Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...


Nizzen

Anbefalte innlegg

Har bestilt Evga GTX 580 fra Netshop forventet på lager 12.11 ubekreftet, da spørs det om en har det i hus til helga..

 

Vurderer å prøve å bestille fra PS.no, men fjernlager stoler ikke helt på at det er noe kjappere.

 

edit:

 

snakka med en selger hos Netshop.. de kom ikke til å få inn noen 580 kort før Januar?!

Endret av John Deere
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fjernlager stoler ikke helt på at det er noe kjappere.

 

Webshapper prøver alt for å få kapret kjøpere ved highend release, ved flere anledninger har jeg sittet med skjegget i postkassa pga noen webshapper opperer med feil lagerstatus "på lager" selv om de ikke har det for så å håpe på at kundene venter på kortet uasnett om de feks har betalt med kort.

 

Derfor er det ofte greit å holdet seg til de man Vet leverer varene på hw som haster.

 

Angående Gainward

 

Nå var det GoldenSample som ble diskutert, utover dette har standard modellen til alle produsenter en referangse kjøler. Om du kjøpte en Gainward modell der referangse kjøler var byttet ut med en dårligere kjøler så er det dårlig av Gainward ja.

 

Jeg ser videre ingen XFX kort på 580 gtx, virker litt barsnlig den kranglen som har oppstått mellom XfX og nVidia.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
fjernlager stoler ikke helt på at det er noe kjappere.

 

Webshapper prøver alt for å få kapret kjøpere ved highend release, ved flere anledninger har jeg sittet med skjegget i postkassa pga noen webshapper opperer med feil lagerstatus "på lager" selv om de ikke har det for så å håpe på at kundene venter på kortet uasnett om de feks har betalt med kort.

 

Derfor er det ofte greit å holdet seg til de man Vet leverer varene på hw som haster.

 

Angående Gainward

 

Nå var det GoldenSample som ble diskutert, utover dette har standard modellen til alle produsenter en referangse kjøler. Om du kjøpte en Gainward modell der referangse kjøler var byttet ut med en dårligere kjøler så er det dårlig av Gainward ja.

 

Jeg ser videre ingen XFX kort på 580 gtx, virker litt barsnlig den kranglen som har oppstått mellom XfX og nVidia.

 

Kommer vell ikke flere XFX kort til nVidia fra nå av. Men nVidia har jo fremdeles mange andre gode :)

Lenke til kommentar
Bra at du ikke har veddet før da.. for dette har nemlig skjedd noen ganger :D

StianAarskaug (S10QaN):

Haha, vi får vente å se. ;)

 

Kan gjerne spandere 10cents... tror likevel at prisen kommer til å bli nærmere 5000kr ved launch, men at den synker til mellom 4000-4500kr etter ett par uker. Alt avhenger av hvor godt HD6900 yter og hva prisen blir ;)

Etter et søk på prisguiden ser man at prisen på Asus GeForce GTX 580 for øyeblikket ligger på 3745 NOK. I tillegg får man et EVGA GeForce GTX 580 Superclocked, altså overklokket versjon, for 3750 NOK. EVGA kortet var egentlig GTX 480(feil i prisguiden). Asus kortet får du for 3745 NOK. Endret av StianAarskaug (S10QaN)
Lenke til kommentar
snakka med en selger hos Netshop.. de kom ikke til å få inn noen 580 kort før Januar?!

Hahaha! Kommer de så ufattelig sent eller er det bare selgeren som ikke helt henger med? :p

 

 

Jeg ser videre ingen XFX kort på 580 gtx, virker litt barsnlig den kranglen som har oppstått mellom XfX og nVidia.

Det er litt trist at det ikke komme noen GTX 580 fra XFX. De har hoppet over til AMD, fordi nVIDIA nektet dem Fermi kort i perioden de begynte å lage AMD kort. Synes det er helt idiotisk... At det går an! XFX var en kvalitets produsent som hade fått godt rykte på seg.
Lenke til kommentar

Hva gjør en produsent fra eller til uansett?

XFX har ikke vært noe spesielt den siste tiden, det er jo stort sett referanser kort og et eller to fabrikkoverklokket kort som fremdeles er referansedesign.

 

Så de gjør jo ingenting spesielt annet enn å klistre XFX på skjermkortet, overklokke det ørlite og selger det dyrere osv..

Det var bedre tidligere da jeg følte at XFX ofte kunne tilby kort som klokket meget godt osv men den tiden har vært forbi en liten stund allerede nå, per dags dato føler jeg ikke XFX skiller seg noe mer ut enn hva helt vanlige produsenter som Gigabyte, Gainward osv..

 

 

De jeg er mest positive til per dags dato er EVGA som jeg syntes leverer kvalitet, men ikke alltid det er noe spesielt med kortene deres heller. Ellers så har MSI virkelig begynt å komme med en rekke snasne kort den siste tiden, men har dårlig erfaring med MSI så jeg holder meg stort sett unna, ellers så har Zotac sine AMP! kort.

Lenke til kommentar

NEi det gjør man ikke, du søker på 580 gtx - men om du ser på prisene er det 480 GTX som dukker opp

Det er en feil i prisguiden. De fleste kortene er gtx 480. Bare et av dem er et 580 og det koster over 4000

Oi, pokker. :p Var litt for rask. EVGA kortene er GTX 480 ja, mens man fortsatt kan få et Asus GeForce GTX 580 for 3745 NOK. Jeg søkte med Prisguide v1. Man kan ihvertfall kreve å få et GTX 580 når det står merket på PS.no med rett produktnummer og navn!

Understreker jo bare hvor vannvittig mye dårligere Prisguiden har blitt siden v2.0.. Hva har egentlig blitt bedre sammenlignet med v1.0?

Kan ikke komme på noe i farten, eneste v2.0 har gjort for mitt vedkommende er at jeg aldri bruker den lenger.

Ja, er enig. Ofte finner du ikke det du søker på i v2, men søker du på det samme i v1 finner du plutselig mange relevante resultater. Synes også at v1 var bedre på funksjonene. Endret av StianAarskaug (S10QaN)
Lenke til kommentar

Hva gjør en produsent fra eller til uansett?

XFX har ikke vært noe spesielt den siste tiden, det er jo stort sett referanser kort og et eller to fabrikkoverklokket kort som fremdeles er referansedesign.

 

Så de gjør jo ingenting spesielt annet enn å klistre XFX på skjermkortet, overklokke det ørlite og selger det dyrere osv..

Det var bedre tidligere da jeg følte at XFX ofte kunne tilby kort som klokket meget godt osv men den tiden har vært forbi en liten stund allerede nå, per dags dato føler jeg ikke XFX skiller seg noe mer ut enn hva helt vanlige produsenter som Gigabyte, Gainward osv..

 

 

De jeg er mest positive til per dags dato er EVGA som jeg syntes leverer kvalitet, men ikke alltid det er noe spesielt med kortene deres heller. Ellers så har MSI virkelig begynt å komme med en rekke snasne kort den siste tiden, men har dårlig erfaring med MSI så jeg holder meg stort sett unna, ellers så har Zotac sine AMP! kort.

For eksempel kundeservice skulle være bra og det var lite problemer med kortene deres mener jeg å huske.
Lenke til kommentar
Hva gjør en produsent fra eller til uansett?

 

Alt behøver ikke være så forbaska viktig i forhold til å diskutere det RamGuy.

 

Videre er det altid en liten design forskjell samt de har ofte forskjellige "Bonus" kort, videre hender det også at en produsent gir ut kort som klokker bedre, feks ASUS (selv om ikke dette altid stemmer selvagt).

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
fjernlager stoler ikke helt på at det er noe kjappere.

 

Webshapper prøver alt for å få kapret kjøpere ved highend release, ved flere anledninger har jeg sittet med skjegget i postkassa pga noen webshapper opperer med feil lagerstatus "på lager" selv om de ikke har det for så å håpe på at kundene venter på kortet uasnett om de feks har betalt med kort.

 

Derfor er det ofte greit å holdet seg til de man Vet leverer varene på hw som haster.

 

Angående Gainward

 

Nå var det GoldenSample som ble diskutert, utover dette har standard modellen til alle produsenter en referangse kjøler. Om du kjøpte en Gainward modell der referangse kjøler var byttet ut med en dårligere kjøler så er det dårlig av Gainward ja.

 

Jeg ser videre ingen XFX kort på 580 gtx, virker litt barsnlig den kranglen som har oppstått mellom XfX og nVidia.

Beklager, jeg glemte å nevne at det var et GS kort, nemlig dette:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=602777

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...