Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge krympingen fortsetter så vil kurven vokse eksponentielt, og trolig vil det gå med minst to krympinger til fra i dag før det virkelig blir vanskelig å holde frem utviklingen, men før eller siden så vil den kurven avta. Men som Mr. A sa har kurven gått slik en god stund, og om du fremstiller grafen med logaritmisk Y-akse vil kurven bli nesten lineær, men svakt avtagende.

 

michael691: HD 4890 yter definitivt bedre enn GTS 450, link.

Lenke til kommentar

Det er mange ting som kan forbedres, blant annet andre metall, bedre halvledere og nye typer transistorer, for å nevne noe. Men poenget mitt er at frem til nå har selve krympingen vært den drivende faktoren, og krympingen vil stoppe på et tidspunkt, ingen tvil om det. Dette vil tvinge produsentene til å tenke i nye baner, og trolig får vi et helt annet utviklingstempo etter at krympingen stopper.

Lenke til kommentar

findon: Hehe, sitter her og er klar til å kjøpe deler for å bygge ny PC, men så klarer jeg ikke å handle p.g.a det skal dukke opp nye ting...."Sandy Bridge", "Nvidia Kepler" , "Intel SSD gen 3", "AMD Cayman"......men det er vel bare å kjøpe nå og satse på å kjøpe nytt igjen i 2013 :)

Lenke til kommentar

Håper dollarkursen holder seg under 6 kr nå og med lanseringen av de nye AMD 6xxx kortene så håper jeg å kunne få kjøpt 2 x GTX 460 1 GB for 3000,-. Btw, er det noe på gang hos Nvidia angående nye utgaver av GTX 4xx serien, og da helst de i øvre sjikt? Jeg vil helst holde meg til Nvidia da de også satser på GPU computing for ulike applikasjoner, og ikke kun fillrate i spill :)

Lenke til kommentar

fflex: Skjønner, men er det trygt å handle fra pixmania? Jeg tenker på returordning etc, hvis det skulle oppstå artifacts med skjermkortene. Ellers ligger pixmania på omtrent rett pris for hva det kortet koster i england og usa, jeg regner med at de norske nettbutikkene vil komme etter i pris når de fyller opp lagrene sine med nye kort.

Lenke til kommentar

Tviler ikke på at de rydder opp etter seg, de svarer innen rimelig tid på sprørmål etc og gir ofte kunden rett i mine tilfeller. Men om du må ha raskt retur haddet jeg vært forsiktig for tror de har lageret i Denmark eller Sverige, mistenker at det kan ta tid.

 

Men ang produkter som ikke haster kjøper jeg på pixmania og har ikke opplevd problemer med det. (i enkelte tilfeller har de vært så mye billigere at jer kjøpt der uansett, på husholdings utstyr etc er de kriminelt mye billigere noen ganger. Ang datautstyr tror jeg det nesten ikke er noe slingringsmon ang pris)

Lenke til kommentar

Greide å knekke tre blad på viften på min Gainward GTX 460 GS. Ingen som tilfeldigvis vet om en bra 3. parts kjøler, eller har en orginalvifte til salgs?

 

Prøv rma først, viftebladene på gainward sine gtx 460 GS kort skal visst være veldig skjøre.

Skjøre er dem. Har aldri i mine 15 år som "hjemmesnekrer" av datamaskiner opplevd å knekke vifteblader når jeg har vært borti vifter som er i gang.

 

Tok kontakt med Gainward, og kan til andre som evt kommer borti samme situasjon legge ut svaret:

Hello,

 

It would be much better for you to contact the reseller you bought the card from.

 

Broken fans are always handled as a warranty case at Gainward, which means that you don’t have to pay anything and get your fan exchanged, no matter how the damage happened.

 

Simply contact your reseller for arranging the RMA procedure, then this should be handled without any problems.

 

Best regards,

 

Stan Werner

 

Gainward Europe RMA Service.

Lenke til kommentar

Greide å knekke tre blad på viften på min Gainward GTX 460 GS. Ingen som tilfeldigvis vet om en bra 3. parts kjøler, eller har en orginalvifte til salgs?

 

Jeg har knekt viften på to stk gainward gtx 460 allerede..

Heldivis så har komplett gitt meg nye begge gangene. Fikk igjen ene for to dager siden.

Værste viftene jeg har vært borti..Tåler ingenting

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...