Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...


Nizzen

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om dette rett tråden , men virkesom de flest som snakker on nvidia physxJeg har tenk å kjøp meg 480gtx  får til bra pris. Og lurer litt på om noen  forskjell  om jeg har  250gts kort eller 460gtx som physx  i spill , for jeg  ser at en  del spill  har forskjell anbefaling  på  dette kort.Mafia2 har faktis 285gtx ser jeg  og har  sett par spill med 240 og 250 som anbefaling.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om dette rett tråden , men virkesom de flest som snakker on nvidia physxJeg har tenk å kjøp meg 480gtx får til bra pris. Og lurer litt på om noen forskjell om jeg har 250gts kort eller 460gtx som physx i spill , for jeg ser at en del spill har forskjell anbefaling på dette kort.Mafia2 har faktis 285gtx ser jeg og har sett par spill med 240 og 250 som anbefaling.

 

Uten å vite hvilke spill du tenker på her, så vil jeg påstå at om de vil ha et 250 som physx kort så trenger du det ikke om du har 480gtx. Det er lenge siden nest siste physx tittel kom nå, og 480 er så kraftig at det kan gjøre begge jobbene.

 

Mafia2 er vel et eget kapittel - vil du bruke etpar tusen til et dedikert physxkort til denne ene tittelen? Det ser fryktelig fett ut, men man kan desverre ikke regne med å få brukt det på nytt. Har du sjans å få låne et ekstra kort av en kompis etpar uker er nok det det beste hehe. På den annen side, folk kjøper seg jo joysticks og ratt kun for å spille enkelte titler så hva er nå forskjellen :-)

 

Det som er kjekt er jo såklart at dersom man ikke får solgt de gamle komponentene til pc'n sin, og da får gjenbrukt et kort man ikke lenger bruker er det jo win win

Endret av findon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Bør jeg kjøpe et ASus GTX 480 for 3300 kr?

 

PCen min sliter litt med varmeproblemer, da den står under en skrivepult, jeg vil helst ikke flytte den ut, men det går.

 

Til vinteren blir det nok ikke et problem siden jeg ikke har noen varmeovn på rommet(temperaturer på -1 på kveldene)

Lenke til kommentar

Vært nærme selv men nå venter jeg, pleier å være nye highendreleaser rund Juletider og prisene ligger da som regel på 4000 +- , kjøpe noe til 3500 nå føles da surt for meg.

 

Tenkte å selge 5970 da jeg har hatt mye driver problemer, men venter pga nevnte problem og pga 480 rett å slett er for varmt og da følger bråk og effekt forbruk med som hånd i hanske.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Bør jeg kjøpe et ASus GTX 480 for 3300 kr?

 

PCen min sliter litt med varmeproblemer, da den står under en skrivepult, jeg vil helst ikke flytte den ut, men det går.

 

Til vinteren blir det nok ikke et problem siden jeg ikke har noen varmeovn på rommet(temperaturer på -1 på kveldene)

 

Det er en knalldeal, men det bråker* og du er nødt å ha god lufting :)

*Langt fra plagsomt om man spiller med øreklokker, nesten bare litt sjarm.

 

Kommer til å varme riktig så godt om vintern da :p

Lenke til kommentar

Bør jeg kjøpe et ASus GTX 480 for 3300 kr?

 

PCen min sliter litt med varmeproblemer, da den står under en skrivepult, jeg vil helst ikke flytte den ut, men det går.

 

Til vinteren blir det nok ikke et problem siden jeg ikke har noen varmeovn på rommet(temperaturer på -1 på kveldene)

 

Det er en knalldeal, men det bråker* og du er nødt å ha god lufting :)

*Langt fra plagsomt om man spiller med øreklokker, nesten bare litt sjarm.

 

Kommer til å varme riktig så godt om vintern da :p

 

 

Bråker faktisk ikke så mye, men det er helt klart lyd fra kortet. Og ja, trenger ingen annen varmeovn på rommet, og det er jeg glad for.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Det er en knalldeal, men det bråker* og du er nødt å ha god lufting :)

*Langt fra plagsomt om man spiller med øreklokker, nesten bare litt sjarm.

 

Kommer til å varme riktig så godt om vintern da :p

Bråker faktisk ikke så mye, men det er helt klart lyd fra kortet. Og ja, trenger ingen annen varmeovn på rommet, og det er jeg glad for.

 

Kanskje 460 SLI er veien å gå da, virker som om det er flere fordeler med det, enn ett enkelt 480.

 

Er det noen prolemer som kan oppstå ved SLI?

 

Dessuten har jeg en HX650W PSU, vil denne holde?

Kjører en i7, en SSD, en HDD(muligens en til) og 4 vifter m leds

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Da tror jeg faktisk jeg går for 460 i SLI :)

Er det noen forskjell på 1 GB kortene og 768 MB kortene, når de er i SLI?

 

Tror faktisk ikke at jeg nevnte at Dustin har tilbud på Asus 480, 470 og 465. 10% avslag, og man får med mafia 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...