Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...


Nizzen

Anbefalte innlegg

Hei, jeg fikk nettopp mitt nye GTX480 og lurte på en ting om styring/vifter osv.

 

Har akkurat installert driveren og testet kortet litt på Bad Company 2.

 

Har forstått det sånn at kortets kjølevifte skal throttle opp selv når det begynner å bli varmt?

 

Spilte en stund uten noen som helst økning, kortet virker veldig stillegående...er nesten litt redd for at noe ikke stemmer og at kortet blir ødelagt pga. varme eller noe sånt, så jeg våger ikke å spille i en evighet.

 

Er tidligere vant med ATI og CCC, hvor jeg måtte skru vifta opp manuelt når jeg skulle spille.

Der hadde jeg jo også mulighet til å se på temperaturer osv.

 

Lurte litt på hvordan dere bruker kortene deres med tanke på viftestyring, og temp-overvåkning?

Trenger man noen extra programmer eller nvidia software? (Har bare installert driveren foreløpig).

Endret av ScudNor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg fikk nettopp mitt nye GTX480 og lurte på en ting om styring/vifter osv.

 

Har akkurat installert driveren og testet kortet litt på Bad Company 2.

 

Har forstått det sånn at kortets kjølevifte skal throttle opp selv når det begynner å bli varmt?

 

Spilte en stund uten noen som helst økning, kortet virker veldig stillegående...er nesten litt redd for at noe ikke stemmer og at kortet blir ødelagt pga. varme eller noe sånt, så jeg våger ikke å spille i en evighet.

 

Er tidligere vant med ATI og CCC, hvor jeg måtte skru vifta opp manuelt når jeg skulle spille.

Der hadde jeg jo også mulighet til å se på temperaturer osv.

 

Lurte litt på hvordan dere bruker kortene deres med tanke på viftestyring, og temp-overvåkning?

Trenger man noen extra programmer eller nvidia software? (Har bare installert driveren foreløpig).

 

Installer MSI Afterburner, og justér viften manuelt til ønsket nivå eller automatisk. Der kan du også overvåke både temp/load/rpm under load. Kjør igang et spill og tab ut for å sjekke nivået :thumbup:

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar

Fikk nettopp mitt Gainward GTX 465 1024MB GOOD edition som jeg fikk kjøpt for snaue 1100kr og må si at jeg er positivt overrasket over ytelsen og klokkevennligheten. Bruker egentlig mac til det meste nå, men klarer meg ikke uten et par spill, så jeg måtte bygge meg en pc fra deler jeg hadde liggende og handle litt :p

 

Anyway, har fått dette stabilt:

 

90018002085.jpg

 

900/1800/2085 :)

Endret av camxer
Lenke til kommentar

Is it a crime? :ohmy:

 

Vel, jeg solgte den forrige gamingriggen min ikke så lenge etter windows 7 kom ut, så jeg følte ikke at det var nødvendig å bruke penger på det.

 

Sånn sett så er windows server 2008 en bedre, mer stabil utgave av vista og det er grunnen til at jeg bruker det operativsystemet ;)

Lenke til kommentar

tjaa ligger ikke så altfor langt bak lille GTX460 mitt. Om jeg hadde hatt like høy klokk som deg så ville jeg vært litt nærmere, men ikke slått. ^^

(kombustor testet visst bare ene kortet (GPU2)).

 

(testen testet bare GPU 2 visstnok..)

 

post-131571-1286453338,9954_thumb.png

 

 

EDIT: kortene mine ser ut til å være gode klokkere ;D 870/1740/2040 uten å øke volt. stabilt som et fjell

Får 25112 poeng i kombustor nå. :]

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Er det mulig å få gå forbi maksgrensen på minnehastighet i afterburner btw? Føler at jeg har litt å gå på når det gjelder minnehastighet.

 

Skal skru viftene på 100% og se hva er maks stabil hastighet på kjernen ikveld :cool:

 

Edit: Gikk faktisk helt fint å makse alt i afterburner hehe

91518302085.jpg

915/1830/2085 :new_woot:

Endret av camxer
Lenke til kommentar

Hei, jeg fikk nettopp mitt nye GTX480 og lurte på en ting om styring/vifter osv.

 

Har akkurat installert driveren og testet kortet litt på Bad Company 2.

 

Har forstått det sånn at kortets kjølevifte skal throttle opp selv når det begynner å bli varmt?

 

Spilte en stund uten noen som helst økning, kortet virker veldig stillegående...er nesten litt redd for at noe ikke stemmer og at kortet blir ødelagt pga. varme eller noe sånt, så jeg våger ikke å spille i en evighet.

 

Er tidligere vant med ATI og CCC, hvor jeg måtte skru vifta opp manuelt når jeg skulle spille.

Der hadde jeg jo også mulighet til å se på temperaturer osv.

 

Lurte litt på hvordan dere bruker kortene deres med tanke på viftestyring, og temp-overvåkning?

Trenger man noen extra programmer eller nvidia software? (Har bare installert driveren foreløpig).

 

 

Det er blitt rapportert at enkelte tempratur overvåkningsprogrammer kan sette den automatiske viftestyringen ut av spill. Everest 5.50 hadde den virkningen hos meg. Etter at jeg deaktiverte Everest så justerte vifta seg selv når varmen steg.

Endret av NitramR
Lenke til kommentar

Hei, jeg fikk nettopp mitt nye GTX480 og lurte på en ting om styring/vifter osv.

 

Har akkurat installert driveren og testet kortet litt på Bad Company 2.

 

Har forstått det sånn at kortets kjølevifte skal throttle opp selv når det begynner å bli varmt?

 

Spilte en stund uten noen som helst økning, kortet virker veldig stillegående...er nesten litt redd for at noe ikke stemmer og at kortet blir ødelagt pga. varme eller noe sånt, så jeg våger ikke å spille i en evighet.

 

Er tidligere vant med ATI og CCC, hvor jeg måtte skru vifta opp manuelt når jeg skulle spille.

Der hadde jeg jo også mulighet til å se på temperaturer osv.

 

Lurte litt på hvordan dere bruker kortene deres med tanke på viftestyring, og temp-overvåkning?

Trenger man noen extra programmer eller nvidia software? (Har bare installert driveren foreløpig).

 

Auto funksjon har aldri fungert skikkelig for meg med noen kort..Anbefaler å skaffe msi afterburner eller evga precision og styre viften manuelt før du spiller osv.

Lenke til kommentar

post-62564-1286592951,0214_thumb.jpg

 

 

Nesten 41k! 3D mark vantage på 2x 480kort. Jeg er fornøyd, dem kjører på luft og er stock kjølere.

 

Er med PhysX på, men satser på at det er ingen AMD fans i nærheten.

 

Dette er nok til å havne litt under midt på listen for 2x 480 GTX hos eVGA :) Den høyste poengsummen for luftkjøling og "vanlig" prosessor (Core i7 920 OCed på luft) er P44192. Den høyeste på luft, men med Core i7 980X er P45695, og den høyeste uansett prosessor og kjøletype for 2x 480 GTX er vannkjølt; P50353.

 

Men absolutt et brukbart resultat :)

Lenke til kommentar

Er det ikke litt vel dumt og ikke bruke de funksjonene man har hardware og drivermessig når man tar en benchmark? Denne benchmarken her bruker physx teknologien og sånn er det bare :)

 

Problemet er jo at testen bruker skjermkortet i stedet for cpu på cpu-testene, noe som gjør at man får mye høyere cpu-score enn det du hadde fått uten physx. og har du planer om å sammenligne med andre, på f.eks hwbot så blir ikke resultatet ditt godtatt hvis du har physx på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...