryEngine 3, men okei :p

De har sagt Crysis 2 vil se bedre ut enn Crysis, men vil kreve mindre av maskinvaren...

Høres ikke ut som en gjennomførbar plan, men fra bilder vi har sett fra CE3 ser det faktisk ganske lovende ut. Men det beste hadde jo vært om det presset grafikkortene maks så hadde det sett eeenda bedre ut.

 

Crysis Warhead så jo elendig ut i forhold til Crysis, og det krevde litt mindre... Bare å krysse fingrene for at de får det til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...