Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja for hva skal du eller med 2 stk 480 da (om man ikke skal bruke flere skjermer etc). Ser på 1920xs1200 som standard oppløsning også (er trolig ikke det, men selv er dette minimum nå), så om man går under dette samt har 2 stk 480 gtx er det bare å komme seg ut og kjøpe seg ny skjerm.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

1680x1050 med to GTX 480's burde jo ikke vært lov. :!:

 

dummeste jeg har hørt.

 

True story...

 

er enig i at har man råd til 2 480 så kan man påkoste seg stor skjerm, men er ikke noe problem å utnytte 2 480 i 1680x1050 oppløsning. så da er det ikke "true story" jall.

 

ja for hva skal du eller med 2 stk 480 da (om man ikke skal bruke flere skjermer etc). Ser på 1920xs1200 som standard oppløsning også (er trolig ikke det, men selv er dette minimum nå), så om man går under dette samt har 2 stk 480 gtx er det bare å komme seg ut og kjøpe seg ny skjerm.

 

kjøre 16 eller 32x AA kansje ?

Endret av Blazer
Lenke til kommentar

Er vell det samme som ATi gjorde tilbake i sin tid før de trakk seg tilbake fra den praksisen rundt 9800 serien.

De solgte jo skjermkort under navnet "Built by ATi"

Trodde AMD gjorde det enda, men kun i USA/Canada.

Det er ikke så lenge siden jeg så "ATi" grafikkort i USA...

 

Edit:

Nvidia har jo solgt grafikkort direte til store OEM-kunder lenge.

Wadro go Tesla-kort har også blitt levert direkte fra Nvidia.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Marginene ang. fortjeneste er vel ikke så store og jeg regner med at Nvidia kan selge kort billigere enn OEM-kunder kan gjøre.. er bare redd for at vi sitter igjen med noen få store. Liker stort utvalg jeg :love:

 

edit: hadde vært kult hvis Nvidia hadde laget/solgt noen skikkelige monsterkort under eget merke, kort som hadde vært fabrikklokket med stor kjøler osv men som ikke hadde konkurrert med eksisterende kort/leverandører...

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar

som svar på mitt tidligere innlegg :

Nvidias grafikkort endast begränsad kampanj

 

Nvidias grafikkort under eget varumärke ska bara säljas på Best Buy i USA, det hävdar företaget i ett officiellt uttalande till SweClockers.

 

Natten mot tisdagen gick diskussionerna heta om vad det egentligen var för grafikkort som såldes på Best Buy i USA med Nvidias eget varumärke. Påbörjade Nvidia en satsning på egenproducerade modeller, och skulle i så fall partnertillverkarna hamna i kläm?

 

Nu tar Nvidia bladet från munnen och ger en förklaring till SweClockers läsare. Enligt företagets representant handlar det om en begränsad kampanj som endast berör hemelektronikkedjan Best Buy i USA. Någon bredare satsning är det inte tal om.

 

NVIDIA and Best Buy are working together to offer PC customers the opportunity to experience firsthand the latest in PC technologies right inside Best Buy stores. As part of this broad initiative, NVIDIA is supplying to Best Buy specific GeForce models built and supported by NVIDIA. These products will only be available at Best Buy and will complement GeForce products from our partners. We will provide more details on this later.

Det blir med andra ord inga Nvidiaproducerade grafikkort i Sverige, även om det givetvis går att få tag på ett från andra sidan Atlanten.

Lenke til kommentar

Hei! Begynner å bli mektig lei av driver problemene på mitt 5870. Har vurdert gtx 460 sli i en stund nå, men ser at det er 2 forskjellige versjoner av kortet. 1 og 2. Er forskjellen verdt de ekstra kronene?

 

Og 2 ting til, vil to gtx 460 yte bedre enn 5870, og vil en corsair 650w holde til sli?

 

Hmm, du vil merke at 1gb trøkker litt mer ifra på høyere oppløsninger, ellers tror jeg ikke det er så stor forskjell. Jeg hadde gått for 1gb..

Eller rettere sagt, jeg HAR 2stk 1gb gtx460. Virkelig god ytelse der.

 

Og ja to stk GTX460 slår ett 5870 med ganske god margin.

 

 

f.eks:

 

 

 

Dirt2_02.png

 

 

 

Kortene klokker veldig bra også, mine kort:

Ganske sikker på at jeg kan gå enda høyere, men har ikke tatt meg tid til det enda ^^

3st.png

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

hvordan er driverne da? stabile i sli?

 

Selv om Nvidia sine drivere er gode og stabile er det viktig å huske på at risikoen for evt. problemer kan være større ved bruk av sli enn uten. Har ikke hørt noe om dette siden GT 200, og selv da var det ikke et utbredt eller langvarig problem.

 

Jeg mener 1 GB versjonen av 460 er verdt de ekstra kronene, og du kan fortsatt få en grei pris for ditt gamle kort.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

GTX 460 1 GB er satt ned 100 kr eller noe slikt på komplett.no

 

Bare sånn FYI :)

 

MSI kom med ny versjon av GTX 460 1 GB HAWK kortet også, så kanskje den gamle utgaven vil gå ned i pris :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...