Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...

Nizzen

Anbefalte innlegg

At noen har skjermkort som klarer å avlaste prosessoren, så er det nå engang bare sånn. At folk med skjermkort som ikke kan dette syns det er urettferdig får nesten bare være. Hadde dette vært et spill så ville folka med nVidia kort fra 2xx serien og 4xx serien kunne gjort akkurat det samme. Man slår ikke av funksjoner som gir bedre fps bare fordi det finnes folk som ikke har disse funksjonene.

Og dette er tross alt nVidia 4xx-serie skjermkort tråden. Helt greit å poste resultater med PPU påslått spør du meg. I alle fall sålenge folk er klar over det. Det er nå bare en gang sånn. Ikke alt kan være likt her i verden.

Da får man heller holde seg unna 3dMark Vantage testen om man syns det er urettferdig at andre folk med annen hardware med andre egenskaper og funksjoner får bedre resultater enn en selv. Det er i alle fall min mening :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med SilentNET her. Man bruker de funksjonene man har tilgjengelig.. Det ville såklart AMD folka også gjort. Skal Intel folka skru av HT fordi AMD ikke har det? (såvidt meg bekjent, rett meg om jeg tar feil)

Eller for å dra en annen sammenligning, skal folk med turbo i bilen skru ut denne siden han andre kanskje ikke har det? :tease: (Ja, den er litt usaklig, men dere skjønner poenget :) )

Endret av Ascubal
Lenke til kommentar

At noen har skjermkort som klarer å avlaste prosessoren, så er det nå engang bare sånn. At folk med skjermkort som ikke kan dette syns det er urettferdig får nesten bare være. Hadde dette vært et spill så ville folka med nVidia kort fra 2xx serien og 4xx serien kunne gjort akkurat det samme. Man slår ikke av funksjoner som gir bedre fps bare fordi det finnes folk som ikke har disse funksjonene.

Og dette er tross alt nVidia 4xx-serie skjermkort tråden. Helt greit å poste resultater med PPU påslått spør du meg. I alle fall sålenge folk er klar over det. Det er nå bare en gang sånn. Ikke alt kan være likt her i verden.

Da får man heller holde seg unna 3dMark Vantage testen om man syns det er urettferdig at andre folk med annen hardware med andre egenskaper og funksjoner får bedre resultater enn en selv. Det er i alle fall min mening :)

joda, greit nok det du sier, har ikke noe i mot at folk tester med physx og poster her, men skjønner ikke hvorfor noen gidder. Er ikke gyldig noen andre steder og du får jo ikke testa ytelse på cpu. Er jo meninga og teste både gpu og cpu. skal du ha physx på under vantage er det jo ikke en gang vits å klokke cpu, noe som er halve mora med å få en bra vantage score :)

Edit: kan forresten poste screen av min pers i vantage med gtx 470 kortet mitt. da med physx av

post-131319-1286639274,3744_thumb.jpg

Endret av henrikw92
Lenke til kommentar

Da vil jeg opplyse green "sensur"boys at hvis de ser på seg som en som har klokking som hobby så må de da velge :ph34r:

Når jeg sier dette så er det med utgangspunkt i reglene som foreks. Hwbot har og for min sin del så er ikke en score med fysikk en "gyldig" score.

( men at 2 stykker eller flere med Nvidia kort kjører med testen med fysikk ser jeg ikke problem med...intern konkuranse er alltid morro)

Og som punktum for det som har med Vantage, Fysikk osv. og gjøre:

WHO IS YOUR DADDY

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

noen supertriks for å få aktivert SLI?

Knappen for å bruke SLI har vært borte første gang også, men det var før jeg koblet på vannkjølinga så det var enkelt å bare ta ut et kort, boote, sette inn kortet og så syntes valget.

Nå er problemet der igjen, etter at jeg satte opp et dedikert physx kort til mafia 2... får ikke aktivert SLI igjen.

Det jeg har forsøkt er å reinnstallere driver og flytte sli-broen.

Kommer sikkert på en masse ting å prøve, men vil helst slippe å fikle rundt i 3 timer på en så banal ting. Dette er vel eneste jeg har oppdaget med nvidia sine drivere som er fubar...

smarte tips?

Lenke til kommentar

Interessante spekulative nyheter:

NVIDIA to Counter Radeon HD 6970 ''Cayman'' with GeForce GTX 580

Det er klart at nVidia vil oppdatere utvalget, og om det skal vise seg at dette er noen lunde korrekt så ser det ennå mer lovende ut for nVidia enn jeg hadde troen på. Det som jeg har mest skepsis til er om de klarer å bruke alle SM. Men hvis den får såpass bred minnebuss, rikelig med TMU kombinert med termiske for bedringer så blir jeg veldig fornøyd.

Lenke til kommentar

Dette er vel værre enn Fudzilla og litt til, sålenge de er bundet til 40nm blir dette vaporware kun ment å stikke litt kjepper i hjulene til AMD's HD6xxx launch, som de gjør hver eneste gang... Raskere GPU'er kommer nok før eller siden fra nV også, men ingenting som kan gjøre noe med HD69xx på flere måneder enn eventuell bumpet klokk på eksisterende modeller..

It's back to its old tactics of talking about GPUs that haven't even taken shape, to try and water down AMD's launch.
Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Interessant..

Kanskje nvidia hadde denne på lager hele tiden? bare for å vente å se hva Ati kan gjøre for å slå 480?..

efikkan: Hva er TM forkortelsen for?

Texture Mapping Unit, veldig forenklet betyr flere TMUer at GPUen takler med tekstur-last, og siden en god del av shader-effekter bruker teksturer så kan dette være interessant, spesielt sammen med så god minnebåndbredde og størrelsen på minnet. Fra før av har Fermi ganske suveren tessellation-ytelse, en eventuell dobling av TMUer vil gi merkbar forskjell i spill, og nVidia vil stille sterkt.

Det har i lang tid vært snakk om en erstatning av GF100-A3, de fleste har antatt det ville bli en B1-revisjon uten annet enn optimaliseringer, men hvis det stemmer at minnekanalene og TMUer er utvidet, så kan det bli virkelig interessant. At alle SM og TMU er aktiverte tviler jeg derimot litt på, med mindre de plutselig har fått usedvanlig gode yields. Vi kan nok forvente noe høyere klokkefrekvenser. Dette har vært planlagt fra nVidia i lang tid, og et eller annet dukker opp...

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...