Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...

Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm så du har ikke fått en "molex til 8-pin" kabel med kortet?

Mener å huske at de fleste leverandører leverte en slik ved, men men.

Det er vel en slik du trenger da

Nei desverre, bare en slik du viste bilde av, 6 pins. Dårlig gjort av Asus å ikke sende en 8 pins med.

Jeg tenkte det kanskje var nok med den ene 6 pin i kortet, men da bare hytle det å pep i maksinen...uten bilde

Lenke til kommentar

Nei desverre, bare en slik du viste bilde av, 6 pins. Dårlig gjort av Asus å ikke sende en 8 pins med.

Jeg tenkte det kanskje var nok med den ene 6 pin i kortet, men da bare hytle det å pep i maksinen...uten bilde

Ja men altså, så du den andre konverteren jeg linka? :dontgetit:

Det er en slik du trenger da

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar

Ja men altså, så du den andre konverteren jeg linka? :dontgetit:

Det er en slik du trenger da

Det er denne jeg trenger

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=376202

Med tanke på hvilken cpu jeg har (intel Q9400) tror jeg heller jeg bytter inn Asus GTX480 og får et 470 isteden for. For det første slipper jeg noen overgang og 470 passer kanskje bedre med min ikke så altfor raske cpu

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Ja det kan du, du skal ikke koble kortene sammen med slibro bare hiv inn kortet og aktiver physx i nvidia kontrollpanel :)

Tror ikke du får noe spessielt bedre ytelse egentlig, kansje ett par fps i mirrors edge hvis du er heldig :)

Lenke til kommentar

Fikk heldigvis overgangskabelen idag å har fått prøvd kortet litt.

Tok en liten test i JC2 concret jungle, og kan ikke si jeg akkurat ble imponert av ytelsen.

Jeg fikk kun 15 fps med alt på maks i 1900*1080

merkelig. jeg får 40 fps med alt på maks i den benchen. dog på 1680x1050. men du burde uannsett får mer en 15. kjører gtx 470

Endret av Blazer
Lenke til kommentar

Fikk heldigvis overgangskabelen idag å har fått prøvd kortet litt.

Tok en liten test i JC2 concret jungle, og kan ikke si jeg akkurat ble imponert av ytelsen.

Jeg fikk kun 15 fps med alt på maks i 1900*1080

merkelig. jeg får 40 fps med alt på maks i den benchen. dog på 1680x1050. men du burde uannsett får mer en 15. kjører gtx 470

Kortet går nok tilbake da jeg knapt får mer ytelse enn mitt gamle 9800GT sli sett.

Jeg er svært skuffet, men må nok bare konstantere at det er min CPU(Q9400 2.66) som er synderen her. Hadde vært artig å overklokke den til 3.2 før jeg leverer tilbake kortet å for å se om det har noe å si, bare så synd at jeg ikke skjønner meg på dette

Lenke til kommentar

Vanligvis er det penger rett i toalettet, bortsett fra ved enkelte tilfeller. Jeg vet feks at i enkelte tilfeller har Asus hatt gode kort som faktisk har klokket litt lenger, dette førte til at Asus kort ble veldig populært og ble faktisk til slutt solgt for en litt høyere pris. (i denne omgang ATI 5xxx nVidia 4xxx har jeg ikke hørt at dette er tilfelle igjen)

Fabrikk OC er det i utgangspunktet bare å sette selv på et standard fabrikk kort, om SuperClocked fra Evga har litt ekstra (håndplukkedet gpuer) i seg må du bare teste ut selv. Mest sannsynleig har det ikke det. I dag er det så lett å klokke skjermkort med moderat klokk at absolutt alle kan gjøre det, like lett som å sette opp volumet på annlegget.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Jeg kanselerte min bestilling på et Zotac gtx 480kort til 3999, og gikk for et EVGA superclocked edition til 4500. Verd dem ekstra 500kr? Tenkte helst på garanti da, men er det stor ytelsesmessig forskjell?

Agreed, waste of money - har selv Zotac sitt GTX480, og gir Extended Warranty v/produkt registerering. EVGA er bra dem og har også særdeles bra support; men å betale 500,- mer for en overclock, som i utgangspunktet ikke er nok til å gi signifikant forskjell fra stock er ikke verdt det. Men for all del, det er jo opptil deg.

Gratulerer med et awesome kort - ubetinget hvilken leverandør du går for :new_woot:

Lenke til kommentar

Ok la Netshop BRENNE! Jeg avbestilte min gtx zotac for å kjøpe Evga Superclocked gtx 480, netshop hadde den på lager, jeg bestillte. Jeg fikk leveringsdato 16 juni, og alt var bra, men! Nå fant dem ut at dem plutselig ikke hadde på lager mer! Fantastisk. Så jeg får nokk ikke pengene tilbake før torsdag... dermed må jeg nokk vente til over helgen med å bygge dataen min selv om alle delene kommer i morgen. Helt umulig å samkjøre bestillinger fra flere nettbutikker da noen aktører ikke er seriøse og tydeligvis driver med bevist luring av kunder på lagerstatus. Bestillte varer hos dustinhome,pixmania,dell,netshop,komplett, og pixmania,dell og netshop hadde jeg problemer med at varer ikke var på lager, tok lengre tid enn annonsert.

Jeg har ikke planer om å klokke skjermkortet, det er derfor jeg syntest det kan være en fordel å kjøpe et som er fabrikk overklokket slik at en beholder garantien.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke planer om å klokke skjermkortet, det er derfor jeg syntest det kan være en fordel å kjøpe et som er fabrikk overklokket slik at en beholder garantien.

Det der er et gammelt problem(fra den gangen det var litt mer knot med OC), det jeg prøvdet å beskrive til deg med min forige post. Klokke kortene til den Fabrikk OC du får på kortene er i dag smertlig enkelt og gjort med enkle justeringer i enkle programmer, msi afterburner etc (skrev litt mer info rundt fabrikk oc kort i forige post). Du mister ikke garantien ved å feks sette samme klokk som fabrikk OC kort på standard kort. Om du øker volten og blodklokker mister du garantien om du forteller at det er dette du har gjort, om du ikke sier noe mister du ikke garantien da heller.

Kjipt det der, fler webshopper som bevist gir feil lagerstatus på highend skjermkort for å kapre salg har jeg merket. Men vet ikke om netshop har gjort det med overlegg her, de pleier å være seriøse. Uansett kjpe greier.

edit

Kan ikke Netshop bare bytte bestillingen over til

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=145630

De har også 1 stk 5970 til 4600kr forøvrig, haddet heller gått for dette.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Det der er et gammelt problem(fra den gangen det var litt mer knot med OC), det jeg prøvdet å beskrive til deg med min forige post. Klokke kortene til den Fabrikk OC du får på kortene er i dag smertlig enkelt og gjort med enkle justeringer i enkle programmer, msi afterburner etc (skrev litt mer info rundt fabrikk oc kort i forige post). Du mister ikke garantien ved å feks sette samme klokk som fabrikk OC kort på standard kort. Om du øker volten og blodklokker mister du garantien om du forteller at det er dette du har gjort, om du ikke sier noe mister du ikke garantien da heller.

Kjipt det der, fler webshopper som bevist gir feil lagerstatus på highend skjermkort for å kapre salg har jeg merket. Men vet ikke om netshop har gjort det med overlegg her, de pleier å være seriøse. Uansett kjpe greier.

Jeg vet hvordan jeg klokker skjermkortet, men har en veldig dårlig erfaring fra da jeg overklokket et 6800ultra kort en gang i tiden og det døde, (overklokket 6-7%) sendte på reperasjon og dem fant ut jeg hadde overklokket og fikk ikke noe igjen. Det var surt. Dem få poengene jeg får ekstra i 3dmark er verd det :p (Har en kompis som bygger data med asus gtx 480, og jeg må jo komme litt bedre ut en han)

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...