Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...

Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-aabLQt

Radeon: Guru3d.com har en fin test av 580 i sli:)

Takk for tipset :)

Ser ut som nVidia må jobbe litt med driverne til 580, var litt lav økning i fps med SLI (i forhold til det man kan se på kort som eks 460..)

Men uansett flott test :)

Lenke til kommentar

Jeg er fornøyd med kortet, vedlig stille ahhhh, yter omtrent likt med 5970, litt gammel Quad Q9550 cpu som nå er klokket ned fra 4.0 til 3.6 pga Badcompany2 problemer med OC. Bildekvaliteten er i alle fall ikke noe dårligere en 5970 for meg virker flere hakket bedre, Spesielt kan jeg si dette om Risen som jeg har runnet flere ganger, det ser bedre ut nå og har god FPS. Jeg får Ganske dårlig FPS på Crysis og Arcania så her kunne jeg nok trengt å klokke tilbake til 4.0 (evnt kjøpe ny, men det for vente nå for da må hovedkortet også byttes ut)

Nå skal Racer og Shift testes med nytt Momo ratt, det blir jeg nok sittendet en sund med :w00t:

1900x1200 - all eyecandy på den fulle puppen

edit:

uups cdkeyen til Acrania var med på screenshotte der pga steam popup i hjørnet, takkt til Ekinorak som gjordet meg oppmerksom på det. Shit happens )

post-24830-0-67440200-1289508832_thumb.jpg

post-24830-0-43596700-1289508847_thumb.jpg

post-24830-0-93628400-1289508859_thumb.jpg

post-24830-0-05568600-1289508865_thumb.jpg

post-24830-0-89450600-1289508871_thumb.jpg

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

hmm merklig at jeg fikk en skikkelig dropp til 5 der men scoren ble jo dobbelt så høy.

hmm merklig at jeg fikk en skikkelig dropp til 5 der men scoren ble jo dobbelt så høy.

Men klokket cpu til 3.95 nå, så tar testen med alt på fullt igjen for å se.

edit:

Tja, ikke alle som sitter med det siste innen cpu, så kan være greit for noen å se på resultater her også. Men forklarte dette alleredet så forstår ikke hvorfor det blir tatt opp, men samme det.

post-24830-0-07910800-1289510531_thumb.jpg

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

hehe, blir litt for over the top for min del. Men ikke sknakk om å dømme de som kjører løpet ut for all del. Men for min del foretrekker jeg å bruke litt spenn på ferier etc også...

Uansett har det dukket opp et problem med frysing, først Cryisis Warhead så badcompany 2 og nå Shift.

Tror ikke det er cpu frys for haddet ikke det med 5970, mistenker baby problemer med 580 gtx. Men får sjekke tempen på kortet under load, mulig viften går for sakte også (vant til det fra tiden med ATI i alle fall).

edit

hmme 30 min cpu tortur uten feil samt 20 min furmark uten pixel feil, da ble det en liten gåte for meg hvorfor spill fryser etter litt tid.

Edit2

Spillt et pr timer nå uten problemer etter en bitte liten justering på cpu volten. Merklig at skjermkort skal ha noe invirkning på dette men det har det tydligvis.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

B-QL

Oppdaterte posten min ser du nå, mye mylig at cpu blir stresset mer med 580gtx i forhold til 5970 for når jeg nå kneppet cpu volt opp et hakk sluttet spill og fryse.

Men til nå er jeg imponert over kortet, det er veldig stille selv under furmark, temp er også helt grei maks på furmark var 90 grader, det yter +- likt 5970 noe jeg er fornøyd med (selv om det ikke haddet gjort noe om det haddet ligget litt over generelt, men det viste jeg det ikke kom til å gjøre uansett)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...