Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...

Nizzen

Anbefalte innlegg

Den høyeste temperaturen kjernen i ditt 480 GTX vil oppleve er litt over 100 grader, maks. En heatpipe eller kjøler vil ikke bli på langt nær så varm. Jeg vil derfor si med stor sikkerhet at dette vil gå bra. Dog så prøver jeg selv å unngå slike ting (mest fordi det ser stygt ut imo) ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-aabLQt

Hmm.. Tror faktisk det kan smelte ledningen over tid, var å tok på 480en min etter jeg hadde spillt bc2 og det var ikke direkte kaldt på heatpipene ^^

Selv om ledningen kan overleve en stund med å være litt smeltet så tror jeg ikke det går bra over tid, og hvis det da går galt så blir det en kortslutning.

Lenke til kommentar

Hmm.. Tror faktisk det kan smelte ledningen over tid, var å tok på 480en min etter jeg hadde spillt bc2 og det var ikke direkte kaldt på heatpipene ^^

Selv om ledningen kan overleve en stund med å være litt smeltet så tror jeg ikke det går bra over tid, og hvis det da går galt så blir det en kortslutning.

Hvor mange grader må det være før en menneskehånd/finger vil oppleve temperaturen som "ikke direkte kald" tror du? :) Ikke så veldig mye. Jeg sier ikke at ledningene har det garantert bra, eller vil ha det over tid. Men å måle temperatur med å ta på noe varmt er ganske håpløst dessverre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Sant nok det, men det skal faktisk ikke så veldig høy temperatur til for at gummien på ledninger begynner å smelte/endre form noe som kan være nok til å lage en kortslutning (over tid) sier ikke at det kommer til å skje men det KAN skje :)

Da vil jeg ikke at det er min pc det skjer med isåfall :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Aoutch! tror den blir varm :p syns kortet ser veldig lite ut også ? iforhold til 5970.

Tror det blir vanskelig å få kjølt den kjernen som er nesten helt ytterst på kortet, men de har vel en løsning ;)

Lenke til kommentar

Brukte nettop mine 2 gtx 480 kort til å konvertere en episode av The big bang theory. Tok 48 sekunder å konvertere hele episoden til iphonen min. Sykt!

Fant ut at programmet bare brukte 1 kort. Så jeg kunne stille i instillingene at det skulle konvertere 2 samtidig. Nå har jeg konvertert 2 sesonger av en serie på 10min... Hadde tatt meg ca 2 timer uten cuda. Nå kommer jeg faktisk til å gidde å ta film innpå iphonen min :) :)

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar

Det er ingenting som tilsier at 480 GTX ikke kan brukes i en bærbar maskin. De bærbare utgavene av skjermkort er _aldri_ lik de stasjonære utgavene, til tross for "samme" navn. Dette er to vidt forskjellige produkter.

Det er vel ingenting å si på nVidia sin satsing i det bærbare markedet etter det jeg vet. Men noen dato for 400-serien sitt inntog vet jeg dessverre ikke. Det er forsåvidt heller ikke sikkert at kortene vil få 400-serie navn når de kommer til bærbare. 300-serien finnes vel f.eks. til stasjonært oem bruk, men ikke for løssalg osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...