Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nvidia svarer sikkert med noe, jfr Fudzilla.

 

Kanskje noe sånn:

 

- Økning fra 480 til 512 SP/Cuda kjerner.

- Økt kjernefrekvens fra 700 til 750 mhz (linked)

- Økt minnefrekvens til 4000 mhz effektiv.

- Bedre kjøler som ligger et sted mellom den originale 480 og KFA2 GTX 480 Anarchy.

Lenke til kommentar

Nvidia svarer sikkert med noe, jfr Fudzilla.

 

Kanskje noe sånn:

 

- Økning fra 480 til 512 SP/Cuda kjerner.

- Økt kjernefrekvens fra 700 til 750 mhz (linked)

- Økt minnefrekvens til 4000 mhz effektiv.

- Bedre kjøler som ligger et sted mellom den originale 480 og KFA2 GTX 480 Anarchy.

Husk at GF104 brikken også har mulighet til å aktivere nok en SM med 48 CC.

 

Når det gjelder GF100 så er det også en oppdatert versjon av den brikken på vei etter hva jeg har hørt...

Lenke til kommentar
Raptor' date='27. september 2010 - 14:15' timestamp='1285589732' post='16261718']

Nvidia svarer sikkert med noe, jfr Fudzilla.

 

Kanskje noe sånn:

 

- Økning fra 480 til 512 SP/Cuda kjerner.

- Økt kjernefrekvens fra 700 til 750 mhz (linked)

- Økt minnefrekvens til 4000 mhz effektiv.

- Bedre kjøler som ligger et sted mellom den originale 480 og KFA2 GTX 480 Anarchy.

Husk at GF104 brikken også har mulighet til å aktivere nok en SM med 48 CC.

 

Når det gjelder GF100 så er det også en oppdatert versjon av den brikken på vei etter hva jeg har hørt...

 

Kult :)

Bra med litt inside info.

Lenke til kommentar
Raptor' date='27. september 2010 - 14:15' timestamp='1285589732' post='16261718']

Nvidia svarer sikkert med noe, jfr Fudzilla.

 

Kanskje noe sånn:

 

- Økning fra 480 til 512 SP/Cuda kjerner.

- Økt kjernefrekvens fra 700 til 750 mhz (linked)

- Økt minnefrekvens til 4000 mhz effektiv.

- Bedre kjøler som ligger et sted mellom den originale 480 og KFA2 GTX 480 Anarchy.

Husk at GF104 brikken også har mulighet til å aktivere nok en SM med 48 CC.

 

Når det gjelder GF100 så er det også en oppdatert versjon av den brikken på vei etter hva jeg har hørt...

 

Og etter hva jeg har hørt så har du hørt noe mer??? :yes:

 

Hmm...kanskje en GF 104 med 384 CC og med 320 bit bus....= 470 GTS.

Lenke til kommentar

Og etter hva jeg har hørt så har du hørt noe mer??? :yes:

 

Hmm...kanskje en GF 104 med 384 CC og med 320 bit bus....= 470 GTS.

GF104 har ikke mulighet for mer enn 256-bit minnekontroller...

 

Det som er deaktivert er 48 CC, 8 texture units og 1 PolyMorph engine (les: tessellator)

Lenke til kommentar
Raptor' date='27. september 2010 - 17:07' timestamp='1285600024' post='16262468']

Og etter hva jeg har hørt så har du hørt noe mer??? :yes:

 

Hmm...kanskje en GF 104 med 384 CC og med 320 bit bus....= 470 GTS.

GF104 har ikke mulighet for mer enn 256-bit minnekontroller...

 

Det som er deaktivert er 48 CC, 8 texture units og 1 PolyMorph engine (les: tessellator)

 

Javel ja. Hvilken faktor(er) er det som er grensesettende for 256 bit på GF 104, og hvis vi da sammenligner med GF 100 (480) som da har 384 bit, hvor følger disse to hverandre og er det vesentlige forskjeller i arkitekturen som til slutt skiller lag og ender opp med ulikt "tak" på bruk av minnekontroller?

 

GF 104 har 4 minnekontroller/linjer og GF 100 har 6, og GT 200 har 8 hvis jeg ikke tar helt feil.

Dvs:

64x4 = 256

64x6 = 384

64x8 = 512

 

Er det rett og slett mangel på plass under de gitt spesifikasjonene som utgjør årsaken?

Endret av Blackey
Lenke til kommentar

Javel ja. Hvilken faktor(er) er det som er grensesettende for 256 bit på GF 104, og hvis vi da sammenligner med GF 100 (480) som da har 384 bit, hvor følger disse to hverandre og er det vesentlige forskjeller i arkitekturen som til slutt skiller lag og ender opp med ulikt "tak" på bruk av minnekontroller?

Den store forskjellen er at GF104 har en del færre enheter enn GF100 deriblant SM, TMU og ROP enheter og dermed minsker også behovet for minnebåndbredde.

Det blir en helhetlig design vurdering av hovedsaklig behovet for minnebåndredde og produksjonskosnader mtp markedsegment og marginer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...