Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...


Nizzen

Anbefalte innlegg

Det har vært snakk om B1-revisjonen av GF100 i lang tid, og så vidt jeg har forstått det skulle den være klar i disse dager. nVidia venter trolig med disse til AMD kommer med sin nye generasjon, og AMD vil muligens ikke ha god tilgjengelighet før godt ut i november så her har nVidia gode muligheter. Toppmodellene til Radeon 6k får vel rundt 20% bedre ytelse enn dagens, og trolig litt høyere effektforbruk. Så om B1-revisjonen av GF100 "bare" gir litt bedre termiske egenskaper, så vil GF100 kunne klokkes opp (f.eks. 50-80 MHz) og få omtrent dagens effektforbruk og kunne konkurrere godt med AMD. Om GF100 ikke får utnyttet 512sp så har brikken likevel gode muligheter. Hvis det viser seg at B1-revisjonen kan gi 512sp til erstatteren av dagens GTX 480, så må ivertfall brikken brukes til minst én konsumentmodell til, for ellers blir en veldig stor andel av brikkene ubrukt. GF104 er ivertfall ikke en erstatter av dagens GTX 470, den må klokkes veldig høyt for å matche ytelsen. Alternativt tviler jeg på at nVidia kan levere nok GF104 med 384sp og passe høy klokk til å konkurrere med AMDs kommende modeller.

 

Er det noen som vet noe om GF102? Hvis den yter slik navnet antyder så burde dette være en veldig interessant brikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Modifiserte dataen min litt her i uken. Fikk installert en 240mm vifte i kabinettdøren på mitt Obsidian 800D.

 

Nå blir det blåst frisk luft direkte ned på mine 2x gtx 480 kort.

Sitter med lukket headset og har litt agressive vifteinstillinger. Rom temperaturen er 20,6 atm. Hva syntest dere om temperaturene?

 

post-62564-1285879637,9969_thumb.jpg

post-62564-1285879649,2514_thumb.jpg

 

Glemte og si at jeg også har 1 slot mellomrom mellom kortene, og i den slotten står det også et viftekort som kjøler ned det varmeste kortet.

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...