Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...

Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare physxversjon som er endret fra betaen ser det ut til :)

Tror WHQL også gir en faktisk endring i:

• Supports GPU-acceleration for smoother online HD videos with Adobe Flash 10.1. Learn more here.

Den bugga hos meg i beta hvertfall - stutter og laggy flash avspilling fra enkelte sider hvertfall :thumbup:

Lenke til kommentar

(Har en kompis som bygger data med asus gtx 480, og jeg må jo komme litt bedre ut en han)

Ja du kommer helt sikkert bedre ut av det enn meg også. Med mitt eksisterende oppsett Intel Q9400(uklokkbar) er ikke Asus GTX480 raskere enn mine 9800GT sli kort.

Jeg visste jo at CPU hadde en del å si, men ikke så mye. Så nå blir det sparing til en rask I7 CPU. Noen som vet hvor mye man må gi for en CPU som yter GTX480 rettferdihet?

Takk på forhånd

Lenke til kommentar

Et P55 basert system med en Core i5 750 burde funke utmerket, og gir mest for pengene. Men har du ikke noe problemer med penger, så er X58 veien å gå. :)

Takker for svar

Har lest at i5 ikke er særlig raskere enn den jeg har, men vet jo ikke hvor mye sannhet det er i det

Du må også huske at 750 er Quad-core :)

Lenke til kommentar

Om du glatt skal gå forbi kameraten din bytter du da til 5970 som netshop har inne nå til 100kr mindre, billigere og yter en del bedre.

De har også 1 stk 5970 til 4600kr forøvrig, haddet heller gått for dette.

Nå er det på tide at du forstår at dette er tråden for Nvidias Fermi kort, og ikke en tråd hvor du prøver å få folk til å kjøpe ATI-kort. Vil du reklamere for ATI er det helt greit, men helst ikke her inne. Det finnes forøvrig en HD 5xxx tråd + mange flere du kan benytte deg av hvis du vil fraråde folk fra å kjøpe GTX 470/480.

Lenke til kommentar

Om du glatt skal gå forbi kameraten din bytter du da til 5970 som netshop har inne nå til 100kr mindre, billigere og yter en del bedre.

De har også 1 stk 5970 til 4600kr forøvrig, haddet heller gått for dette.

Nå er det på tide at du forstår at dette er tråden for Nvidias Fermi kort, og ikke en tråd hvor du prøver å få folk til å kjøpe ATI-kort. Vil du reklamere for ATI er det helt greit, men helst ikke her inne. Det finnes forøvrig en HD 5xxx tråd + mange flere du kan benytte deg av hvis du vil fraråde folk fra å kjøpe GTX 470/480.

Skal si man lett blir sur når man blir tråkket på av en annen fanboy. Skjønner ikke hvordan folk kan holde med på EN produsent, istedet for en annen. For noen ser Nvidia/ATI ut til å være religionen dems.

Lenke til kommentar

Føler det der blir for dumt, har vært slike innlegg i Ati-tråden også.

Ser ikke noe gale i det når man sier det på en sikkelig måte som Sim. gjorde.

Fanboy-trolling er noe annet, og så lenge vi klarer og unngå det så burde man være glad.

Skrujernet: Enig med deg i den, så lenge man er fornøyd med produktet sitt så er det bra.

Men og si den ene er bedre enn den andre syns jeg er trist...vi trenger de begge.

Bedre og dele erfaringer og konkurere litt oss imellomm:)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

ATI er for fattigfolket! :D klart alle vil ha ytelse men ikke alle har lommebok til å oppnå det ved å kjøpe kvalitet, da kjøper man en blodtrimmet LADA. Man får dem i RØDT også. Så la disse fanboysene prøve å påvirke andre til å ta samme valget som dem, men dagen kommer da driverne får Fermi dit den er ment, da må de samme gutta forsvare sine bastante påstander til intetvitende stakkarer som de "lurte" til å kjøpe gammel teknologi.

Lenke til kommentar

Jeg mener at på en tråd, så bør man unngå å gå "off topic". Synes heller ikke at man skal si negative ting om HD 5xxx-serien her inne. Tråden handler om et nytt produkt tilgjengelig på markedet. Her diskuterer vi kjøling, overklokking, priser, ytelse og gir hverandre tips o.l. Dette skal være en informasjonstråd for de som har Fermi, for de som ønsker Fermi og for de som synes det er artig lesing. Mulig det kun er meg som er litt streng, og tar det for gitt at vi holder oss til tema.

Legger saken død her, og aksepterer at andre forumbrukere ikke har noen invendinger mot slike innlegg så vi slipper å forsøple tråden ytterligere.

Lenke til kommentar

Har lest på noen andre forum at temperaturen dems har gått opp med 1-3 grader med den nye WHQL driveren; selv har mitt kort gått ned fra idle 34°C til 31°C :ermm:

Fatter ikke helt - jeg sjekka temperatur både før og etter - noen fler som har sett samme symptomer i en eller annen retning?

Load i spill ligger kortet på 49-51°C omtrent samme som før.

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar

ATI er for fattigfolket! :D klart alle vil ha ytelse men ikke alle har lommebok til å oppnå det ved å kjøpe kvalitet, da kjøper man en blodtrimmet LADA. Man får dem i RØDT også. Så la disse fanboysene prøve å påvirke andre til å ta samme valget som dem, men dagen kommer da driverne får Fermi dit den er ment, da må de samme gutta forsvare sine bastante påstander til intetvitende stakkarer som de "lurte" til å kjøpe gammel teknologi.

OMG....LOL.... :rofl::rofl::rofl: det var et intelligent innlegg.. :rofl::rofl::rofl:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...