Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir garantert ren papplansering fra Nvidia for å stikke kjepper i hjulene til AMD.

Tror faktigst 6970 vil yte et lite knepp over 580 om man tar 6870 ytelsen i betraktning,tror og 6990 vil trone på toppen i lang tid fremover på samme måte som 5970 har gjort.

Charlie er garantert ikke Nvidia fanboy men han mange gode poenger mellom spydighetene og fint med noen som tør røske litt i en bransje som nesten lever av hvite løgner å tomme løfter:D

Anyways så håper jeg de får ut 580 fort som f så jeg kan få mine to caymanXT til 5k før jul :D

Lenke til kommentar
We got a few confirmations of recently leaked specs and facts about Geforce GTX 580 posted here.

 

The new card is sampling to journalists right now. It should launch on Tuesday 9th but its unclear at what time. It looks like it will be the morning on Tuesday November 9th.

 

:) Jasså?

http://www.fudzilla.com/graphics/item/20706-geforce-gtx580-launch-on-9th-nov-sampling-now

 

Dette er spennende :new_woot:

Lenke til kommentar

Det burde ikke være usannsynlig at HW har fått/får et testeksemplar til den 9., selv om det er andre sider jeg går til for å se tester.

 

Kommer High end serien til nVidia med standard videominne 2gb Raptor?.

 

Ser at Komplett får inn 480 lightning samme dag som ny highendrelease

Bekreftet dato 37 stk. 9.nov.2010 - Virker som veldig dårlig butikk :thumbup:

Hvis GTX 580 får 384-bits minnekanaler så får de nok 1536 MB minne, eventuelt det doble i spesialutgaver.

 

Hvis prisen på GTX 480 Lightning faller en del så er det et greit kort med tanke på støynivå.

Lenke til kommentar

Blir garantert ren papplansering fra Nvidia for å stikke kjepper i hjulene til AMD.

Tror faktigst 6970 vil yte et lite knepp over 580 om man tar 6870 ytelsen i betraktning,tror og 6990 vil trone på toppen i lang tid fremover på samme måte som 5970 har gjort.

Charlie er garantert ikke Nvidia fanboy men han mange gode poenger mellom spydighetene og fint med noen som tør røske litt i en bransje som nesten lever av hvite løgner å tomme løfter:D

Anyways så håper jeg de får ut 580 fort som f så jeg kan få mine to caymanXT til 5k før jul :D

 

Du virker jo veldig reflektert og objektiv i posten din. "Kun for å stikke kjepper i hjulene til AMD" - den var fin. Også fint at du allerede kan garantere en papplansering basert på info du leser på dataseksjonen i se og hør.

Endret av fflex
Lenke til kommentar
Tror dere det blir verd og f.eks byttet ut et gtx 480 sli oppsett mot 580 sli?

 

Verdt i forhold til hva?, du får bedre ytelse, så må det bli opp til deg om du føler det er verdt pengene eller om du har råd til det. Videre må du selvsagt også ha et system bak slik at man får brukt skjermkortene samt skjerm(er) som har kapasitet til høye oppløsninger osv osv. Skal du få et skikkelig svar må du utdype hva du tenker på samt ta i betrakning hvor mye penger du har å bruke på din hobby.

Lenke til kommentar

Blir garantert ren papplansering fra Nvidia for å stikke kjepper i hjulene til AMD.

Tror faktigst 6970 vil yte et lite knepp over 580 om man tar 6870 ytelsen i betraktning,tror og 6990 vil trone på toppen i lang tid fremover på samme måte som 5970 har gjort.

Charlie er garantert ikke Nvidia fanboy men han mange gode poenger mellom spydighetene og fint med noen som tør røske litt i en bransje som nesten lever av hvite løgner å tomme løfter:D

Anyways så håper jeg de får ut 580 fort som f så jeg kan få mine to caymanXT til 5k før jul :D

 

Du virker jo veldig reflektert og objektiv i posten din. "Kun for å stikke kjepper i hjulene til AMD" - den var fin. Også fint at du allerede kan garantere en papplansering basert på info du leser på dataseksjonen i se og hør.

 

Ja men det er jo slik det fungerer.. den ene prøver å stjele oppmerksomheten fra den andre, og det er ikke til å legge skjul på at de "grønne" er og har vært veldig opptatt av at ikke AMD/ATI skal få for mye oppmerksomhet :!:

Lenke til kommentar

Viste ikke at se og hør hadde dataseksjon :D Ja det er sånn dette gamet fungerer,men du er vel av den oppfatninga at lanseringa til nvidia er for å fremme amd fflex ;) Anyways så er det jo knall om nvidia har kort klare denne mnd for da blir det konkuranse og forhåpentligvis fin pris på high end :fun:

Det som er synd er jo at ikke disse korta kommmer på 32nanometer som var planen fra begge produsenter :(

Endret av Dudeson
Lenke til kommentar

Hentet fra

 

spesielt med tilgjengelighet måneder unna, imponerer ingen i disse dager. Det er ganske enkelt - slipper et produkt når du nok har forsyning. Den GTX 580-versjonen er definitivt blir timet til å ødelegge for Radeon HD 6900-serien utgivelse, og vi håper NVIDIA kan informere presse og kunder om en nøyaktig tilgjengelighet tidslinje. Selvfølgelig, med NVIDIA's nyere historie av forsinkelser, har vi ikke ser mange kunder holder pusten for GTX 580 er "reelle" release uansett. Dessuten ville det være bedre om disse "vurderinger" var merket som "forhåndsvisninger". Uansett art 8 november lanseringen, håper vi NVIDIA kan sende ut GTX 580 så snart som mulig, forhåpentligvis før januar 2011 ryktet dato.

 

Man får håpe at det kommer en del kort ved release.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Ser at Komplett får inn 480 lightning samme dag som ny highendrelease

Bekreftet dato 37 stk. 9.nov.2010 - Virker som veldig dårlig butikk :thumbup:

Okei, men det virker feil. ;) Komplett.no er en storartet nettbutikk. Hvorfor virker det som en dårlig nettbutikk? Fordi de får GTX 480 Lightning sent i dine øyne, eller at de tar et dårlig valg i å satse på det kortet når GTX 580 blir lansert? Om noe av dette er tilfelle, gjør det ikke Komplett til en dårlig nettbutikk.

 

 

Tror dere det blir verd og f.eks byttet ut et gtx 480 sli oppsett mot 580 sli?

Absolutt ikke! Med mindre du er søkkrik og like å kaste bort penger! :p Du har GTX 480 SLI nå, og vurderer å betale like mye nå og få maks 30-40% bedre ytelse? Med tanke på at du har GTX 480 SLI fra før, så er det ikke noe vits i å investere i nye kort før om et år eller to. Hadde du hatt flere år gamle kort som hadde mye lavere ytelse, så ville jeg sagt at det var en god investering.

 

 

Rett over 4000 lappen var vel som forventet?

:ermm: Nja, 3800 NOK hvis vi er veldig heldige. Blir prisen noe høyere så blir ikke GTX 580 noen suksess! Endret av StianAarskaug (S10QaN)
Lenke til kommentar

Svarer i rekkefølge som dine quotes.

Han sa ikke at komplett var EN dårlig NETTBUTIKK.

Han sa DET er dårlig BUTIKK å selge det kortet samtiding som noe nyere og bedre på alle måter kommer ut.

Mer dårlig timing. Komplett er en flotters butikk.

 

Tja, man kan selge kortene så blir ikke defferansen så stor. Om man vil ha stillere og kjøligere kort uten å kjøre i x16/x8 med Acrtic Cooling kjølere så kan det være greit å bytte ut allerede.

40% bedre ytelse er også ganske brukbart, i tillegg til at drivere hele tiden blir bedre og bedre.

 

Det med prisen svarte jeg på i den andre tråden.

Konk: Skal være glad om vi får det til under 4k.

Det blir nok klart en suksess.

Er veldig mange som droppet 4xx for å skaffe neste gen.

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

Svarer i rekkefølge som dine quotes.

Han sa ikke at komplett var EN dårlig NETTBUTIKK.

Han sa DET er dårlig BUTIKK å selge det kortet samtiding som noe nyere og bedre på alle måter kommer ut.

Mer dårlig timing. Komplett er en flotters butikk.

 

Tja, man kan selge kortene så blir ikke defferansen så stor. Om man vil ha stillere og kjøligere kort uten å kjøre i x16/x8 med Acrtic Cooling kjølere så kan det være greit å bytte ut allerede.

40% bedre ytelse er også ganske brukbart, i tillegg til at drivere hele tiden blir bedre og bedre.

 

Det med prisen svarte jeg på i den andre tråden.

Konk: Skal være glad om vi får det til under 4k.

Det blir nok klart en suksess.

Er veldig mange som droppet 4xx for å skaffe neste gen.

Okei, min feil! :thumbup: Jeg mistolket innlegget. ;) Å satse på GTX 480 OC er i grunn litt risikabelt og litt smådumt egentlig. De blir vel solgt, men sikkert ikke i store tall. Å ikke ta inn kortet hadde vel også vært litt dumt.

 

Om han får solgt kortene er det noe annet, men er usikker på om han får så mye for dem. Den ekstra 30-40% ytelsesøkningen koster deretter og kanskje for mye. Rent økonomisk vil han ikke tjene på det med tanke på ytelsen, men dette er noe han må vurdere selv. Får han bruk for den ekstra ytelsesøkningen og seter pris på andre fordeler i tillegg til at han får en grei sum for de "gamle" kortene så er det jo bare til å kjøre på med nye.

 

Prisen på GTX 580 bør være under 4000 NOK, helst rundt 3800-3900 NOK for at det skal være verdt det i forhold til GTX 480. I tillegg får du GTX 470 for 1850 NOK. Setter du GTX 470 i SLI vil det lett kunne yppe seg med GTX 580. Prisenmessig vil dette være det beste valget. GTX 470 SLI vil koste 1850 * 2 = 3700 NOK. At GTX 580 blir en suksess ville jeg ikke ha konkludert med, fordi det kommer mye an på hvordan konkurenten gjør det. Men, det er fortsatt sjanse for at det blir en suksess. Ihvertfall betraktelig bedre enn GF100.

 

Jeg er faktisk en av dem som ventet på de nye kortene, så GTX 580 havner maskinen min innen de neste månedene. SLI kan jeg ikke benytte meg av(enda), men foretrekker likevel å ha et sterkt enkelt kort. I tillegg synes jeg temperatur, støy og strømforbruk er viktig(under ytelse). Dermed er GTX 470 SLI uaktuelt. Et GTX 580 behøver bare en tredjeparts kjøler også. SLI oppsett trengs to stk(i mitt tilfelle).

Endret av StianAarskaug (S10QaN)
Lenke til kommentar

hehe.... det ser ut som at alle som hadde håpet på en pris på under 4000kr blir skuffet... tipper at prisen her til lands kommer til å havne på ivertfall 5000kr om ikke mer :thumbdown:

 

Men dette er jo i typisk Nvidia "ånd".... håper virkelig at AMD er mer fornuftig og priser sine 69xx slik at folk får et alternativ til denne "gullklumpen" fra NV. :D

Lenke til kommentar
det ser ut som at alle som hadde håpet på en pris på under 4000kr blir skuffet... tipper at prisen her til lands kommer til å havne på ivertfall 5000kr om ikke mer :thumbdown
Ja, om nVIDIA har planer om å ta selvmord. ;) Vi ser neppe en så høy pris. Det vedder jeg foten min på! Endret av StianAarskaug (S10QaN)
Lenke til kommentar
det ser ut som at alle som hadde håpet på en pris på under 4000kr blir skuffet... tipper at prisen her til lands kommer til å havne på ivertfall 5000kr om ikke mer :thumbdown
Ja, om nVIDIA har planer om å ta selvmord. ;) Vi ser neppe en så høy pris. Det vedder jeg foten min på!

 

Bra at du ikke har veddet før da.. for dette har nemlig skjedd noen ganger :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...