Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...

Nizzen

Anbefalte innlegg

Ser bra ut den nye drivern :) skal teste den med overklokken når jeg kommer hjem.

Synd de ikke har fått ut SLI profil til Medal of Honor betaen...

Litt synd å spille med 1 GPU på 90%, mens den andre på 3%...

Får fortsatt veldig bra framerate da...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte å installere enda et gtx 480, tror du temperaturen i kabinettet kommer til å øke mye? Det skal fungere helt fint på luft? Airflowen min i kabinettet er slik atm:post-62564-1278194100,0429_thumb.jpg

Alltid hatt lyst på vannkjøling med syntest det virker så komplisert, og som en kløne jeg er kommer jeg garantert til å ødlegge hardware.

Lenke til kommentar

**dp** gidder du kjøre OCCT GPU med den clock'en?

Post gjerne et screenshot etter 10 min+ test, bare nyskjerrig hvilken resultat du får :thumbup:

lastet ned 0.70D, må jeg kjøre i 10min for å få score..? får bare opp fps og tid når jeg kjører....

Laste ned OCCT GPU 3.1

Det er ikke direkte en score man får, men antall errors over en gitt periode. De fleste sier ofte at en 10-20 min test, med under 100errors er 100% stabil clock for real gaming.

Bare å velge "custom test duration" - "velge oppløsning du vil kjøre i" - "evnt. Fullscreen og hake av "Error check"".

testen starter med 1 min. Idle - En load periode m/errorcheck - og deretter en idle periode.

Fordelen med denne testen er at den bruker Direct3D som rendering acceleration og ikke OpenGL som Kombustor og Furmark bruker. Jeg har opplevd flere ganger at de 2 sistnevnte gir "false positives" i resultater kontra virkelig stabilitet.

syns nå det occt er litt upålitelig. har spilt all slags spill i en lengre periode uten å få grafikk feil eller crash. men i følge occt så får jeg masse grafikk feil. så jeg stoler nå ikke helt på det programmet

Lenke til kommentar

Er selv ikke noen "fan" av disse GPU test utilitiene, ikke minst pga. powerbugs o.l., og har enkelte scener fra spill som bombesikre stabilitetstestere. Faktisk så går ofte GPU'ene feilfritt gjennom disse testprogrammene men feiler disse scenene..

En observasjon jeg gjør meg angående dine klokks, er at du kjører 2000 (4000 GDDR5) på minne, som i allefall på enkelte 480 er bittelitt for mye, og i noen tilfeller kan gi grafikkfeil mens det meste annet ser helt ok ut, prøv occc på 1950 på minnet og se om feilene forsvinner... Selv om runde tall er fine å se på, så er disse 50mhz'ene ubetydelige vedrørende ytelse :thumbup:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Ser ut som om autoinnstillingene på viften er ganske aggresiv, siden den maxer på 66/67C, og man kan jo ikke forvente at guru3d bruker den rare slideren i driveren som heter "Fan Control"... :whistle:

Om jeg eide ett slikt, ville jeg neppe hatt masse støy for å holde 66/67C, da hadde jeg lett tatt stille load og litt høyere temps, slik de fikk til i en annen Ares Review, på en annen side selvsagt.....

Fikk endelig ordnet med ubugga klokking og viftejustering av mine to GTX 480, så nå setter den klokks og viftehastighet automatisk når jeg loader spill/bencher, og tilbake til default når jeg avslutter dem. Plug&Play, og Afterburner kan pensjoneres for godt, for denne funker bare dritt på mitt hovedkort uansett hvilke skermkort jeg har, og han unwinder virker så sykt usympatisk at jeg ikke engang gidder å foreslå for ham at han burde fixe det.. :tease:

Lenke til kommentar

Begynner å bli fornøy med kortet nå fikk ny 3dmark score i dag, lengre enn dette tør jeg ikke å ta det på luft, men det er utrolig nokk stabilt. klokket det ca 8-9%.

post-62564-1278441914,6422_thumb.jpg

Woooaah pent! Se om jeg klarer å få 930'en min til samme punkt ;) (men med gtx260 da D:, kjøpe 470 eller 480 etter ferien )

Regner med at du ikke bruker turbo mode?

EDIT: WOW.. er Fermi virkelig SÅ stort hopp i ytelse? : O

i7 930'en min på 4ghz med et klokket GTX260, fikk 13700 i 3dmark vantage.. 0_o

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Begynner å bli fornøy med kortet nå fikk ny 3dmark score i dag, lengre enn dette tør jeg ikke å ta det på luft, men det er utrolig nokk stabilt. klokket det ca 8-9%.

Woooaah pent! Se om jeg klarer å få 930'en min til samme punkt ;) (men med gtx260 da D:, kjøpe 470 eller 480 etter ferien )

Det er ikke kjørt med gpu i cpu-testen da mon tro? Har ikke studert resultatet så veldig nøye, men mulig han kjører med gpu. Var en ganske heftig cpu score på det bildet tror jeg.

Lenke til kommentar

Det er ikke kjørt med PhysX i cpu-testen da mon tro? Har ikke studert resultatet så veldig nøye, men mulig han kjører med PhysX. Var en ganske heftig cpu score på det bildet tror jeg.

Fixed :D

Lenke til kommentar

Det er ikke en CPU score, det er en GPU score og for å få en valid score må du kjøre physx på CPU.....

Physx er i det hele tatt en håpløs måte å måle CPU kraft på, siden Nvidia saboterer alle realistiske CPU scores ved å kjøre x87 instruksjoner til CPU, mao så meler de sin egen kake og ønsker å fremme salg...

Lenke til kommentar

PhysX står bare på automatisk, ser ikke noe i veien med den cpu scoren.

Som Ourasi sier her, så er ikke det der noe cpu score i hele tatt. Det er en gpu score. Du må derfor slå av PhysX og kjøre testen en gang til. Da vil du få en score du kan sammenligne med andre (valid score).

Da er nok ikke ytelseshoppet like stort lenger tenker jeg. Men for all del, 480 GTX er veldig kraftige og gode kort :)

Lenke til kommentar

PhysX står bare på automatisk, ser ikke noe i veien med den cpu scoren.

Nei, skal du ha en valid score så må du slå av...så enkelt ;)

oki, tenkte ikke så langt da jeg sammenlignet resultatet mitt med venner som kjørte testen med physx på. Men GPU scoren er valid?

Lenke til kommentar

Tenkte å kjøpe meg enda et gtx 480 kort til uken, og lurte på et par ting. Alle gtx 480 kortene kan kjøres sammen i sli? Eller er det å anbefale å bruke 2 helt identiske kort? Om jeg f.eks kjøper et Gainward gtx 480, som er ganske billig: http://www.netonnet.no/art/data/datakomponenter/grafikkort/nvidia/gainward-geforcegtx4801536mb/129130.4038/ Kan jeg bruke det i sli sammen med et: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=595080?

Hvor bra er SLI støtten for tiden?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Så lenge du har samme type kort for SLI / CF har det ingenting å si hvilken produsent det er - Det er akkurat samme kort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...