Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
og pris mellom 600-700$ vil jo si OVER 5000kr i norske butikker :roll:

 

Expected Price:

$600 ~ $719

:roll: Og det må vi tro på? :p Jeg tror og håper at nVIDIA ikke er direkte dum. Andre kilder hevder 499 $ som MSRP. ;) Jeg tror rett å slett ikke på at prisen blir 5000kr. :)

 

Bra at du ikke har veddet før da.. for dette har nemlig skjedd noen ganger :D

Haha, vi får vente å se. ;)
Lenke til kommentar

Har jeg kommet til offisielle NM i smileys ?.

That's right! :new_woot:

 

Det er en måte å uttrykke seg på. Det gjør også at innleggene tolkes så riktig som mulig.

 

Nvidia er ikke dum, de er grisk :!: dessuten er det jo ikke på high-end produktene pengene ligger, men å ha det "beste" high-end kortet gir god reklame som igjen får folk til å kjøpe rimelige mid-range produkter. De som vil ha det beste av det beste betaler hva det koster uansett pris :yes:

Haha, men de tjener ikke så mye om kortet ikke selger! ;) Nja, nødvendigvis. Er nok av de som tenker ytelse vs pris. :p Endret av StianAarskaug (S10QaN)
Lenke til kommentar
Dessuten er ikke 5000kr mye hvis kortet er overlegent alt annet...

 

Av det jeg har sett blir det ganske likt 5970, har de flaks et lite knepp over. Så overlegene på markedet blir de ikke uansett.

Er idiotisk av nVidia og sette kortet på 5000 lappen med tanke på det AMD gjør. Tror vi får en pris på mellom 3500-4000,- eller noe slikt. På en annen side så betaler jeg gjerne litt mer for å få et nVidia kort som støtter 3D Vision, PhysX osv... :thumbup:

Lenke til kommentar

O....M...G... :p det er ikke nøye at kortet ikke selger hvis det er BEST :!: Dessuten er ikke 5000kr mye hvis kortet er overlegent alt annet...

Men det er ikke best. AMD kommer med "dobbelt kort". I tillegg er det mye når(hvis) AMD har en konkurrent til mye lavere pris!

 

 

Kan gjerne spandere 10cents... tror likevel at prisen kommer til å bli nærmere 5000kr ved launch, men at den synker til mellom 4000-4500kr etter ett par uker. Alt avhenger av hvor godt HD6900 yter og hva prisen blir ;)

Nettopp, nVIDIA må tenke smart. Tror(håper) de priser kortet etter hva konkurentene gjør. Tror AMD kommer sterkt. Jeg skal ha meg GTX 580, men har ikke råd til å betale 5000 NOK når jeg har leie å betale! Min mening har dog ikke noe å si. Endret av StianAarskaug (S10QaN)
Lenke til kommentar

Nice, varmt?

 

Skal bestille to Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus fra Dustin i kveld :)

Får det nok ikke før første uka i November da de ikke får inn platen til GTX 470 før da.

Blir gøy å se forskjellen i hvert fall... og fint å slippe støyet fra kortene.

Fant ut at jeg droppet vannkjølingen for denne gang.

 

Venter nok til Kepler eller helt til Maxwell, så blir det nok 100% vannavkjølt system :)

 

Sitter bare og venter på 580 nyheter nå... eller hva Nizzen? :tease:

 

 

De får ikke in platen før 19november, jeg orket ikke å vente så bestillte fra Arctic Cooling. Kostet 66spenn inkl frakt. Sendte de mail om hvorfor de ikke har platen til AC Accelereo Extreme Plus. Så fikk bare til svar at de hadde glemt å bestille dette osv...

Lenke til kommentar

slenger ut min påstand om at disse "ytelse vs pris" folka rundlurer seg selv for de bruker lett 10k på pc, og så kjøper de grafikk til 1500 spenn (1150!) istedetfor dobbel ytelse til 13.000

 

Nå vil kanskje ikke de aller kraftigste kortene likevel være noen fornuftig deal, meeeen... det er en stygg mangel i "bang for the buck"-tester. Stygg stygg stygg.

Lenke til kommentar

slenger ut min påstand om at disse "ytelse vs pris" folka rundlurer seg selv for de bruker lett 10k på pc, og så kjøper de grafikk til 1500 spenn (1150!) istedetfor dobbel ytelse til 13.000

 

Nå vil kanskje ikke de aller kraftigste kortene likevel være noen fornuftig deal, meeeen... det er en stygg mangel i "bang for the buck"-tester. Stygg stygg stygg.

 

 

 

 

Er det bare meg som ikkje helt skjønte disse setningene?  :blush:

 

 

 

Lenke til kommentar

slenger ut min påstand om at disse "ytelse vs pris" folka rundlurer seg selv for de bruker lett 10k på pc, og så kjøper de grafikk til 1500 spenn (1150!) istedetfor dobbel ytelse til 13.000

 

Nå vil kanskje ikke de aller kraftigste kortene likevel være noen fornuftig deal, meeeen... det er en stygg mangel i "bang for the buck"-tester. Stygg stygg stygg.

Det som overrasker meg er de som bruker 10 - 20 tusen kroner på ny spill maskin, mens driter i ordentlig skjerm. Er tross alt skjermen en skal glane på, ikke komponentene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...