Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...

Nizzen

Anbefalte innlegg

Nei de sistnevnte brikkene er DDR2 og kan ikke brukes, de har også ulik hastighet.

Vet ikke om du vet om produsenten Gigabyte, men de lager hovedkort i toppklassen.

Gigabyte er min favoritt når det gjelder HK...

Joda vet noe om Gigabyte..jeg er bare litt rusten siden jeg er i forsvaret og får ikke lest/oppdatert meg på nye støff eller lest meg opp på ting som f.eks tri channel.

Men jeg kan vel kombinere disse ram brikkene uten å risikere noe BSOD eller problemer? Får bare kjøpe nye brikker neste lønning :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakker vi om ditt fremtidige hovedkort?

Du kan ikke kombinere de Dominatorbrikkene og ballistixbrikkene fordi de bruker forskjellige generasjoner av DDR teknologien, ballistix brikkene vil heller ikke passe på HKet...

Dominatorbrikkene vil heller ikke passe på ditt nåværende hovedkort (i signaturen)

Lenke til kommentar

Du kan ikke kombinere de Dominatorbrikkene og ballistixbrikkene fordi de bruker forskjellige generasjoner av DDR teknologien, ballistix brikkene vil heller ikke passe på HKet...

Dominatorbrikkene vil heller ikke passe på ditt nåværende hovedkort (i signaturen)

Mener mitt nåværende hk skal støtte ddr3 ram brikker...

Lenke til kommentar

nei, det du har nå støtter ikke DDR3 (evga 780i).

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

nei, det du har nå støtter ikke DDR3 (evga 780i).

crap, jaja får bare sitte på dem til jeg får nytt hk..

Men anbefaler du Gigabyte X58A-UD7 eller UD9 fremfor EVGA x58 Classified SLI ?

Du gidder ikke å begrunne ? :p...Cons and Pros :p

Lenke til kommentar

begrunne? aldri...

neida, USB 3 og SATA 6Gb/s er jo noen ting.

Har mange bra erfaringer med Gigabyte, og de er kjent for å være best for overklokking (noe EVGA og Asus også er).

Og ikke minst tar som regel Gigabyte seg mye mindre betalt for et like godt/bedre kort :)

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

begrunne? aldri...

Har mange bra erfaringer med Gigabyte, og de er kjent for å være best for overklokking (noe EVGA og Asus også er).

Og ikke minst tar som regel Gigabyte seg mye mindre betalt for et like godt/bedre kort :)

hm..nja

Får vel lese på litt tester så får æ sjå..

Har ikke mange bra erfaringer med Asus :/

Lenke til kommentar

Ikkje se dere blind på skaleringa til gtx480 VS 5870. Dette er en test som favoriserer nVidia, fordi de har plukket ut de programemne som nVidia yter generelt best i virker det som. Eller tar jeg feil her? :whistle:

Var vel veldig få spill, og de spillene de hadde med gjør det normal ikke dårlig på Nvidia for å si det sånn, mtp "sponsing" etc....:tease:

Det som forundrer meg litt med endel reviews, er at de tar null hensyn til hvilke spill som er mest populære i det øyeblikket de publiserer, som BC2 og MW2 blant annet, disse to alene tar vel sikkert 75% av all spilltiden akkurat nå, om man regner i spilltid pr. nuh selvsagt... BC2 gjør det jo bra på SLI, men selv to godt klokkede GTX480 ligger kun noen museskritt foran mitt HD5970@850/1200, men men, ikke alle spiller dette dah, bare veldig mange :whistle:

Lenke til kommentar

begrunne? aldri...

Vel ser at Gigabyte X58A-UD7 er mye dyrere enn Evga x58 classified sitt..

Lenke til kommentar

begrunne? aldri...

Det er jo feil. Classified koster 1500kr mer enn et UD7 gjør. UD9 kommer til å ligge opp mot Classified i pris.

EDIT: Ser du snakker om 3 way SLI-versjonen. Det er vel kun et vanlig eVGA X58-kort. UD7 er langt bedre

Endret av DuraN
Lenke til kommentar

begrunne? aldri...

Det er jo feil. Classified koster 1500kr mer enn et UD7 gjør. UD9 kommer til å ligge opp mot Classified i pris.

EDIT: Ser du snakker om 3 way SLI-versjonen. Det er vel kun et vanlig eVGA X58-kort. UD7 er langt bedre

Å, vel når æ søker på Evga x58 Classified sli så koster det 1970 på pckiosken mens gigabyte koster 2399 på dustin ...men så står det at evga koster 3445 på komplett :S

Lenke til kommentar

Å, vel når æ søker på Evga x58 Classified sli så koster det 1970 på pckiosken mens gigabyte koster 2399 på dustin ...men så står det at evga koster 3445 på komplett :S

Har liten peiling på hvilket kort jeg skal ha..siden jeg ikke trenger 3-way eller 4-way sli..og jeg overklokker litt men ikke mye.

Det skal være et game hk, med Gainward GTX 480 1536MB,Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL8, og Intel Core i7 Quad Processor i7-930..

Endret av Bloodax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...