Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

sorry til de jeg forvirret:p

var nok litt i egne tanker igår.. sikkert idag også :p

 

håper det gir mening om jeg sier at jeg mente å kommentere StianAarskaug (S10QaN) sin "Er nok av de som tenker ytelse vs pris."

Det var rettet mot påstanden om at GTX 580 var rettet mot entusiaster som egentlig ikke brydde seg om prisen.
Lenke til kommentar

slenger ut min påstand om at disse "ytelse vs pris" folka rundlurer seg selv for de bruker lett 10k på pc, og så kjøper de grafikk til 1500 spenn (1150!) istedetfor dobbel ytelse til 13.000

 

Nå vil kanskje ikke de aller kraftigste kortene likevel være noen fornuftig deal, meeeen... det er en stygg mangel i "bang for the buck"-tester. Stygg stygg stygg.

Det som overrasker meg er de som bruker 10 - 20 tusen kroner på ny spill maskin, mens driter i ordentlig skjerm. Er tross alt skjermen en skal glane på, ikke komponentene.

Kan ikke få blitt mere enig. Blir nesten fyrt når man ser folk kjøpe pc til 15k og bruker feks. 1200 spenn på en jallaskjerm :cry:

Lenke til kommentar
Det var rettet mot påstanden om at GTX 580 var rettet mot entusiaster som egentlig ikke brydde seg om prisen.

 

:dontgetit:

 

Når man først kjøper HIghend kort er ikke pris så viktig, det dere mener?. Uansett det jeg tenkte når jeg leste det men fikk ikke noe mer ut av det for det..

 

slenger ut min påstand om at disse "ytelse vs pris" folka rundlurer seg selv for de bruker lett 10k på pc, og så kjøper de grafikk til 1500 spenn (1150!) istedetfor dobbel ytelse til 13.000

 

Nå vil kanskje ikke de aller kraftigste kortene likevel være noen fornuftig deal, meeeen... det er en stygg mangel i "bang for the buck"-tester. Stygg stygg stygg.

 

Utifra siste setning tolker jeg det slik at du savner tester for hvilket\en kort som gir mest ytesle for pengene. Men Rundlurer seg selv osv får jeg ikek noe ut av.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

slenger ut min påstand om at disse "ytelse vs pris" folka rundlurer seg selv for de bruker lett 10k på pc, og så kjøper de grafikk til 1500 spenn (1150!) istedetfor dobbel ytelse til 13.000

 

Nå vil kanskje ikke de aller kraftigste kortene likevel være noen fornuftig deal, meeeen... det er en stygg mangel i "bang for the buck"-tester. Stygg stygg stygg.

Det som overrasker meg er de som bruker 10 - 20 tusen kroner på ny spill maskin, mens driter i ordentlig skjerm. Er tross alt skjermen en skal glane på, ikke komponentene.

 

Hvorfor tror du de har vindu på kabinettet? :p

Lenke til kommentar

Tenkte å muligens selge et av mine 480kort til en kamerat for 2200kr. Hva syntest dere om prisen?

 

 

offtopic: Jeg brukte en haugammel benq 24tommers skjerm til mitt gtx 480 sli oppsett en god stund :thumbup: men oppgraderte til en 23 tommers 3d skjerm, men nå sikler jeg litt etter en 30'' IPS skjerm.

Hvordan er det med 3D på en 23 tommers skjerm? Tenker på å kjøpe GTX 580 og 3D Vision etterpå. Men er skjermen i helt OK størrelse til 3D? :)

Lenke til kommentar

slenger ut min påstand om at disse "ytelse vs pris" folka rundlurer seg selv for de bruker lett 10k på pc, og så kjøper de grafikk til 1500 spenn (1150!) istedetfor dobbel ytelse til 13.000

 

Nå vil kanskje ikke de aller kraftigste kortene likevel være noen fornuftig deal, meeeen... det er en stygg mangel i "bang for the buck"-tester. Stygg stygg stygg.

Det som overrasker meg er de som bruker 10 - 20 tusen kroner på ny spill maskin, mens driter i ordentlig skjerm. Er tross alt skjermen en skal glane på, ikke komponentene.

Kan ikke få blitt mere enig. Blir nesten fyrt når man ser folk kjøpe pc til 15k og bruker feks. 1200 spenn på en jallaskjerm :cry:

Fordi du trenger ikke punge ut med mye for skjerm i dag, med mindre du har veldig strenge krav til fargegjengivelse osv. God nok responstid, lavt strømforbruk og høy oppløsning er rimelig. Kjøpte en BenQ G2222HDL for 1000 spenn. Funker bra nok.

 

Reduserer ikke 3D Vision ytelsen noe enormt?

Lenke til kommentar

GTX 580 Benchmarks: Unigine, H.A.W.X, Lost Planet and SLI vs XFire

 

"GTX 580: 44.8 FPS in Unigine Heaven with 4X AA, 16X anisotropic filtering, normal tessellation and a res of 1920×1080. In my last Direct3D tests with similar settings, my GTX 480 got 39.4 FPS and the Radeon HD 5870 got 26.8 FPS…"

 

 

Tja...

 

Jeg får 45 fps med 2 stk gtx 460.. extreme tesselation +++

 

Får håpe ytelsen ligger i driverene (på 580 altså)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...