Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...

Nizzen

Anbefalte innlegg

Har tenkt å gå til anskaffelse av et GTX 480 eller 2 470, men har nettopp oppdaget at HK ikke har støtte for PCIE 2.0, og da spør jeg, vil jeg merke noe forbedring med et GTX 480 i forhold til 9800GT sli som jeg har idag?

Hovedkortet mitt er et Nvidia nforce 650i sli. Har denne pcie 2.0 mye å si for ytelsen?

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel fordi prisforskjellen er $24,-, noe som ikke er tilfelle de fleste andre steder, i allefall ikke i norge... Her er vel prisforskjellen 700,-, eller neste 5x større differanse.. Hadde kortene hatt mer eller mindre samme pris her som der, så hadde nok mange sittet med SLI med 470.. Akkurat nå synes jeg prisen er altfor høy her til lands... Da snakker jeg bare pris, ikke andre faktorer som forbruk og varme..

Lenke til kommentar

Det er vel fordi prisforskjellen er $24,-, noe som ikke er tilfelle de fleste andre steder, i allefall ikke i norge... Her er vel prisforskjellen 700,-, eller neste 5x større differanse.. Hadde kortene hatt mer eller mindre samme pris her som der, så hadde nok mange sittet med SLI med 470.. Akkurat nå synes jeg prisen er altfor høy her til lands... Da snakker jeg bare pris, ikke andre faktorer som forbruk og varme..

Så ikke at det var så lite prisforskjell der jeg :blush:

Men ja, hadde 470 vært nærmere 5850 i pris så hadde det nok vært mer aktuelt for mange inkludert meg. Blir litt for dyrt når man betaler 600-700 kroner ekstra for kun littegrann bedre ytelse og i noen tilfeller den samme ytelsen.

Men det frister veldig med gtx 470! hadde bare hket mitt støttet sli....

Endret av henrikw92
Lenke til kommentar

Å, vel når æ søker på Evga x58 Classified sli så koster det 1970 på pckiosken mens gigabyte koster 2399 på dustin ...men så står det at evga koster 3445 på komplett :S

Har liten peiling på hvilket kort jeg skal ha..siden jeg ikke trenger 3-way eller 4-way sli..og jeg overklokker litt men ikke mye.

Det skal være et game hk, med Gainward GTX 480 1536MB,Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL8, og Intel Core™ i7 Quad Processor i7-930..

Hvis du ser på varenummer så ser du at versjonen som koster 1900 er E757, altså eVGA x58 LE. Dette er vel ikke noe Classified-kort, feilinfo fra butikkene :)

Det ene skikkelige Classified-kortet heter E760 og koster faktisk bare 3281 hos Datakjeden. Det andre, med støtte for 4 Way SLI koster rundt 4000 kr og heter E762. Hvis du ikke er noen ekstremklokker og kunne tenkt deg USB 3.0 og SATA-600 er Gigabyte UD7 et veldig bra kort :)

Endret av DuraN
Lenke til kommentar

Å, vel når æ søker på Evga x58 Classified sli så koster det 1970 på pckiosken mens gigabyte koster 2399 på dustin ...men så står det at evga koster 3445 på komplett :S

Har liten peiling på hvilket kort jeg skal ha..siden jeg ikke trenger 3-way eller 4-way sli..og jeg overklokker litt men ikke mye.

Det skal være et game hk, med Gainward GTX 480 1536MB,Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL8, og Intel Core™ i7 Quad Processor i7-930..

Hvis du ser på varenummer så ser du at versjonen som koster 1900 er E757, altså eVGA x58 LE. Dette er vel ikke noe Classified-kort, feilinfo fra butikkene :)

Det ene skikkelige Classified-kortet heter E760 og koster faktisk bare 3281 hos Datakjeden. Det andre, med støtte for 4 Way SLI koster rundt 4000 kr og heter E762. Hvis du ikke er noen ekstremklokker og kunne tenkt deg USB 3.0 og SATA-600 er Gigabyte UD7 et veldig bra kort :)

e759?? :tease:

Lenke til kommentar

e759?? :tease:

E759 er Limited Edition! :tease: tilbake :!:

Lenke til kommentar

Det holder fint med 880 watt ja :)

70-80 grader i BC2... har ikke fått prøvd så mye da...

nice.

kanskje litt feil tråd, men da holder det muligens med 850 W til 2x5970.

vurderer å kjøpe meg et til men er litt redd for at jeg må ut med en ny PSU også.

samtidig så frister det meget mye med 480 sli også bare så det er nevnt:)

Lenke til kommentar

Det holder fint med 880 watt ja :)

70-80 grader i BC2... har ikke fått prøvd så mye da...

nice.

kanskje litt feil tråd, men da holder det muligens med 850 W til 2x5970.

vurderer å kjøpe meg et til men er litt redd for at jeg må ut med en ny PSU også.

samtidig så frister det meget mye med 480 sli også bare så det er nevnt:)

650 Watt or greater power supply one 75W 6-pin and one 150W 8-pin PCI Express® power connectors recommended (850 Watt with two 75W 6-pin and two 150W 8-pin connectors for ATI CrossFireX™ technology in dual mode)

5970 Requirements

Nettopp kjørt Heaven, resultat under:

unigine_20100514_1750.html

Lenke til kommentar

Takker :)

Er ikke mange millimeterne mellom dem, men pga lydkortet må de sitte så tett..

Går i grunn greit da.. :)

Pga interferens-beskyttelsen (eller hva det nå er) på lydkortet vil det ikke passe i det øverste PCI-e x4 sporet (NB kjøler er i veien)...

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...