Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...


Nizzen

Anbefalte innlegg

Kan noen forresten forklare hvorfor mine GTX460 kort går ned til gpu usage 30% når jeg starter å recorde med fraps i battlefield bad company 2?

 

Det er vel fordi Fraps låser fps til det den tar opp i eller noe i den duren... Står noe om dette på et annet forum som en slitsom løsning på å cappe fps til refreshraten dersom spilet ikke tillater dette, uten å bruke vsync.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan noen forresten forklare hvorfor mine GTX460 kort går ned til gpu usage 30% når jeg starter å recorde med fraps i battlefield bad company 2?

 

Det er vel fordi Fraps låser fps til det den tar opp i eller noe i den duren... Står noe om dette på et annet forum som en slitsom løsning på å cappe fps til refreshraten dersom spilet ikke tillater dette, uten å bruke vsync.

 

Hm nei, jeg har fps satt på 60 i fraps..

 

Forrige uke tok jeg opp smoooth uten at jeg merket det på fps'en, nå er det rundt 45 fps.. :o

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Hadde et merkelig problem nå nettopp. Satt å leste her på forumet, men så plutselig blir windowsfargene helt lys blå, Så ser jeg at GPU tempen er høy og ser at GPU jobber noe fryktelig

 

GPUtempusage.png

 

 

Gjorde ingenting da det skjedde, så jeg skjønner ikke hvorfor den plutselig begynte å jobbe så mye. Noen idè ?

Lenke til kommentar

Hadde et merkelig problem nå nettopp. Satt å leste her på forumet, men så plutselig blir windowsfargene helt lys blå, Så ser jeg at GPU tempen er høy og ser at GPU jobber noe fryktelig

 

GPUtempusage.png

 

 

Gjorde ingenting da det skjedde, så jeg skjønner ikke hvorfor den plutselig begynte å jobbe så mye. Noen idè ?

 

Kan være et resultat av flere OC/vifte/gpu applikasjoner på en gang. Everest + Precision eller lignende kombinasjoner. Det gjelder vel vanligvis viftehastighet og ikke load, men hvem vet.

Lenke til kommentar

Det har ingenting med Auto å gjøre på viftestyringen afaik. Men rett og slett om programmet bruker APIene som det skal, eller om det går rett på kortet for å lese ut verdier etc.

 

Stopp alle programmer som leser temperaturer, stiller frekvenser, tuller med viftehastighet osv, se om problemet forsvinner. Start opp igjen programmene dine som normalt, se om det kommer tilbake.

Lenke til kommentar

Bruker kun EVGA precision. Ingenting er rørt annet en viftehatigheten. Jeg er fullt klar over at det ikke har noe med viftehastigheten å gjøre, derfor sa jeg at det til deg at det ikke skjedde noe med vifta og den ikke har noe med det å gjøre.

 

Det har skjedd før en gang uten at noen programer var installert. (rett etter installasjon av windows og drivere)

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Da vil jeg anta at det skyldes prosesser eller programmer i bakgrunnen. Eventuelt om det kan være relatert til powerstates. Kortet prøver å gå i en høyere powerstate, men klarer ikke. Det blir derfor stående å hoppe mellom disse.

 

Hva skjer med frekvensene forøvrig på kortet når dette problemet er aktivt? Core, shader og memory frekvensene. I tillegg kunne du ha sjekket powerstates med nVidia Inspector for å se om også disse hopper opp og ned.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått en ny versjon av Gainward sin 460 1 GB GS pga ødelagt vifte, og jammensanten har denne også ødelagt vifte. Har forstått at disse har utrolig skjøre vifter, og begynner å lure på om det ikke vil lønne seg med 3. parts vifte. Noen som vet om vifte som kan festes på orginal "deksel" eller andre 3 parts vifter?

Lenke til kommentar

Da har jeg fått en ny versjon av Gainward sin 460 1 GB GS pga ødelagt vifte, og jammensanten har denne også ødelagt vifte. Har forstått at disse har utrolig skjøre vifter, og begynner å lure på om det ikke vil lønne seg med 3. parts vifte. Noen som vet om vifte som kan festes på orginal "deksel" eller andre 3 parts vifter?

 

Er dette kort med external exhaust eller "stor" vifte på midten?

Lenke til kommentar

Da har jeg fått en ny versjon av Gainward sin 460 1 GB GS pga ødelagt vifte, og jammensanten har denne også ødelagt vifte. Har forstått at disse har utrolig skjøre vifter, og begynner å lure på om det ikke vil lønne seg med 3. parts vifte. Noen som vet om vifte som kan festes på orginal "deksel" eller andre 3 parts vifter?

 

Er dette kort med external exhaust eller "stor" vifte på midten?

Denne: https://prisguiden.no/produkt/133235

Lenke til kommentar

Da har jeg fått en ny versjon av Gainward sin 460 1 GB GS pga ødelagt vifte, og jammensanten har denne også ødelagt vifte. Har forstått at disse har utrolig skjøre vifter, og begynner å lure på om det ikke vil lønne seg med 3. parts vifte. Noen som vet om vifte som kan festes på orginal "deksel" eller andre 3 parts vifter?

 

Er dette kort med external exhaust eller "stor" vifte på midten?

Denne: http://prisguide.har.../produkt/133235

 

Send den tilbake og spør om et kort fra en annen produsent. Har sett mange som har hatt det samme problemet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Nytt mulig veikart for kommende GPUer, og GF110 her hevdes å ha 768 shadere. Hvis dette viser seg å stemme og det er en enkelt brikke så blir dette virkelig kraftige skjermkort. Men jeg er som vanlig litt skeptisk.

 

Hoho, det ville isåfall blitt ett sykt kort ! :D Blir spennende å se hva som skjer fremover :)

Lenke til kommentar

Hmm.. Da har mitt GTX480 skjermkort sett ut til å tatt kvelden!

Ikke overraskende da det er et MSI kort *grøss*, men var dessverre det eneste jeg klarte å grafse til meg ved GTX480 release uten å vente absurde ekstra 2mnd på EVGA som jeg normalt foretrekker.

 

Er det noen forskjell på GTX480 kortene som leveres idag kontra de første som ble levert tilbake i Mars / April var det vell? Eller var det April / Mai? Husker ikke i farta.. Det var vell kanskje slutten av Mai!

 

Tenker da på om det er noen nyere revisjoner det er snakk om disse dager? Vi har jo fått andre alternativer til GTX480 og GTX470 som var i starten iform av GTX465 som er blitt erstattet med GTX460 osv.. Og GTX460 virker jo som en optimalisert, men samtidig kripplet GTX480? Kjernen i seg selv virker bedre med tanke på alt fra strømforbruk, varmeutvikling, overklokkingspotensiale og ikke minst er det endelig på plass full Dolby True HD og DTS:HD Master Audio støtte over HDMI! Noe som GTX480 og GTX470 utrolig nok mangler!

 

 

GTX460 virker jo som intet mindre enn et helt fantastisk kort for den lave prislappen! Spesielt når vi tar i betraktning de smått absurde overklokkingstallene nesten alle GTX460 ser ut til å klare!

 

 

Men jeg gidder ikke å stresse med eventuelt 2x GTX460 i SLi da for det første har dårlig erfaring med SLi og dual-GPU løsninger og for det andre har jeg knapt plass i kabinettet for tiden uansett og vurderer sterkt å gå over til vannkjøling etterhvert og gidder ikke å påkoste meg 2x vannblokker.. Har jo uansett et defekt MSI GTX480 fra launch, jobber i butikken hvor det er kjøpt og kan derfor nærmest plukke hvilket som helst GTX480 kort som jeg måtte ønske med unntak av HydraCopper FTW utgaven til EVGA, da må jeg nok legge inn et lite mellomlegg på noen hundrelapper.

 

 

Spørsmålet er jo om jeg kan håpe på en forbedret hverdag med dagens revisjoner og utgaver av GTX480, eller er det nøyaktig samme ulla som ved release og alle forbedringer og optimaliseringen ligger i den strengt tatt bedre kjernen på GTX460, men som logisk nok er begrenset hva antall CUDA prosessorer osv gjelder for å holde ytelsen under GTX480 for ikke å drepe sitt eget kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...