Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...

Nizzen

Anbefalte innlegg

Er det tyngre for skjermkortet og kjøre ting i 3D? Hvis ja isåfall hvor mye?

Like krevende som å kjøre spillet 2 ganger, da du rendrer frames for høyre og venstre øye.

w00t?! Så ved spill av 3d på 3 skjemer blir det som å spille spillet 6 ganger?!

3x GTX 480 og 3x 1080p 3D skjemer så vil jeg kun få spilt spillet på 50% effekt av ett GTX 480?

hehe blir nok langt fra så enklet å regne seg frem til effektforbruken skulle jeg tro, ved spill på 3 skjermer går det først og fremst på oppløsning, ikke at spillet blir kjørt "flere ganger", tror også at det kommer til å bli et pr hakk mer effektivt.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det tyngre for skjermkortet og kjøre ting i 3D? Hvis ja isåfall hvor mye?

Like krevende som å kjøre spillet 2 ganger, da du rendrer frames for høyre og venstre øye.

w00t?! Så ved spill av 3d på 3 skjemer blir det som å spille spillet 6 ganger?!

3x GTX 480 og 3x 1080p 3D skjemer så vil jeg kun få spilt spillet på 50% effekt av ett GTX 480?

Det blir som å kjøre spillet 2 ganger i høy oppløsning, ikke i nærheten av hva som kreves ved å kjøre det 6 ganger.

Lenke til kommentar
Så da er det tilsvarende 3840x2160 * 3?

Hvorfor ganger du med antall skjermer i et sett?, oppløsningen blir nok fordelt på 3 skjermer. Med andre ord blir det oppløsningen som stjeler FPS samt at 3d effekten Trolig må rendre spillet 2 ganger (troddet selv dette var mer effektivt, men da stoler jeg på påstanden).

Har ikke hørt så mye om gtx 580 , AMD er dog klare med en ny versjon i Nov 6xxxxx.

Lenke til kommentar
Så da er det tilsvarende 3840x2160 * 3?

Hvorfor ganger du med antall skjermer i et sett?, oppløsningen blir nok fordelt på 3 skjermer. Med andre ord blir det oppløsningen som stjeler FPS samt at 3d effekten Trolig må rendre spillet 2 ganger (troddet selv dette var mer effektivt, men da stoler jeg på påstanden).

Har ikke hørt så mye om gtx 580 , AMD er dog klare med en ny versjon i Nov 6xxxxx.

Så 5760x1080 * 2 da? :p

Men hvor mange FPS får man det 5760*1080 i BC2 f.eks. da? med 3x GTX 480

Men ATi fungerer ikke med nVIDIA 3D Vision?

Så jeg tror jeg vil se noe fra GTX 580 :D

Lenke til kommentar

Joa har sett maxishine filmen, men det er jo mafia II og ikke i 3d :p

Ja men jeg vet også at nVIDIA kommer med GTX 580 men ikke når :p

Og Ati blir absolutt ikke aktuelt så lenge jeg ikke har 3D support. For jeg kjøper jo 3D skjermene for å bruke de, og det kan jo også bli morsomt på 3 skjermer :p

Lenke til kommentar

Hvordan vet du at Nvidia kommer med GTX 580? Kan jo trekke logikken til at vi har fått 280 og 480, og at neste på samlebåndet er 580...eller muligens 680.

Regner med at det kommer et kort med 512 cuda kjerner som muligens får navnet GTX 485.

Du har vel ikke lest denne aprilspøken overclockersclub vel :!:

Lenke til kommentar

Hvordan vet du at Nvidia kommer med GTX 580? Kan jo trekke logikken til at vi har fått 280 og 480, og at neste på samlebåndet er 580...eller muligens 680.

Regner med at det kommer et kort med 512 cuda kjerner som muligens får navnet GTX 485.

:-D

Lenke til kommentar

Og det 512 cuda kortet blir vist bare 10% raskere leste jeg i en artikkel :hmm:

Nå kan dette ha vært en av de "vi tipper"-artiklene også da:P

Rudde: Det med 3D er vist meget bra i singelplayer, men ikke så bra til multiplayer. Dette er sagt fra meg utifra det jeg har lest av erfaringer til de som har det.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Interesant artikkel om Physx i Mafia II:

Artikkel om PhysX og Mafia II

We have to admit it: The Mafia II benchmark with PhysX enabled does look a lot better than the plain version—as does the full game. When machine guns ruin pillars or smash windows, the resulting stacks of debris add a delicious realness to a game that's very much about such destruction. And seeing the crates at the end of the benchmark explode into dozens of splinters that stay on the screen as the camera pulls away is much more exciting than seeing them vanish on impact with the ground (which is the case if you're not using PhysX).

What do you need to have a truly satisfying PhysX experience in Mafia II with all the details maxed? We installed the game on our Nvidia 3D Vision Surround setup, a hefty Maingear Shift loaded with a Core i7-960 CPU, 6GB of RAM, and two GTX 480 cards in SLI. Unsurprisingly, it had the best frame rates of all—but could still manage only 37.6 fps with PhysX (and the other video options) set to High.

Endret av B-QL
Lenke til kommentar

Det har med physX å gjøre som også er en funksjon i Fermi for å være like Regel rytter som du er nå (forstår nå avatar bildet ditt fult ut hahaha). Kan ikke plage deg så mye om jeg kunne fått svar her håper jeg.

Spørmålet er da om jeg må ha et nyere nVidia kort eller det holder med et gammelt 8800gtx til physX om jeg skal teste Mafia2.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Det har med physX å gjøre som også er en funksjon i Fermi for å være like Regel rytter som du er nå (forstår nå avatar bildet ditt fult ut hahaha). Kan ikke plage deg så mye om jeg kunne fått svar her håper jeg.

Spørmålet er da om jeg må ha et nyere nVidia kort eller det holder med et gammelt 8800gtx til physX om jeg skal teste Mafia2.

Men et 8800gtx og et 5970 har ingenting med Fermi å gjøre

Lenke til kommentar

Ser du forklaringen i det hele tatt?, oi som du lever opp til din avatar.

Altså for å gjøre deg kjempe glad da...

Hei folkens

Må jeg ha et nytt Fermi 4xxx serien for å få kjørt physX ved siden av mitt 5970 eller holder det med et 8800 gtx med tanke på mafia 2?.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Ser du forklaringen i det hele tatt?, oi som du lever opp til din avatar.

Altså for å gjøre deg kjempe glad da...

Hei folkens

Må jeg ha et nytt Fermi 4xxx serien for å få kjørt physX ved siden av mitt 5970 eller holder det med et 8800 gtx med tanke på mafia 2.

Nå handler det bare delvis om Fermi. Må jeg virkelig gasse deg ihjel ? ( laugh.gif )

Dessuten, er det ikke litt å ta i og kjøpe et 470 eller 480 for physx

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...