Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...

Nizzen

Anbefalte innlegg

GTX 470 koster fra 2300 kr, som er veldig god ytelse for pengene om dette passer i budsjettet. Ellers er alltids GTX 460 et godt alternativ.

Jeg har i dag sittet og siklet på en Eizo FlexScan SX2462WH som støtter Deep Color, det hadde vært veldig moro å legge inn støtte for slikt i prosjektene mine. Men Quadro passer ikke innenfor mitt budsjett, så er det noen som har sett andre Fermi-kort med DisplayPort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

75 grader temp på vannkjølt 480 sli, er det for høyt? Dette etter ca 5 minutt med kombustor. Tempen synker fort ned igjen når jeg skrur av kombustor. Idle er det 40 grader.

ek-fullcover vannblokker med paralelloop, kun 1 grad som skiller temp på gpu-gpu så jeg tror pastaen kom på riktig selv om jeg kløna litt med den ene.

2 stk mist extreme 360 og laing ddc, og en i7 920 er også på samme loop. Ingenting overklokket enn sålenge.

Vet ikke om jeg skal tørre klokke gpu enda, blir jo fort kokende :p

Lenke til kommentar

75 grader temp på vannkjølt 480 sli, er det for høyt? Dette etter ca 5 minutt med kombustor. Tempen synker fort ned igjen når jeg skrur av kombustor. Idle er det 40 grader.

ek-fullcover vannblokker med paralelloop, kun 1 grad som skiller temp på gpu-gpu så jeg tror pastaen kom på riktig selv om jeg kløna litt med den ene.

2 stk mist extreme 360 og laing ddc, og en i7 920 er også på samme loop. Ingenting overklokket enn sålenge.

Det syntes jeg høres veldig høyt ut. Kan du lage en egen tråd for problemet under vannkjølingsdelen? Så kan vi prøve å se på problemet ditt der.

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar

Du skulle ha hatt noen sensorer i vannet, så man kunne fått sett tempen der også. Tviler egentlig veldig mye på at vannet blir så varmt, men heller at det er noen form for dårlig kontakt med blokkene dine.

Lenke til kommentar

har fått med zotac gtx 480 amp!, har de siste driverne og alt på max 1680x1050, men for kun 20 ftp i mafia2 benchmark, trodde dette kortet ville dra m2 uten problem.

Hvilken PhysX versjon kjører du? Det er kommet en "ny" en til Mafia2 som hjelper bra på ytelsen. Når det er sagt, Mafia 2 med maks PhysX kjører _veldig_ mye dårligere enn Mafia 2 med litt mindre PhysX.

Her har jeg kopiert meg selv fra tidligere i tråden, når vi snakket om Mafia 2:

Mafia 2 demo benchmark på 1x 480 GTX @ 1920x1200 med alt på max (AA, AF, PhysX osv).

4.4 fps minimum

142 fps maximum

54.4 fps average

Skal aktivere SLi nå så får vi se hvordan det går med 2 kort. Fikk "Grade C". Garantert på grunn av den lave minimumen. Klarte dessverre ikke å ta noe screenshot av resultatet :/

Oppdatert:

Mafia 2 demo benchmark på 2x 480 GTX @ 1920x1200 med alt på max (AA, AF, PhysX osv).

0.5 fps minimum

200 fps maximum

43.9 fps average

Load på skjermkortene var mellom 24% og 50% :/ Tydelig at det trengs en liten patch her, eller oppdatert driver. Kjører forøvrig den nyeste WHQL driveren per dags dato. Så tydelig at fps gikk opp jo mer som skjedde på en gang. Og den samme tendensen gikk igjen i load på kortene også. Load og fps gikk opp jo mer og større eksplosjoner/ødeleggelser ;)

Og her er lenken til PhysX "fixen"; http://www.guru3d.com/news/mafia-ii-demo-physx-fix--physx-system-software-9100513/

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar

bare prøvd mafia2demo og benchmarken der, og virket som at med 480sli så lønnte det seg å deaktivere sli og bare bruke den ene som ren physx. Man får jo da uansett en overkill av ytelse, bare så synd at ikke sli-konfigurasjon kunne funnet opp hjulet selv :)

Lenke til kommentar

core2duo 3,1 ghz E8500

Corsair Dominator TWIN2X PC8500 4GB DDR2

win7 64 bit

Intel X25-M SSD 80GB (OS)

Samsung SpinPoint F3 500GB

GIGABYTE GA-EP45-DQ6

1680*1050

Lurer på om jeg har funnet en bug, for hver gang jeg starter spiller og tester benchmarken for jeg 20 fps, men hvis jeg forandrer physX til medium får jeg 32 fps, og går jeg tilbake til high igjen for 28 fps. Men hvis jeg avslutter spiller og starter opp det igjen får jeg 20 fps, hvis jeg da gjør det samme får jeg 28 fps. Rart.

Hva burde man forvente av fps på dette oppsettet?

Endret av hairball
Lenke til kommentar

core2duo 3,1 ghz E8500

Corsair Dominator TWIN2X PC8500 4GB DDR2

win7 64 bit

Intel X25-M SSD 80GB (OS)

Samsung SpinPoint F3 500GB

GIGABYTE GA-EP45-DQ6

1680*1050

Lurer på om jeg har funnet en bug, for hver gang jeg starter spiller og tester benchmarken for jeg 20 fps, men hvis jeg forandrer physX til medium får jeg 32 fps, og går jeg tilbake til high igjen for 28 fps. Men hvis jeg avslutter spiller og starter opp det igjen får jeg 20 fps, hvis jeg da gjør det samme får jeg 28 fps. Rart.

Hva burde man forvente av fps på dette oppsettet?

Du må vel avslutte spillet for at endringer i PhysX innstillingene skal bli gjeldende tenker jeg. Eller noe lignende.

Grunnen til lav fps er nok prosessoren din. Jeg får dobbelt så mye som deg med samme skjermkort, men så har jeg 4GHz Core i7 mot din "gamle" C2D prosessor på 3,1GHz. Jeg vil tippe at prosessoren din er flaskehalsen, og at skjermkortet i praksis vil yte bedre med en kraftigere prosessor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...