Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser du forklaringen i det hele tatt?, oi som du lever opp til din avatar.

 

Altså for å gjøre deg kjempe glad da...

 

Hei folkens

 

Må jeg ha et nytt Fermi 4xxx serien for å få kjørt physX ved siden av mitt 5970 eller holder det med et 8800 gtx med tanke på mafia 2.

 

Nå handler det bare delvis om Fermi. Må jeg virkelig gasse deg ihjel ? ( laugh.gif )

 

 

Dessuten, er det ikke litt å ta i og kjøpe et 470 eller 480 for physx

Er ikke 450, 460 og 465 en del av Fermi familien?

(trådtittelen burde kanskje oppdateres også for å ta hensyn til dette?)

Lenke til kommentar

NVIDIA GTX 460 - Fermi - empire strikes back

By Panagiotis Georgiadis, July 12, 2010 - 9:55 PM

 

Today NVIDIA’s NDA has ended, thus we are glad to announce you the official release of a new graphics card called GTX 460 along with a new chip GF104. This time, NVIDIA targets to the mainstream gamers market, making such a great deal lowering the prices and boosting the performance. In a few words we can say that GTX 460 is a low-TDP 160W card with GTX 465’s performance level using a new small inner GF104 chip. In this point, we should mention that the GF104 is, more or less, a limited GF100 chip with many disabled functions.

 

To become more specific, the new GTX 460 comes with 336 cuda cores, a default gpu frequency clocked at 675 MHz ( overclocked versions are up to 768 MHz ) paired with memory frequency at 3600 MHz of GDDR5 on 192/256-bit memory interface. VRAM’s capacity is either 768 MB for reference models or 1024 MB for more powerful ones. Also, there is 2-way SLI support in order to buy a couple of these performance beasts to experience the next-gen graphics. Regarding the output connectivity, all the already known ports are imported too, such as dual-DVI and mini HDMI.

 

------------------------

 

Så både ja og nei egentlig, Mr.A lar meg ikke slippe unna med spørmålet mitt så lett, spørs om jeg ikke må kapitulere...

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Denne her: Error checking and correcting memory (ECC) is also disabled on consumer cards er jo det som gjør at minneklokking på 5870 at man må klokke minnet på en annen måte enn tidligere serier.

 

 

Wizzlee: Trenger du kort på flekken?

For Ati kommer med ny high-end serie sent i år eller veldig tidlig 2011.

 

Ellers så får du Msi 480 til 3300 per stykk, tenkte på det med 5k-kort.

 

470 er også et godt valg, 460 gir også bra ytelse( ihvertfall de som er godt klokket ) og i sli så sparker de greit.

Jeg har ment sli med alle kort jeg har nevnt nå:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...