Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...

Nizzen

Anbefalte innlegg

Dette og AMP kortet dumper vel mer eller mindre all varmen i kabinettet, som man ser med tverstilte kjøleribber, og vil nok se pent ut på reviews, men etter en spillsessjon på 3-4 timer vil det neppe være særlig bra temp i kassa... 5-600W rett ut i kassa vil nok bli en hot opplevelse er jeg redd....

Kan nok bli det ja, men har du god nok kjøling i kabinettet skal det ikke være et problem. Har du et relativt lukket kabinett så har man et veldig stort problem ja selvfølgelig. :)

efikkan: Det er en god del stillere enn Zotac sin modell ja. Jeg har samme type kjøler på mitt GTX 285 som jeg har liggende(Nesten prikk likt) og man hører faktisk nesten ikke viftene på 100%. Er faktisk liten forskjell fra 35% og opp til 100% i støynivå. Les en test av Accelero Xtreme og se der. :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brukte en stund gtx 480 med 260 som dedikert physX, jeg kunne i hvertfall ha projektoren min koblet på det kortet uten problemer.

Hmm.. får teste det. Er så kjipt å måtte drive å stille ned på clocksa på skjermkortet hele tia for å få det til å idle ordentlig

Er jo bare å lage deg en vifteprofil på MSI afterburner. Du kan få et stillegående kort som idler ganske bra egentlig. Da jeg stort sett bruker lukket headsett kjører jeg viftene mine på 60-80% hele tiden :cool:

Lenke til kommentar

Brukte en stund gtx 480 med 260 som dedikert physX, jeg kunne i hvertfall ha projektoren min koblet på det kortet uten problemer.

Hmm.. får teste det. Er så kjipt å måtte drive å stille ned på clocksa på skjermkortet hele tia for å få det til å idle ordentlig

Er jo bare å lage deg en vifteprofil på MSI afterburner. Du kan få et stillegående kort som idler ganske bra egentlig. Da jeg stort sett bruker lukket headsett kjører jeg viftene mine på 60-80% hele tiden :cool:

Har laga vifteprofil i afterburner som gjør at kortet holder grei temp, men kortet blir jo fortsatt varmere enn nødvendig i idle og vifta går fortere enn den trenger.

EDIT:

Funka fint å kjøre skjerm nr 2 og physx på gtx 260 kortet :D

Endret av henrikw92
Lenke til kommentar

Akkurat fått installert et nytt GTX 460 1GB OC fra Gigabyte. Oppgraderte fra et 8800gts 512mb. Jeg har kjørt mafia 2 demoen hittil, og ligger på 57 fps i avg med Q9400 @ 2.66, 4gb minne i 1680x1050 med detaljene satt på high. Med PhysX på medium så ligger jeg på 17 fps i avg.. det ser bra ut, men heller smooth gameplay.

Gleder meg til å teste ut et par andre dx11 titler :)

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Disse støtter pr i dag Physx:

http://www.nvidia.com/object/physx_gpus.html

GeForce GTX 480 GeForce® GTX 295 GeForce® 9800 GX2 GeForce® 8800 Ultra

GeForce GTX 470 GeForce® GTX 285 GeForce® 9800 GTX+ GeForce® 8800 GTX

GeForce GTX 465 GeForce® GTX 280 GeForce® 9800 GTX GeForce® 8800 GTS

GeForce GTX 460 GeForce® GTX 275 GeForce® 9800 GT GeForce® 8800 GTS 512

GeForce® GTX 260 GeForce® 9600 GT GeForce® 8800 GT

GeForce® GTS 250 GeForce® 9600 GSO 512 GeForce® 8800 GS

GeForce® GT 240 GeForce® 9600 GSO GeForce® 8600 GTS

GeForce® GT 220 GeForce® 9500 GT GeForce® 8600 GT

Endret av B-QL
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Da var skjermen i hus ! :D

Unigine Heaven 2.1 alt på max i 1920x1200 :)

Btw, så gjør H70 en ganske mye bedre jobb en H50 :) 5 grader mindre idle og 10 grader i full load. Nå skal det sies at H50en var litt støvete men ;)

Endret av Slettet-aabLQt
Lenke til kommentar

Husk å bruk riktig størrelse skrutrekker når man skal demontere originalkjølern og gå over til vannkjøling :p

diverse timer, en knekt skrutrekker og et dremel-innkjøp senere har jeg endelig fått løs en skrue jeg ødela gjengene på, ved å sage ut skruefetstet baksida av kjølern :-)

Har fullt av metalspon over kortet og har glemt å kjøpe luft-på-boks så resten må utsettes til mandag..

sagde bittelitt på en brikke det står eR33 på så det blir spennende å se hvilke resultater det gir til uka!

Endret av findon
Lenke til kommentar

Hei, jeg tenkte at jeg skulle kjøpe et nytt skjermkort nå ettersom min pc er litt over 2 år gammel nå. Jeg er en skikkelig gamer, og liker å kunne spille på full grafikk. Skjermkortet jeg har nå er et gainward 9800gtx kort.

Jeg har sett mest på et Gainward GTX 470 kort, ettersom jeg ikke har så mye penger for øyeblikket. Tror dere dette er et godt valg?

Jeg er ikke helt sikker på hva gainward/asus/MSI osv betyr, men jeg har allerede gainward og det virket som gainward var mest populært når jeg så på komplett.

Takk :)

Lenke til kommentar

Uhm.

Tror du klarer deg supert fint med et GTX460

Har selv to av disse, og har sittet et par uker med bare ett av dem og den gir virkelig spark i fra seg for å være så billig.

Gainward/ asus. msi , evga osv er merkene som har produsert kortene, mens Nvidia er uh... utvikleren?

460 er ikke mye svakere enn 470, og det bruker mindre strøm samt utvikler mindre varme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...