**dp** Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 det finnes håp gutter! investerte i en EK 480GTX vannblokk, og skal jammen si at det hjalp maks load etter 30min er 53C.... radiatoren utenfor vinduet med 2 pinglevifter på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Nicenicenice ! få opp en SLI rigg så har du noe stort på gang vurderer vannkjøling på mine 2 gtx 480 Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 jeg har tre kort, men ikke mer enn en vannblokk. 1200mhz mem: Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 **dp** gidder du kjøre OCCT GPU med den clock'en? Post gjerne et screenshot etter 10 min+ test, bare nyskjerrig hvilken resultat du får Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 **dp** gidder du kjøre OCCT GPU med den clock'en? Post gjerne et screenshot etter 10 min+ test, bare nyskjerrig hvilken resultat du får lastet ned 0.70D, må jeg kjøre i 10min for å få score..? får bare opp fps og tid når jeg kjører.... Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) **dp** gidder du kjøre OCCT GPU med den clock'en? Post gjerne et screenshot etter 10 min+ test, bare nyskjerrig hvilken resultat du får lastet ned 0.70D, må jeg kjøre i 10min for å få score..? får bare opp fps og tid når jeg kjører.... Laste ned OCCT GPU 3.1 Det er ikke direkte en score man får, men antall errors over en gitt periode. De fleste sier ofte at en 10-20 min test, med under 100errors er 100% stabil clock for real gaming. Bare å velge "custom test duration" - "velge oppløsning du vil kjøre i" - "evnt. Fullscreen og hake av "Error check"". testen starter med 1 min. Idle - En load periode m/errorcheck - og deretter en idle periode. Fordelen med denne testen er at den bruker Direct3D som rendering acceleration og ikke OpenGL som Kombustor og Furmark bruker. Jeg har opplevd flere ganger at de 2 sistnevnte gir "false positives" i resultater kontra virkelig stabilitet. Endret 17. juni 2010 av KimmiK Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Da har jeg fått mitt EVGA kort fikk dette i 3Dmark Vantage: Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Se å få klokket den cpuen din ). Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Se å få klokket den cpuen din ). Har gjort det nå Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Nvidia is far from over announcing new Fermi based products, as well as Fermi successor chips. There are many projects in the pipe and among them is a 512 shader Fermi based card. The 512-shader card is possible and it should launch after the summer, of course if all goes well. The twist is that there is a big possibility that this card won’t be based on the GF100, Nvidia's original Fermi chip. If Nvidia planned a single chip with 512 shaders based on Fermi it would have already launched it, and since the company's GF104 design has some 25 percent lower TDP it is more likely that the 512-shader card might be based on GF104 design fundamentals. The launch of such a card depends solely on ATI's next move. If ATI surprises the market with improved 40nm chips, Nvidia will have an answer. Doubling the shader count on GF104 should give you a 512-shader card with much better thermals than the original Fermi. Since Nvidia already has the fastest single chip card, they decided not to push with the 512-shader Fermi just yet and the 512-shader card is definitely part of the company's plans. We expect to see such a card in late Q3 or early Q4 of 2010. http://www.fudzilla.com/content/view/19232/1/ Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 oooh, spennende Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Har ikke dagens modeller allerede 512 shadere, men mange av dem er skrudd av? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 480 er aktiverte på de som shippes i dag... Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Har ikke dagens modeller allerede 512 shadere, men mange av dem er skrudd av? Quoted fra et annet forum: "Fresh off the rumor mills (very much a rumor) from Czech forum by a poster "OBR" who has often posted reliable rumors in the past (part posted here: http://www.evga.com/forums/tm.aspx?m=249263 part on the czech forum which I can't read due to language barrier) is that the GTX 480 may be BIOS unlockable to 512 cores as they didn't have time to fuse the shaders off physically due to the last-minute spec change, and that they overclock well. He claims per someone on XS that he has a BIOS in-hand that does so." Blir spennende å se Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Jeg har ikke planer om å klokke skjermkortet, det er derfor jeg syntest det kan være en fordel å kjøpe et som er fabrikk overklokket slik at en beholder garantien. Det der er et gammelt problem(fra den gangen det var litt mer knot med OC), det jeg prøvdet å beskrive til deg med min forige post. Klokke kortene til den Fabrikk OC du får på kortene er i dag smertlig enkelt og gjort med enkle justeringer i enkle programmer, msi afterburner etc (skrev litt mer info rundt fabrikk oc kort i forige post). Du mister ikke garantien ved å feks sette samme klokk som fabrikk OC kort på standard kort. Om du øker volten og blodklokker mister du garantien om du forteller at det er dette du har gjort, om du ikke sier noe mister du ikke garantien da heller. Kjipt det der, fler webshopper som bevist gir feil lagerstatus på highend skjermkort for å kapre salg har jeg merket. Men vet ikke om netshop har gjort det med overlegg her, de pleier å være seriøse. Uansett kjpe greier. Jeg vet hvordan jeg klokker skjermkortet, men har en veldig dårlig erfaring fra da jeg overklokket et 6800ultra kort en gang i tiden og det døde, (overklokket 6-7%) sendte på reperasjon og dem fant ut jeg hadde overklokket og fikk ikke noe igjen. Det var surt. Dem få poengene jeg får ekstra i 3dmark er verd det (Har en kompis som bygger data med asus gtx 480, og jeg må jo komme litt bedre ut en han) Da kan du trygt kjøpe EVGA. Dem gir 10 års garanti på sine kort selv om du overklokker, øker spenning, bytter kjøler etc. Sålenge du kan sette på den originale kjøleren igjen før du sender det inn. Du må gjerne fortelle dem at det døde under overklokking også. Har ingen ting å si. Garantien gjelder. Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Om en har 2 skjermer koblet til gtx 480 går idle temperaturen helt opp i 90grader! Noen som vet hvorfor det er slik? Selv en projektor koblet på dataen i stanby får kortet mitt opp i 80++ grader. Tar jeg ut den ene skjermen synker temperaturen til 50ish grader. Er så upraktisk å ha 2 skjermer på gtx 480 om en bruker auto fan speed, kortet varmer opp hele dataen pga viftene kicker ikke inn før på 90+ grader. Dette er vel noe som kan fikses i en ny driver? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Nei, det blir ikke fixet : ( Har selv spurt om det samme i nvidia forumet, fikk dette svaret: "Nvidia have said it's a hardware restriction with multi-monitors on a single card and it's how it's suppost to be. If you want to help temps, you could always just increase the fan speed. I run my 470 at 65% fan speed, and with dual monitors it still idles in the low 50s range." Sååå... det ser ikke bra ut egentlig, kjører selv 2 skjermer og 2 gtx 480 idler på rundt 75c. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Greia er at kortet med to skjermer tilkoplet ikke downclocker til fullstendig idle. Man har full frekvens, rundt 400MHz frekvens og 50MHz frekvens. Full 3D går selvfølgelig på maks frekvens. To skjermer, en skjerm + video eller annen "lett" bruk = rundt 400MHz frekvens. Dette gjør at kortet under "idle" øker temperaturen. Fordi det rett og slett ikke er idle. Om man har 2 kort kan man ha en skjerm på hvert kort. Dette tillater begge kortene å gå ned i full idle (50MHz). Dog om man aktiverer SLi så vil de to kortene operere som ett, og gå opp til rundt 400MHz igjen, selv om du har en skjerm på vært kort. Du kan dog 1) aktivere SLi bare ved behov og ha en skjerm på hvert kort (om man har 2 eller flere kort) eller eventuelt deaktivere den ene skjermen når man ikke trenger den. Dette vil også la kortet eller kortene gå tilbake til full idle (50MHz). Om man bruker MSI Afterburner eller EVGA Precision så kan man lage egne profiler for viftene (fungerer sikkert med annen software også). Dette vil gjøre at viftene øker mye raskere enn den originale profilen, og man vil unngå de skikkelig høye temperaturene. Personlig liker jeg Afterburner og custom profil der du velger viftehastighet i prosent basert på temperatur, grad for grad. Slik at du virkelig kan finstille viften til å holde en lav hastighet som du ikke plages med, samtidig som den er høy nok til å holde temperaturene i sjakk. Jeg kjører 2 stk 480 GTX kort på luft (har ikke fått vannkjølingen min enda) og har i grunn ikke problemer med verken støy eller temperatur. Viften på 50% på begge kortene er nok til å holde kortene kjølig nok til tross for 2 skjermer og ingen 50MHz idle. Har vel heller aldri vært over 90 grader full load, og aldri hatt viften på 100% heller. Selv med Heaven eller Metro 2033 i 1920x1200 med alt på maks. Et kabinett med god luftflyt og en skikkelig vifteprofil er det som skal til. Som nevnt tidligere, dette kommer ikke til å bli fikset med drivere da det er working as intended. Andre kort har samme oppførsel, men siden disse kortene er _veldig_ varme så blir problemet mye lettere synlig. Høyere hastighet på viften vil gjøre at temperaturen ikke øker nevneverdig. Annen og bedre kjøler vil gjøre at temperaturen ikke øker nevneverdig. Vannkjøling på kortet/kortene vil gjøre at temperaturen ikke øker i hele tatt (forskjell mellom full idle 50MHz og semi idle rundt 400MHz). Auto profilen er vel 44% viftehastighet, og denne holder i massevis for 50MHz idle, men så snart noe dytter opp frekvensen til rundt 400MHz uten at viften øker hastigheten, så vil temperaturen gå i taket. Til sammenligning så er mine to 480 GTX kjøligere idle enn mine "gamle" HD4890 vapor-x kort var. Dette fordi 4xx GTX kortene kjører en såpass lav frekvens i full idle. Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Tok en ny runde med oppdaterte drivere, oppdatert bios, fresh w7 install, og overklokket cpu og bittelittegran gpu overklokk. Da fikk jeg: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå